Ποια πιστεύετε ότι είναι τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του ανταγωνισμού;
Είναι σαφές ότι περνάμε σε μια άλλη φάση στην αγορά. Οι σημαντικοί «παίκτες» της αγοράς, όπως η Ahold Delhaize και η Lidl, θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο χρησιμοποιώντας την πολυκαναλική επικοινωνία με τον τελικό καταναλωτή. Σ’ αυτόν τον τομέα βρίσκονται πολύ μπροστά απ’ όλους τους υπόλοιπους λιανέμπορους. Επίσης, πιστεύω ότι η εταιρεία Σκλαβενίτης έχει να λύσει ακόμα αρκετά θέματα, όπως π.χ. τον γρίφο της ενσωμάτωσης, αλλά γρήγορα θα κάνει βήματα και προς αυτήν την κατεύθυνση, της πολυκαναλικής επικοινωνίας.
Είναι, επίσης, σαφές ότι ο καταναλωτής έχει αλλάξει, και εμείς για να τον ακολουθήσουμε πρέπει να τον προσεγγίσουμε διαφορετικά. Δεν αρκούν πλέον τα μέσα που χρησιμοποιούσαμε στο παρελθόν. Σήμερα, μπορούμε να είμαστε σε επαφή μαζί του, ανά πάσα στιγμή και με διαφορετικό τρόπο.
Για παράδειγμα, η online υπηρεσία δεν αποτελεί μέχρι στιγμής σημαντικό κομμάτι της δραστηριότητάς μας. Οι καταναλωτές μπορεί σήμερα να ψάχνουν την καλύτερη τιμή on line, αλλά αγοράζουν από το φυσικό κατάστημα. Η τάση αυτή σταδιακά θα αλλάξει, ειδικά από τους νεότερους καταναλωτές.
Εμείς στη SPAR HELLAS πρέπει να ακολουθήσουμε μια πιο στοχευμένη προσέγγιση, μεγάλης έντασης και φυσικά διαφοροποιημένη. Διαφορετικά θα είμαστε όλοι ίδιοι. Στη SPAR HELLAS μπορεί να μην έχουμε ακόμα να πούμε ένα story, αντίστοιχο των πρώτων στην κατάταξη «παικτών» της αγοράς. Όμως, μπορούμε να επικοινωνήσουμε την παγκόσμια φιλοσοφία της οικογένειας SPAR: ότι ο καταναλωτής βρίσκεται στο κέντρο. Ταυτόχρονα, αναδεικνύουμε το steep telling του κάθε ανεξάρτητου λιανέμπορου και των συνεργατών του στην περιοχή που δραστηριοποιείται.
Όλοι οι καταναλωτές δεν είναι ίδιοι, π.χ. υπάρχουν οι συνταξιούχοι, οι καταναλωτές που ακολουθούν τις τάσεις για υγιεινή διατροφή με λιγότερη ζάχαρη ή trans λιπαρά ή καταναλώνουν προϊόντα χωρίς γλουτένη. Στόχος μας είναι να εξυπηρετήσουμε όλες αυτές τις κατηγορίες. Κάθε πελάτης έχει ονοματεπώνυμο και είναι μια διαφορετική ιστορία. Αυτό το σημείο είναι και βασικό πλεονέκτημα των επιχειρήσεων/μελών μας: η προσωπική επαφή του ιδιοκτήτη με τους πελάτες.