Υπάρχει χώρος για νέα προϊόντα στο ράφι του supermarket, ειδικά στην κατηγορία σας;
Πάντα θα υπάρχει χώρος (όχι φυσικός) για νέες προτάσεις και καινοτομίες στα ράφια και, σίγουρα στα τρόφιμα και στην κατηγορία των ζυμαρικών που αποτελεί μια από τις αγαπημένες κατηγορίες τροφίμων για την ελληνική αγορά. Να αναφέρω πως η ετήσια κατά κεφαλήν κατανάλωση στην Ελλάδα είναι πάνω από 11 κιλά ζυμαρικών!
Όσο αλλάζουν οι διατροφικές συνήθειες και ανάγκες των ανθρώπων, οι εξελίξεις στην κατηγορία μας θα συνεχίσουν προσφέροντας στους καταναλωτές ποιοτικά, θρεπτικά και υγιεινά προϊόντα στο καθημερινό μας τραπέζι. Εμείς στην ΗΛΙΟΣ πιστεύουμε πολύ στην εξέλιξη και στην καινοτομία και αγαπάμε να αναπτύσσουμε προϊόντα όπως:
- Τα ζυμαρικά για παιδιά: ζυμαρικά σε μοναδικά σχήματα και γεύσεις, για να εξάπτουν τη φαντασία τους. Τα παιδιά μπορούν να φάνε μόνα τους, ενώ συμβάλλουν στη γνώση, αφού ανακαλύπτουν τον κόσμο γύρω τους -ζωάκια, αυτοκινητάκια, μέσα μεταφοράς, το μοναδικό ελληνικό αλφάβητο, αλλά και ιαπωνικά ιδεογράμματα. Τα ζυμαρικά για παιδιά είναι μία από τις καινοτομίες της Βιομηχανίας Ζυμαρικών ΗΛΙΟΣ στη συγκεκριμένη κατηγορία. Επισφράγισμα αυτής της σειράς αποτελεί η μοναδική σε όλο τον κόσμο παρουσίαση 13 σχημάτων, εμπνευσμένων από τον μυθικό ήρωα Ηρακλή και τους 12 άθλους του. Τέλος, η κατηγορία εμπλουτίστηκε φέτος με τα ζυμαρικά Ολικής άλεσης για παιδιά.
- Τα ζυμαρικά λαχανικών της ΗΛΙΟΣ έχουν κατ’ επανάληψη βραβευτεί με χρυσά αστέρια Ανώτερης Γεύσης από το ΙΤΙ, το Διεθνές Ινστιτούτο Γεύσης Τροφίμων. Να τονίσουμε πως έχουμε ήδη ανακοινώσει το λανσάρισμα νέας σειράς εκπληκτικών ζυμαρικών από όσπρια και λαχανικά χωρίς γλουτένη.
- Τα ζυμαρικά γρήγορου βρασμού. Η Βιομηχανία Ζυμαρικών ΗΛΙΟΣ έχει spaghetti και Πέννες που χρειάζονται λιγότερο από 2 και 4 λεπτά αντίστοιχα για να έχουμε ένα φρεσκομαγειρεμένο, τέλειο πιάτο ζυμαρικών, με αποτέλεσμα την ελάχιστη κατανάλωση ενέργειας για το βράσιμο τους, προσφέροντας παράλληλα μια υγιεινή, απολαυστική, γρήγορη λύση σπιτικού φαγητού, σε ανθρώπους που ζουν καθημερινά σε έντονους ρυθμούς. Ένα πραγματικά «πράσινο» προϊόν στην κατηγορία των ζυμαρικών.
Ποιότητα, μοναδικότητα, καινοτομία, τιμή. Ποιο από αυτά τα χαρακτηριστικά δελεάζει περισσότερο τους λιανέμπορους;
Σίγουρα δεν μπορούμε να πούμε ότι ισχύει το ίδιο για όλους τους λιανέμπορους. Ανάλογα με το προφίλ, τη στρατηγική και το κοινό που θέλει να προσελκύσει ο κάθε λιανέμπορος, τα στοιχεία που αναφέρετε μπορεί να αλλάξουν προτεραιότητα ή σημαντικότητα. Φυσικά σπουδαίο ρόλο παίζει η εξυπηρέτηση και η αξιοπιστία της κάθε εταιρείας.
Ως επί το πλείστον η κερδοφορία που αποφέρει το προϊόν στον λιανέμπορο είναι σημαντικός παράγοντας για την απόφαση ένταξης ή διατήρησης κωδικών στα ράφια. Επίσης, η κερδοφορία επηρεάζεται και από την προτίμηση του κοινού, αλλά και από την τιμή του προϊόντος. Βέβαια, σε κάποιους λιανέμπορους η ποικιλία και η ανώτερη ποιότητα είναι πιο σημαντικοί παράγοντες, με την τιμή να ακολουθεί.
Ασχοληθήκαμε ως αγορά αρκετά τα τελευταία χρόνια με τα private label προϊόντα. Ποιες είναι οι εκτιμήσεις σας για την πορεία τους;
Η ΗΛΙΟΣ επενδύει εδώ και χρόνια και στην κατηγορία των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Θεωρούμε ότι με τα χρόνια και τις επιτυχημένες στρατηγικές branding που έχουν γίνει από τους retailers, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας βελτιώθηκαν και σε ποιότητα και σε εικόνα, ενώ σε πολλές περιπτώσεις και κατηγορίες ήδη διεκδικούν μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς σε σχέση με τα επώνυμα. Σίγουρα είναι μία τάση που θα συνεχιστεί με την εμφάνιση ποιοτικών προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας σε όλο και περισσότερες κατηγορίες.
Πιστεύετε πως έχει οργανωθεί πλέον το λιανεμπόριο στην Ελλάδα ή αυτό είναι ένα μοντέλο με μικρές παραλλαγές που δεν μπορεί να πάει παραπέρα;
Πάντα μπορούμε να πάμε ένα βήμα πιο μπροστά. Η πανδημία ανέδειξε ευκαιρίες και για το λιανεμπόριο. Είδαμε με ικανοποίηση άμεση και αποτελεσματική ανταπόκριση από το σύνολο σχεδόν του κλάδου στις έκτακτες συνθήκες που προέκυψαν. Πιστεύω πως έχουμε ακόμα να δούμε εξελίξεις στο λιανεμπόριο στην Ελλάδα και θα χαρώ να είμαστε μέρος αυτών ως βιομηχανία τροφίμων γενικώς και ως ΗΛΙΟΣ.