Αρνητική ήταν η τάση (-1,0%) στις πωλήσεις του Δεκεμβρίου για το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Ο κλάδος δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στον τζίρο του Δεκεμβρίου, αφού πραγματοποιείται πάνω από το 10% του ετήσιου τζίρου. Πιο έντονα αρνητικός, στο -2,4%, ήταν ο ρυθμός ανάπτυξης για τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα. Η πτώση οφείλεται κατά κύριο λόγο στη συγκρατημένη συνολική ζήτηση για την κατηγορία των Τροφίμων και Ποτών (-2,9% σε αξία). Σε όλες τις εβδομάδες τα FMCGs σημείωσαν αρνητική τάση, με εξαίρεση την τελευταία εβδομάδα στην οποία σημειώθηκε αύξηση +5,1%.
Όσον αφορά στις υπόλοιπες μεγάλες κατηγορίες, όπως τις ορίζει η NielsenIQ, τα προϊόντα Bazaar σημείωσαν τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης στο +14,9%, ενώ την τελευταία εβδομάδα του μήνα η αύξηση των πωλήσεων άγγιξε το 39,9%. Αντιθέτως, τα Φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα παρουσίασαν αρνητική τάση, στο -0,9% για το σύνολο του μήνα.
Οι κατηγορίες
Στις επιμέρους κατηγορίες ξεχώρισαν τα ζυμαρικά, τα οποία στις πωλήσεις Δεκεμβρίου παρουσίασαν διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης στο +19,5%. Η διψήφια ανάπτυξη της κατηγορίας είναι υπερδιπλάσια από αυτήν που σημείωσαν στο σύνολο του έτους. Επίσης, η καλή απόδοση της κατηγορίας του Τσαγιού & των Αφεψημάτων τον μήνα αυτό (+9,8%) κατάφερε να συγκρατήσει την αρνητικά κινούμενη ετήσια πορεία της κατηγορίας (-1,1%).
Τέλος, ορισμένες κατηγορίες προσωπικής υγιεινής και περιποίησης παρουσίασαν αρνητική τάση στις πωλήσεις Δεκεμβρίου, όπως οι βαφές μαλλιών και τα καλλυντικά. Οι συγκεκριμένες κατηγορίες σημείωσαν πτώση στις πωλήσεις τους, -20,8% και -35,9% αντίστοιχα. Αξίζει να αναφέρουμε πως αυτόν τον Δεκέμβριο δεν ίσχυαν τα περιοριστικά μέτρα του 2020.