ML: Το ηλεκτρονικό εµπόριο κερδίζει διαρκώς έδαφος και στην κατηγορία σας. Εκτιµάτε ότι θα υπερισχύσει σαν τάση; Πώς επηρεάζει αυτό τον τρόπο µε τον οποίο αναπτύσσεται η εταιρεία;
SS: Το ηλεκτρονικό εµπόριο είναι µια τάση που ήρθε για να µείνει. Μπορούµε να πούµε ότι είναι η δυναµικότερα αναπτυσσόµενη κατηγορία σε όλες τις αγορές. Για εµάς είναι µια µεγάλη ευκαιρία και όχι απειλή. Είναι ένας από τους στρατηγικούς µας στόχους να αναπτύξουµε πλήρως αυτήν τη δυνατότητα µε την υποστήριξη που δίνει το ισχυρό brand JYSK. Επαναλαµβάνω ότι οι προτεραιότητες των πελατών µας ποικίλλουν σε ευρεία κλίµακα και αυτό ισχύει και σε ό,τι αφορά τoν ρόλο του Internet στην αγοραστική τους εµπειρία. Διαθέτουµε µια πλήρη λύση online αγορών, από την επιλογή προϊόντων από το διαδίκτυο µέχρι την παράδοσή τους στο σπίτι, προσφέρουµε µια µεγαλύτερη γκάµα online συγκριτικά µε τα καταστήµατα και το υποστηρίζουµε µε εξυπηρέτηση πελατών που περιλαµβάνει και ένα call center. Επίσης, έχουµε λύση για πελάτες που επιλέγουν τα προϊόντα online, αλλά προτιµούν να τα παραλαµβάνουν µόνοι τους. Η υπηρεσία αυτή ονοµάζεται «click and collect»: µπορεί κάποιος να επιλέξει ένα προϊόν από την ιστοσελίδα, να βρει το κατάστηµα που το έχει σε απόθεµα, να το δεσµεύσει και να το παραλάβει την επόµενη ηµέρα.
Ένα µεγάλο µέρος ανθρώπινων και υλικών πόρων διατίθεται για να βελτιώνουµε συνεχώς τις on line υπηρεσίες µας έτσι ώστε να προσαρµόζονται στις µεταβαλλόµενες ανάγκες και τις προσδοκίες των πελατών. Η πλήρης online υπηρεσία θα είναι διαθέσιµη και στην Ελλάδα πολύ σύντοµα µετά το άνοιγµα των τεσσάρων πρώτων καταστηµάτων µας. Μπορούµε να δούµε ότι είναι πολύ σηµαντική για την Ελλάδα, λόγω της γεωγραφίας της, αλλά µας δίνει και τη δυνατότητα να κάνουµε την πρότασή µας διαθέσιµη στους πελάτες µας πριν από την ανάπτυξη των φυσικών µας καταστηµάτων σε κάποια περιοχή κοντά τους.
ML: Γιατί η JYSK αποφάσισε να έρθει στην Ελλάδα εν µέσω οικονοµικής κρίσης; Είναι ένα «στοίχηµα» χαµηλού ρίσκου και κόστους ή εκτιµάτε ότι υπάρχουν ουσιαστικά περιθώρια ανάπτυξης;
SS: Αυτήν την ερώτηση µου κάνει κάθε Έλληνας που συναντώ για πρώτη φορά! Για εµάς δεν ήταν µια τόσο αµφιλεγόµενη απόφαση. Την προηγούµενη δεκαετία η εταιρεία µας επεκτάθηκε σταθερά σε χώρες των Βαλκανίων και η Ελλάδα ήταν η επόµενη στη σειρά. Από την άλλη γνωρίζουµε ότι οι Έλληνες ήταν συνηθισµένοι να βλέπουν τα προηγούµενα χρόνια πολυεθνικές αλυσίδες και εταιρείες να φεύγουν από την Ελλάδα αντί να επεκτείνονται. Παρ’ όλα αυτά πιστεύουµε ότι η πρότασή µας έχει περιθώριο να αναπτυχθεί στην Ελλάδα και οι πρώτες εβδοµάδες της λειτουργίας µας µετά το άνοιγµα των πρώτων καταστηµάτων µας, επιβεβαιώνουν ότι έχουµε δίκιο.
Γνωρίζουµε επίσης ότι αρκετά κόστη, ειδικά τα ενοίκια, που αποτελούν µεγάλο τµήµα των συνολικών µας εξόδων, έχουν πιεστεί από την οικονοµική κρίση, αλλά σε κάθε χώρα όπου εισερχόµαστε, κάνουµε τον προγραµµατισµό µας σε µακροχρόνια βάση. Μερικές φορές παίρνει λίγο παραπάνω χρόνο για να βρεθεί η σωστή φόρµουλα στην κάθε αγορά, αλλά µέχρι στιγµής δεν έχουµε φύγει ή δεν έχουµε περικόψει τη λειτουργία µας πουθενά. Τα προηγούµενα χρόνια η Ελλάδα βρέθηκε στο επίκεντρο των ειδήσεων σε όλο τον κόσµο σε τέτοιο βαθµό ώστε ήταν αδύνατο να µείνει κάποιος ανεπηρέαστος. Όµως, δεδοµένων των εµπειριών µας έως τώρα µπορώ να πω ότι συναντήσαµε ένα σχετικά φιλικό ως προς τις επιχειρήσεις περιβάλλον από πλευράς νοµοθεσίας, αλλά επίσης και σε ό,τι έχει να κάνει µε την εύρεση αξιόπιστων συνεργατών και υπαλλήλων.