Εμφανείς για ακόμη μία χρονιά οι πιέσεις στις κατηγορίες του γάλακτος, των τυριών και του βουτύρου λόγω της οικονομικής κρίσης. Οι καταναλωτές αφενός έχουν περιορίσει σημαντικά τις δαπάνες τους, αφετέρου έχουν στραφεί στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, αλλάζοντας την εικόνα της αγοράς. Οι μεγαλύτερες ανακατατάξεις εντοπίζονται στην κατηγορία του γάλακτος, ενώ η εικόνα στα τυριά και στο βούτυρο δείχνει μεγαλύτερη ανθεκτικότητα.
Μπορεί οι εκτιμήσεις για την αγορά γάλακτος να δείχνουν ότι στην επόμενη δεκαετία είναι πιθανό η ζήτηση να υπερβεί τη διαθέσιμη προσφορά, σύμφωνα με την 7η έκδοση του Δείκτη Γαλακτοκομικών προϊόντων της Tetra Pak, όμως στην ελληνική αγορά και στην παρούσα συγκυρία η κατηγορία του λευκού γάλακτος συρρικνώνεται. Η μείωση, όπως αναφέρεται στη μελέτη της εταιρείας, είναι πάνω από 3% τους πρώτους οκτώ μήνες του 2014 σε σχέση με το 2013, μία τάση που αποδίδεται καθαρά στην οικονομική κρίση. Όσον αφορά στις συσκευασίες, οι καταναλωτές προτιμούν τις χάρτινες, με το μερίδιο αγοράς τους να προσεγγίζει το 78% (παστεριωμένο, υψηλής θερμικής επεξεργασίας, μακράς διάρκειας – UHT), με τις πλαστικές συσκευασίες να ακολουθούν.
Παρά τα νέα προϊόντα που παρουσιάστηκαν στην αγορά (με πλέον χαρακτηριστικό το «Γάλα Ημέρας που λάνσαρε η ΔΕΛΤΑ, ανοίγοντας και ένα νέο μέτωπο στη μάχη των γαλακτοβιομηχανιών που αφορούν στις ρυθμίσεις της αγοράς), η εγχώρια κατανάλωση γάλακτος συνεχίζει την πτωτική πορεία των τελευταίων χρόνων. Οι πωλήσεις γάλακτος, σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen (δωδεκάμηνο Νοεμβρίου 2013 – Νοεμβρίου 2014), υποχώρησαν στο σύνολο της κατηγορίας τόσο σε όγκο (5,3%) όσο και σε αξία (6,2%). Στο περιβάλλον αυτό, πάντως, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζουν την ανοδική τους πορεία, καταγράφοντας για πρώτη φορά διψήφια ανάπτυξη, τόσο σε όγκο (13,6%) όσο και σε αξία (10,3%). Αξίζει να επισημάνουμε πως το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2012-13 η ανάπτυξη ήταν μόλις 4,2% σε όγκο και 3,1% σε αξία –δηλαδή τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αναπτύσσονται ταχύτερα και υπερκαλύπτουν τη συνολική συρρίκνωση της αγοράς.