Ο κορονοϊός έφερε τριψήφιες πωλήσεις και διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης, σε αξία, στο λιανεμπόριο. Μέσα από τα πρώτα στοιχεία που ανακοίνωσε η Nielsen είναι ξεκάθαρη η επιρροή της εμφάνισης του κορονοϊού στο λιανεμπόριο τροφίμων.
Συγκρίνοντας τις συνολικές πωλήσεις της εβδομάδας πριν την Καθαρά Δευτέρα (24/02/20-01/03/20) με την αντίστοιχη περσινή (04/03/19-10/03/19) η συνολική αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου* αναπτύχθηκε με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης σε αξία, στο +23,9%.
Εξετάζοντας τις επιμέρους περιοχές της Ελλάδας το μεγαλύτερο ποσοστό αύξησης το παρουσίασε, όπως ήταν και αναμενόμενο η Θεσσαλονίκη, με 36,4%, καθώς εκεί εμφανίστηκε και το πρώτο κρούσμα του κορονοϊού. Ακολουθεί η ευρύτερη περιοχή της Μακεδονίας-Θράκης με 29,4%, καθώς και η Αττική με 29,1%.
Όσον αφορά στις επιμέρους κατηγορίες των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, τις πιο θετικές τάσεις παρουσίασαν οι κατηγορίες που αφορούν στα Προϊόντα Οικιακής Χρήσης, καθώς και τα Προϊόντα Προσωπικής Περιποίησης, οι οποίες κινήθηκαν στο +44,2% και 40,4% αντίστοιχα.
Τα Τρόφιμα & Ποτά στο σύνολό τους αναπτύχθηκαν κατά 23,9%, τα Φρέσκα και Επί Ζυγίω προϊόντα παρουσίασαν διψήφια τάση στο +15,2%, όπως επίσης και το σύνολο των κατηγοριών Bazaar (ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κλπ), στο +17%.
Αναφέρουμε ορισμένες επιλεγμένες κατηγορίες, τρόφιμου και μη, οι οποίες παρουσίασαν τα μεγαλύτερα ποσοστά αύξησης των πωλήσεών τους σε αξία την εν λόγω εβδομάδα:
Τρόφιμα
Αλεύρι 141,9%
Ζυμαρικά 140,1%
Όσπρια 136,4%
Ρύζι 126,2%
Γάλα εβαπορέ 90,7%
Μη τρόφιμα
Υγρά καθαριστικά απολυμαντικά 721,0%
Μαντιλάκια αντιβακτηριδιακά 709,3%
Αντισηπτικά υγρά 495,5%
Σαπούνια (υγρά & μπάρες) 204,0%
Χλωρίνη 85,5%
*Καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ., Ηπειρωτική Ελλάδα & Κρήτη, εξαιρούμενων των Νησιών.
Οι πωλήσεις στα C&C
Σύμφωνα με τις μετρήσεις της Nielsen, που αφορούν στις πωλήσεις των C&C καταστημάτων, παρατηρείται μια ιδιαίτερη αύξηση κατά +9,7%. Οι πωλήσεις σε αξία αφορούν την εβδομάδα πριν την Καθαρά Δευτέρα (24/02/20-01/03/20), σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή (04/03/19-10/03/19).
Το μεγαλύτερο ρυθμό ανάπτυξης παρουσίασαν οι κατηγορίες των Τροφίμων & Ποτών στο σύνολό τους κατά 12,2%, που αποτελούν το 64,5% του συνολικού τζίρου των C&C. Ακολουθούν οι μεγάλες κατηγορίες των Φρέσκων και Επί Ζυγίω Προϊόντων. Τα προϊόντα οικιακής Χρήσης & Φροντίδας, επίσης, αναπτύχθηκαν με τον ίδιο ρυθμό ανάπτυξης, +6,4%.
Ακόμα, αυξητικά κινήθηκαν επίσης και οι κατηγορίες που αφορούν στην Προσωπική Υγιεινή, κατά +1,8% τη συγκεκριμένη εβδομάδα. Τέλος, οι κατηγορίες Bazaar/Διαρκών αγαθών αυξήθηκαν κατά +3,6%.