«Σκληρό» το βούτυρο
Και στην κατηγορία του βουτύρου οι διακυμάνσεις είναι εμφανείς. Οι μάχες που δίνονται μεταξύ επώνυμων και προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας φανερώνουν ότι οι καταναλωτές αλλάζουν προτιμήσεις από χρονιά σε χρονιά. Το βούτυρο ήταν η μοναδική ίσως κατηγορία που δεν είχε πληγεί από την οικονομική κρίση, αφού μέχρι το 2011 παρουσίαζε σταθερή ανοδική ανάπτυξη. Όμως, οι πωλήσεις σε αξία διαφοροποιήθηκαν την προηγούμενη διετία –αφορά στο δωδεκάμηνο Νοέμβριος 2012 – Νοέμβριος 2013, παρουσιάζοντας αρνητική μεταβολή 3,6% και σε όγκο 1,2%. Αντίθετα, το 2014, στο αντίστοιχο διάστημα, η κατηγορία διατηρεί τις δυνάμεις της παρουσιάζοντας θετική εικόνα με μεταβολή 2,8% σε πωλήσεις σε αξία, από 15,7 εκατ. ευρώ το 2013 σε 16,2 εκατ. ευρώ το 2014, ποσοστό 2,8% και σε όγκο από 1,4 εκατ. κιλά το 2013 σε 1,5 εκατ. κιλά το 2014. Αντίστοιχα και τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, αν και έχουν μικρό μερίδιο στο σύνολο της κατηγορίας, κατάφεραν να επικρατήσουν και να μπουν στο καλάθι της νοικοκυράς, παρουσιάζοντας διψήφια θετική μεταβολή σε σχέση με το 2013 (15,8% σε αξία και 13,25 σε όγκο).