Την οριστική τους απόφαση για συγχώνευση ανακοίνωσαν η H.J. Heinz και η Kraft Foods Group, βάσει της οποίας δημιουργείται η πέμπτη σε μέγεθος εταιρεία τροφίμων στον κόσμο και η τρίτη σε μέγεθος για την αγορά της Βόρειας Αμερικής. Το deal, με βάση τους όρους της συναλλαγής για τους μετόχους των δύο εταιρειών, αποτιμάται στα 45 δισ. δολάρια, ενώ η νέα εταιρεία έχει συνδυασμένες ετήσιες πωλήσεις της τάξης των 28 δισ. δολαρίων. Να σημειωθεί ότι βασικοί μέτοχοι των δύο εταιρειών ήταν τα επενδυτικά funds 3G Capital και Berkshire Hathaway, ενώ η νέα εταιρεία θα ονομάζεται The Kraft Heinz Company.
Όπως δείχνουν τα στοιχεία, το νέο σχήμα έχει μεγάλα περιθώρια συνεργειών. Η Heinz έχει παγκόσμια παρουσία, καθώς αντλεί το 60% των πωλήσεών της από περιοχές εκτός της Βόρειας Αμερικής, ενώ οι αναδυόμενες οικονομίες συνεισφέρουν το 25% των πωλήσεών της. Αντίθετα, το 98% των πωλήσεων της Kraft προέρχεται από τη Βόρεια Αμερική, που σημαίνει ότι τα εμπορικά της σήματα αποκτούν την ευκαιρία για διεθνή καριέρα. Ωστόσο, θα πρέπει να γίνει σαφές ποια σήματα είναι αυτά, καθώς υπάρχει σχετική δεσμευτική συμφωνία με τη Mondelez International, η οποία αποσχίστηκε από τη μητρική Kraft το 2012 για να επικεντρωθεί στη διεθνή ανάπτυξη και απέκτησε τα δικαιώματα για πολλά από τα brands για τις αγορές εκτός Βόρειας Αμερικής.
Επίσης, η νέα διοίκηση ανακοίνωσε ότι μέχρι τα τέλη του 2017, από την ενοποίηση, θα επιτευχθούν οικονομίες κλίμακος της τάξης του 1,5 δισ. δολαρίων, κυρίως λόγω των υψηλών συνεργειών στην αγορά της Βόρειας Αμερικής. Επιπλέον, αναμένεται να βελτιωθεί το περιθώριο λειτουργικού κέρδους της εταιρείας, ενώ θα μπορεί να επιτύχει και πιο ευνοϊκή αναχρηματοδότηση του δανεισμού της, καθώς η Kraft είχε πολύ καλύτερη πιστοληπτική αξιολόγηση από τη Heinz. Τέλος, ανοιχτό παραμένει το ενδεχόμενο, στο πλαίσιο της στρατηγικής για μείωση των λειτουργικών δαπανών, να μειωθεί ο αριθμός των εργαζομένων και να ανασταλεί η λειτουργία παραγωγικών μονάδων.