Ανάπτυξη τζίρου
Οι σύγχρονες συνθήκες διαβίωσης που απαιτούν να ψωνίζουμε φτηνά και γρήγορα, και ιδανικά σε μία στάση, και να περνάμε όλο και περισσότερο χρόνο στο σπίτι, οδηγεί αυτή την εξέλιξη. Το κρασί αποτελεί ακόμα μια ελκυστική κατηγορία για το εμπόριο γιατί αποδεδειγμένα συνδέεται με υψηλής αξίας καλάθι αγορών. Δεν είναι ότι το κρασί από μόνο του έχει κάποια αξία που ανά τεμάχιο συνήθως υπερβαίνει την αξία του μέσου όρου των προϊόντων που διακινούνται στο supermarket.
Το κρασί χρειάζεται συνοδευτικά, διαθέσιμα προς πώληση στο supermarket. Τα τυριά ή τα αλλαντικά που θα συνοδέψουν την κατανάλωση μιας φιάλης κρασιού είναι λίγα μέτρα πιο πέρα και θα μπουν στο ίδιο καλάθι. Η τιμή είναι πάντα σημαντική στην απόφαση αγοράς από έναν πελάτη, αλλά σε ότι αφορά το κρασί θα παίξει μικρότερο ρόλο σε σχέση με τον ρόλο που παίζει στην αγορά π.χ. ενός απορρυπαντικού.
Και βέβαια τα supermarkets λόγω της μεγάλης αγοραστικής τους δύναμης έχουν τη δυνατότητα να την παρέχουν μέσω προσφορών και προγραμμάτων πιστότητας. Για τον μέσο πελάτη που αγαπάει το κρασί και δεν ανήκει στην κλειστή ελίτ των αγοραστών ακριβών κρασιών, ένα supermarket που σέβεται την κατηγορία αποτελεί μια πολύ καλή λύση. Αντίστοιχα, για το οινοποιείο που διαθέτει ποιοτικές ετικέτες με ικανοποιητικό αριθμό φιαλών, το supermarket είναι πλέον ένα σημαντικό κανάλι διακίνησης.
Για τη λιανεμπορική η κατηγορία του κρασιού μπορεί να αποτελέσει νέα πηγή ανάπτυξης φρέσκου τζίρου. Είναι μία από τις λίγες κατηγορίες στις οποίες η μεγάλη λιανική δεν αποτελεί τον βασικό διακινητή, πόσο μάλλον το μονοπώλιο. Αν θα επωφεληθεί από αυτήν την ευκαιρία είναι θέμα στρατηγικής, πλάνου και πίστης, που απαιτεί δουλειά, γνώση και διάθεση, αλλά είναι σίγουρο ότι η επιβράβευση θα έρθει.