Η Nielsen ανακοίνωσε τα αποτελέσματα της έρευνας που πραγματοποίησε για τις αγοραστικές τάσεις και τη δυναμική των καναλιών στη “βιομηχανία ομορφιάς”. Η μελέτη αναδεικνύει ευκαιρίες και προκλήσεις, τόσο για τις λιανεμπορικές εταιρείες όσο και για τη βιομηχανία των σχετικών προϊόντων. Το δείγμα της έρευνας ήταν 1.500 γυναίκες ηλικίας +16 ετών.
Τα νέα δεδομένα της έρευνας είναι η περαιτέρω ενδυνάμωση των ηλεκτρονικών καταστημάτων. Από πλευράς αγοραστών έχουν επέλθει αλλαγές στις ανάγκες και στις προτιμήσεις τους σχετικά με τα συστατικά των προϊόντων. Η ανάλυση έγινε στο σύνολο των κατηγοριών, αλλά και σε 4 διακριτές κατηγορίες όπου διερευνάται εις βάθος η διαφορετική συμπεριφορά στην κάθε μια από αυτές:
- προϊόντα περιποίησης προσώπου και σώματος (όπου περιλαμβάνονται και τα αντηλιακά και αποσμητικά),
- προϊόντα περιποίησης μαλλιών και βαφές μαλλιών,
- καλλυντικά και αρώματα.
On line κανάλι
Ένα από τα σημαντικότερα ευρήματα της έρευνας είναι ότι παρά τη δυναμική που καταγράφεται στο On line κανάλι, το φυσικό κατάστημα διατηρεί τη δυναμική του. Φαίνεται ότι οι ευκαιρίες μέσα στο κατάστημα επαναπροσδιορίζονται και διευρύνονται. Οι σημερινές αγοράστριες επιθυμούν μεγάλη ποικιλία, αναζητούν την εμπειρία στο κατάστημα και επιδιώκουν να λάβουν συμβουλές και επίδειξη των προϊόντων. Αξίζει, επίσης, να αναφέρουμε ότι 2 στις 3 αγοράστριες έχουν επισκεφθεί το On line κανάλι (65%) για να πραγματοποιήσουν αγορά προϊόντος προσωπικής περιποίησης, καλλυντικά ή αρώματα. Η διείσδυση του On line καναλιού ως προς τις κατηγορίες είναι η υψηλότερη, με 58%, στα προϊόντα προσωπικής περιποίησης. Ακολουθούν τα καλλυντικά με 43%. Τέλος, τα αρώματα με 32% και τα προϊόντα περιποίησης μαλλιών και βαφές μαλλιών με 31%.
Φυσικά καταστήματα
Τα καταστήματα καλλυντικών με πολλές μάρκες καθώς και τα supermarket είναι τα κύρια κανάλια αγοράς των προϊόντων προσωπικής περιποίησης, καλλυντικών και αρωμάτων. Αντίστοιχα, το On line κανάλι (διαδικτυακά φαρμακεία/καταστήματα) παρουσιάζει δυναμική σε συγκεκριμένες κατηγορίες.
Οι προσφορές δεν αποτελούν κυρίαρχο κριτήριο επιλογής αγοράς. Συνολικά, οι μισές αγοράστριες δηλώνουν ότι θα αγοράσουν προϊόντα σε προσφορά μόνο όταν αυτά είναι της μάρκας που αγοράζουν συνήθως. Το ποσοστό αυτό διαφοροποιείται μέσα στην κάθε κατηγορία.
Η έρευνα αυτή ανέδειξε 5 διακριτές τυπολογίες αγοραστριών ανάμεσα στον γυναικείο πληθυσμό της Ελλάδας. Μέσα από αυτή την ανάλυση προκύπτει ότι περισσότερο από 1 στις 4 γυναίκες αναζητούν την αγοραστική εμπειρία στο πλαίσιο συμβουλευτικής υποστήριξης από ειδικούς. Επίσης, επιδιώκουν και την εφαρμογή του προϊόντος στο δέρμα τους πριν ολοκληρώσουν την αγορά. Η ίδια τυπολογία γυναικών “ακολουθεί” μάρκες προσωπικής περιποίησης και καλλυντικών, αλλά και διασημότητες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Οι αγοράστριες θέλουν να είναι πάντα ενημερωμένες για τις τάσεις στη “βιομηχανία της ομορφιάς”.
Κύριο κριτήριο επιλογής προϊόντων
Ανάμεσα σε 4 συγκεκριμένες κατηγορίες η έρευνα της Nielsen ανέδειξε ότι η μάρκα αποτελεί το κύριο κριτήριο επιλογής των προϊόντων περιποίησης προσώπου, σώματος και αποσμητικού. Με εξαίρεση τα αντηλιακά που πρωταγωνιστικό ρόλο διαδραματίζει ο δείκτης προστασίας. Όσον αφορά τα επόμενα κριτήρια επιλογής για τα προϊόντα περιποίησης προσώπου, εκτός από τη μάρκα 26%, είναι η ανάγκη του δέρματος για περιποίηση 22%, η τιμή 21%, η αποτελεσματικότητα 8%, και ο τύπος του δέρματος 5%.
Στα προϊόντα σώματος υπεισέρχονται και άλλα κριτήρια, εκτός από τη μάρκα 24% και την τιμή 23%. Είναι η προηγούμενη εμπειρία με 21%, τα φυσικά συστατικά με 9% και το άρωμα με 7%. Όσον αφορά στα αντηλιακά βασικό κριτήριο επιλογής είναι όπως προαναφέραμε ο δείκτης προστασίας με 43%. Ακολουθεί η μάρκα με 24%, η προηγούμενη εμπειρία με 9%, η τιμή με 6% και οι αναφορές των ειδικών με 5%. Τέλος, στα αποσμητικά κυριαρχεί η μάρκα με ποσοστό 22%. Ακολουθεί η τιμή και η προηγούμενη εμπειρία από 15% αντίστοιχα, η διάρκεια του προϊόντος με 12%, και τέλος ο τύπος με 12%.
Nielsen: Beauty Evolving Shopper Trends – B.E.S.T.