Στην ετήσια έρευνα του Μη Κερδοσκοπικού Οργανισμού PLMA, που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με τη NielsenIQ, οι πωλήσεις των Private Label αυξήθηκαν σε 302 δισεκατομμύρια ευρώ. Οι πωλήσεις αυτές αφορούν τις 17 ευρωπαϊκές χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας το μερίδιο αξίας αυξήθηκε κατά 1,2% σε σύγκριση με το 2021. Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αποτελούν πλέον το 37% της συνολικής αγοράς.
Οι χώρες με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη σε μερίδιο Private Label είναι η Τσεχική Δημοκρατία (+3,5% pnt), η Πορτογαλία (+2,9% pnt), η Ισπανία (+2,2% pnt) και η Ουγγαρία (+2,2% pnt). Μόνο η Ελβετία σημείωσε ελαφρά πτώση 0,5%. Όμως, είναι η χώρα με το υψηλότερο μερίδιο ιδιωτικής ετικέτας στην Ευρώπη, το εντυπωσιακό 52% σε αξία. Δεύτερη στην κατάταξη είναι η Ολλανδία με μερίδιο συνολικής αξίας 44%.
Ακολουθούν η Ισπανία και το Ηνωμένο Βασίλειο με 43%, η Γερμανία (40%) και η Πορτογαλία (39%). Το μερίδιο του Βελγίου είναι 38%, της Αυστρίας 35%, της Δανίας 34%, της Πολωνίας και της Γαλλίας 32%. Ποσοστό κάτω του 30% έχουν 6 χώρες: Ιταλία και Ουγγαρία (28%), Σουηδία (27%), Τσεχία (22%) και Νορβηγία (21%). Ανάμεσα σ’ αυτές και η Ελλάδα με 23%.
Οι καταναλωτές στην Ευρώπη στράφηκαν ξεκάθαρα στην ιδιωτική ετικέτα, αναγνωρίζοντας την ποιότητα και την αξία των προϊόντων. Η ιδιωτική ετικέτα είναι μια πραγματικότητα σε όλη την Ευρώπη, σύμφωνα με τη NielsenIQ, ενώ συνεχίζεται η ανάπτυξή της τόσο σε άλλες χώρες όσο και σε κατηγορίες.