Αυξημένος κατά 5,1% ήταν ο συνολικός τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων την εβδομάδα πριν την Καθαρά Δευτέρα σε όλες τις μεγάλες προϊοντικές κατηγορίες. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της NielsenIQ, τα Φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα σημείωσαν την πιο συγκρατημένη θετική τάση, στο +1,1%. Το γεγονός αυτό πιθανότατα συνδέεται και με την επιστροφή των καταναλωτών στις λαϊκές αγορές, καθώς φέτος δεν ίσχυαν περιοριστικά μέτρα.
Αντίστοιχα την πιο θετική τάση της τάξεως του 41,7% παρουσιάζει η μεγάλη κατηγορία των Bazaar προϊόντων. Αξίζει να τονίσουμε πως την προηγούμενη χρονιά υπήρχαν περιορισμοί στην πώληση ορισμένων κατηγοριών από το κανάλι των supermarkets. Επομένως ο τζίρος τους δεν απέχει σημαντικά από τον φετινό.
Όσον αφορά στα FMCGs, παρουσίασαν στο σύνολό τους σχεδόν ίδια τάση με το σύνολο της αγοράς, στο +5,0%. Τα Προϊόντα Προσωπικής Περιποίησης σημείωσαν τη μεγαλύτερη αύξηση στο +9,1%. Ακολούθησαν τα Τρόφιμα & Ποτά στο +4,6% και οι κατηγορίες που αφορούν στα Προϊόντα Οικιακής Χρήσης με +4,5%.
Ακόμα, μεγάλη αύξηση στις πωλήσεις τους -σε αξία- παρουσίασαν την εβδομάδα πριν την Καθαρά Δευτέρα (πρώτη εβδομάδα του Μαρτίου), σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή (δεύτερη εβδομάδα του Μαρτίου), πολλές κατηγορίες τροφίμων: Ζυμαρικά (+43,6%), Άλευρα, Όσπρια (+20,6%), Κονσερβοποιημένο κρέας (+64,8%). Πιθανολογείται ότι η εκτόξευση των πωλήσεων για αυτές τις κατηγορίες συνδέεται περισσότερο με τον φόβο των αγοραστών λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, καθώς και με την ανησυχία τους για την αύξηση των τιμών σε συγκεκριμένες κατηγορίες τροφίμων.
Ωστόσο, οι μεγάλες ανατιμήσεις είναι ήδη πραγματικότητα για ορισμένες βασικές κατηγορίες καθημερινής χρήσης, όπως τα Σπορέλαια (+37,4%), το Ελαιόλαδο (+33,9%). Η ανάπτυξη οφείλεται σε αύξηση της μέσης τιμής πώλησης και όχι σε αύξηση του όγκου και της ζήτησης.