Το λιανεμπόριο
Το ml Market Leader συμπληρώνει φέτος 15 χρόνια έκδοσης. Ποια κατά την άποψή σας ήταν η πορεία του λιανεμπορίου και της βιομηχανίας τροφίμων την τελευταία δεκαπενταετία;
Μετά από σχεδόν μια δεκαετία (2000-2008) έντονης ανάπτυξης του λιανεμπορίου συνολικά, αλλά και του λιανεμπορίου τροφίμων, τα τελευταία χρόνια βλέπουμε μια μείωση σε αξία λόγω των προσφορών, του μικρότερου καλαθιού, λόγω ενσυνείδητων αγορών ή ακόμα και της μεταφοράς κάποιων αγορών σε μικρότερα, πιο εξειδικευμένα ή τοπικά καταστήματα. Η τελευταία 15ετία έφερε πολλές αλλαγές στον κλάδο των σούπερ μάρκετ με πτωχεύσεις ιστορικών εταιρειών, εξαγορές, γεωγραφικές μετακινήσεις και εξάπλωση των εθνικών αλυσίδων. Ακόμα, ανέδειξε τον μεγάλο discounter σε δυνατό «παίκτη», ενώ βιώσαμε και τη μεγαλύτερη εξαγορά όλων των εποχών.
Αντίστοιχα, η βιομηχανία τροφίμων δεν έχει να παρουσιάσει τόση κινητικότητα, αφού δεν προχώρησαν τα νέα σχήματα που δημιουργήθηκαν με αξιώσεις. Από την άλλη πλευρά όμως, βλέπουμε συνεχώς νέα, ποιοτικά προϊόντα που ανταποκρίνονται στις σημερινές ανάγκες του κοινού και ανταγωνίζονται επάξια στο εξωτερικό.
Τέλος, ευχόμαστε στο ml Market Leader να γιορτάσει και άλλες 15ετίες επιτυχημένης πορείας και να συνεχίσει να αποτελεί αμερόληπτη και αξιόπιστη πηγή ενημέρωσης και εκπαίδευσης για το λιανεμπόριο και τη βιομηχανία.