Κάθε αίθουσα supermarket αποτελεί ένα μοναδικό πεδίο αλληλεπίδρασης μεταξύ των πελατών, των προμηθευτών, και της λιανεμπορικής εταιρείας. Κάθε επίσκεψη πελάτη είναι, επίσης, μοναδική, με την έννοια ότι όλοι οι παραπάνω παράγοντες μεταβάλλονται διαρκώς (π.χ. οι ανάγκες του πελάτη, οι τρέχουσες τιμές και προσφορές, η διαθεσιμότητα των προϊόντων, η θέση στο ράφι, οι προβολές κ.λπ.).
Επομένως η είσοδος του κάθε πελάτη στο κατάστημα σηματοδοτεί την έναρξη μιας νέας διαδρομής, και το ταμείο το τέλος αυτής. Αυτό που μεσολαβεί είναι μια αγοραστική εμπειρία και στόχος κάθε λιανεμπορικής είναι αυτή η εμπειρία να γίνει όσο το δυνατόν πιο ευχάριστη για τον πελάτη και πιο αποδοτική για την ίδια. Μπορεί να μοιάζει απλό ως ιδέα, αλλά είναι αρκετά δύσκολο στην υλοποίηση και αποτελεί βασικό παράγοντα που καθορίζει το κατά πόσο μια αλυσίδα supermarket είναι επιτυχημένη ή όχι.
“Δείξε μου το ράφι των κρασιών σου…”
Κάθε κατηγορία προϊόντων έχει τα δικά της χαρακτηριστικά και τις δικές της δυσκολίες, ενώ παράλληλα συμμετέχει (θετικά ή αρνητικά) στο συνολικό ισοζύγιο. Η θετική εμπειρία που προκύπτει από μία καταπληκτική προσφορά, π.χ. στα δημητριακά, μπορεί να εξανεμιστεί στον επόμενο διάδρομο λόγω μιας έλλειψης π.χ. στις πάνες.
Το κρασί ξεχωρίζει ανάμεσα στις υπόλοιπες κατηγορίες τυποποιημένων προϊόντων ως η σαφώς πιο δύσκολη κατηγορία, αυτή με τις περισσότερες προκλήσεις, αλλά και με αρκετές ευκαιρίες. Ο τρόπος με τον οποίο κάθε αλυσίδα supermarket αντιμετωπίζει το κρασί λέει πολλά για τη φιλοσοφία της, την οργάνωσή της, το target group της. Παραφράζοντας τη ρήση «δείξε μου τον φίλο σου να σου πω ποιος είσαι» θα μπορούσαμε να πούμε «δείξε μου το ράφι των κρασιών σου να σου πω τι αλυσίδα supermarket είσαι».