Το franchising δεν έχει λόγο ύπαρξης
Ανάμεσα στους επιχειρηματίες που μπορούν να βρουν διέξοδο στην SPAR HELLAS, είναι και αυτοί που επέλεξαν να ακολουθήσουν τη λογική του franchising. Το franchising στον κλάδο μας δεν έχει λόγο ύπαρξης, είναι μια λανθασμένη επιλογή! Είναι μια επέκταση του franchisor, χωρίς δανεισμό. Το franchising έχει λόγο ύπαρξης, αν υπάρχει εξειδίκευση, είτε σε προϊόν είτε σε υπηρεσία. Στο supermarket δεν υπάρχει εξειδίκευση.
Επίσης, όταν το σημείο αποδίδει, κάποιοι από τους franchisors θέλουν να το αγοράσουν. Και ενώ όταν υπογράφουν οι προθέσεις είναι καλές, μετά στριμώχνουν σε τέτοιο επίπεδο τον franchisee που αναγκάζεται να πουλήσει και να φύγει. Επίσης, στο franchising των μεγάλων λιανεμπορικών μπήκαν επιχειρηματίες/επενδυτές και όχι επιχειρηματίες του κλάδου. Αντίθετα στο group της SPAR συγκεντρώνονται όλοι οι ανεξάρτητοι.
Η αγοραστική δύναμη έχει αρχίσει να σταθεροποιείται. Θεωρείτε ότι δεν θα υπάρξουν σημαντικές μεταβολές;
Αν δεν αλλάξει δραματικά το εισόδημα των καταναλωτών, δεν θα αλλάξουν και οι δαπάνες του στο supermarket. Μέχρι τέλος του 2020 ο ρυθμός θα είναι ίδιος. Θα είναι μια κουραστική, μικρή ανάπτυξη. Θα έχουμε ίσως λίγο καλύτερα εισοδήματα, αλλά ο καταναλωτής θα νιώθει ανασφάλεια γιατί έχει χάσει τη σταθερότητα.
Η σταθερότητα θα φέρει την κατανάλωση. Θα αρχίσει να ξοδεύει λίγο παραπάνω και θα προκαλέσει μια μικρή κινητικότητα. Παράλληλα, αυτό που θα βοηθήσει την αγορά θα είναι οι επενδύσεις, και κυρίως οι ξένες επενδύσεις. Αν υπάρξουν επενδύσεις, θα αυξηθεί η παραγωγική διαδικασία, θα αυξηθεί ο αριθμός των εργαζομένων και η ροή του χρήματος στο σύνολο της αγοράς.
Όσον αφορά τη δική μας αγορά, ο στόχος είναι να προσεγγίσουμε περισσότερο τις περιφερειακές προς εμάς αγορές, π.χ. food to go, ιχθυοπωλείο, αρτοπωλείο κ.λπ. για να αυξήσουμε το μερίδιό μας. Υπάρχει περιθώριο ανάπτυξης για την κατηγορία των supermarket αν αυξηθεί η κατανάλωση και, μάλιστα από τη συνολική αγορά, με μετακίνηση μεριδίων.