Όπως το Netflix…
Η κάβα κρασιών των supermarkets μπορεί να αποτελέσει για το κρασί ότι οι μεγάλοι πάροχοι ψυχαγωγίας, όπως το Netflix, για τη βιομηχανία του θεάματος. Είναι ένα νέο δυναμικό κανάλι που πριν λίγα χρόνια κανείς δεν το υπολόγιζε! Τώρα, όμως, έρχεται να ταράξει τα νερά με παραγωγές που φτάνουν μέχρι τα Oscar!
Σε πρόσφατους μεγάλους διεθνείς διαγωνισμούς κρασιών, πολλά κρασιά από μεγάλες αλυσίδες supermarket πέτυχαν διακρίσεις και κέρδισαν βραβεία. Ο συσχετισμός είναι φανερός. Αν το Netflix και άλλες αντίστοιχες εταιρείες αναπτύσσονται διαρκώς, δίνουν διέξοδο σε δημιουργούς να παρουσιάσουν τη δουλειά τους και ταυτόχρονα έχουν εκατομμύρια ευχαριστημένους συνδρομητές. Γιατί φαντάζει αδύνατο να αποτελέσουν τα supermarkets το κανάλι που θα φέρει το κρασί πιο κοντά σε περισσότερο κόσμο;
Δεν αναφερόμαστε στο κακής ποιότητας χύμα κρασί και, πιθανόν όχι στο ακριβό, περιορισμένης κυκλοφορίας κρασί. Αναφερόμαστε στο πλήθος των αξιοπρεπών έως εξαιρετικών φιαλών που είναι πλέον διαθέσιμες από πολλά οινοποιεία, ελληνικά και ξένα.
Σε τιμές προσιτές, με προσφορές, αλλά και με σεβασμό στον αγώνα των παραγωγών και στην ανάγκη να έχουν κερδοφορία για να μπορούν να συνεχίσουν και να παρέχουν όλο και καλύτερα κρασιά.
Η ευκαιρία
Για τον κόσμο που αγαπάει το κρασί και δεν κολλάει σε στερεότυπα, αλλά γιατί όχι και για το πιο ελιτίστικο κοινό που θα πρέπει να γίνει ακόμα μεγαλύτερη προσπάθεια και έργα ώστε να πειστεί. Αναφερόμαστε στο μεγάλο κομμάτι της εμπορίας ποιοτικών κρασιών στο οποίο ήδη αναπτύσσονται διαρκώς οι μεγάλες (και κάποιες ελληνικές) αλυσίδες, που έχουν όμως ακόμα πολλά περιθώρια για περαιτέρω βελτίωση και ανάπτυξη.
Στη σημερινή εποχή που οι ηλεκτρονικές αγορές αποτελούν τη νέα μεγάλη πραγματικότητα στον χώρο του εμπορίου, το supermarket διαθέτει κάτι από αυτό που σε λίγα χρόνια θα θεωρείται παραδοσιακό. Διαθέτει ράφι, στο οποίο μπορείς να δεις και να πάρεις στα χέρια σου μια φιάλη, και υπαλλήλους που θα σε βοηθήσουν. Αν μέχρι χθες η αγορά κρασιού από το supermarket έμοιαζε εξέλιξη μελλοντική, αύριο μπορεί να θεωρείται ήδη ξεπερασμένη. Ηλεκτρονικό ή παραδοσιακό το εμπόριο του κρασιού θα αλλάξει ξανά. Νέα κανάλια θα ανοίξουν, νέοι ρόλοι θα δημιουργηθούν, νέοι “παίκτες” θα πάρουν θέση. Μένει να δούμε ποιοι θα διακρίνουν και θα εκμεταλλευτούν την ευκαιρία.
Κείμενο: Κώστας Δημόπουλος, DipWSET