Θα διατηρήσουν οι Έλληνες καταναλωτές την ίδια χριστουγεννιάτικη ρουτίνα; Μήπως ο αυξανόμενος πληθωρισμός θα οδηγήσει σε σημαντικές αλλαγές στις προετοιμασίες και στις επιλογές των δώρων για τη φετινή εορταστική περίοδο; Η μελέτη της NielsenIQ Consumer Insights «Unwrapping Europeans´ Holiday Outlook» μας δίνει τις πληροφορίες για τις πιο σημαντικές εορταστικές περιόδους στην Ευρώπη. Περισσότεροι από 800 καταναλωτές στην Ελλάδα ερωτήθηκαν διαδικτυακά τον Σεπτέμβριο. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η πλειοψηφία των νοικοκυριών στην Ελλάδα θα ήθελε να γιορτάσει τα Χριστούγεννα με τον παραδοσιακό τρόπο, παρά την αύξηση του πληθωρισμού.
Διατήρηση του προϋπολογισμού δαπανών
Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι το 66% των καταναλωτών στην Ελλάδα είναι λάτρεις των Χριστουγέννων, που γι’ αυτούς σημαίνει απόλαυση των διακοπών με την οικογένειά τους και τους φίλους τους. Οι επιφυλακτικοί αγοραστές αντιπροσωπεύουν το 35% των καταναλωτών. Αυτή η ομάδα επηρεάζεται έντονα από την αύξηση των τιμών του πετρελαίου και της ενέργειας. Γι’ αυτό είναι πιθανό να μειώσει τις δαπάνες. Επίσης, η ομάδα αυτή παραμένει ανήσυχη και με την πανδημία.
Όμως, η πλειοψηφία των καταναλωτών θα διατηρήσει τον προϋπολογισμό των Χριστουγέννων, που θα είναι ίσος ή μεγαλύτερος από πέρσι (45%). Το 40% θα ήθελε να ξοδέψει λιγότερα χρήματα, ενώ το 15% των αγοραστών δηλώνουν ότι θα αυξήσουν τον προϋπολογισμό τους την εορταστική περίοδο.
Κατηγορίες
Τα τυριά, το φρέσκο κρέας, οι μπίρες και το κρασί είναι οι κατηγορίες που θα αγοραστούν περισσότερο και πιο συχνά, ακόμα και σε ακριβές τιμές/εκδόσεις. Αξίζει να αναφέρουμε πως τα τυριά σε ποσοστό 81%, το φρέσκο κρέας (74%) και τα χριστουγεννιάτικα γλυκά (64%) είναι οι τρεις κατηγορίες τροφίμων που προγραμματίζουν οι Έλληνες να αγοράσουν για τα Χριστούγεννα. Επίσης, σύμφωνα με την έρευνα της NielsenIQ από τις κατηγορίες των ποτών οι μπίρες έχουν την τιμητική τους, με 61%, ενώ ακολουθούν τα κρασιά με 60%.
Παρά το γεγονός ότι οι Έλληνες καταναλωτές ψάχνουν για προωθητικές ενέργειες, δεν θα διστάσουν να αγοράσουν πολυτελή προϊόντα τα Χριστούγεννα, με το 25% των ερωτηθέντων να δηλώνουν ότι θα αγοράσουν πολυτελή προϊόντα στην κατηγορία του φρέσκου κρέατος, ενώ στη κατηγορία των ποτών, πολυτελείς μάρκες και είδη θα επιλεχθούν ανάμεσα στα κρασιά (20%) και τις σαμπάνιες (22%).
Εκτός από τις δαπάνες για το χριστουγεννιάτικο τραπέζι, οι Έλληνες θα ξοδέψουν χρήματα για να δωρίσουν ρούχα/παπούτσια (55%) και παιχνίδια (43%). Τα προϊόντα τεχνολογίας (28%), ομορφιάς (37%), καθώς και δώρα που θα χαρίσουν «εμπειρία» (27%) στους αγαπημένους τους βρίσκονται ψηλά στη λίστα αγορών.
Τέλος, το 71% των καταναλωτών θα επισκεφθεί το διαδίκτυο για να πάρει ιδέες για τα δώρα που προγραμματίζουν να κάνουν. Εξάλλου, τα ηλεκτρονικά καταστήματα φαίνεται να αποτελούν την πρώτη επιλογή ως κανάλι αγοράς (69%) από τα φυσικά καταστήματα (52%).