ML: Ποιο είναι το πλάνο της ανάπτυξης της JYSK στην Ελλάδα; Εκτός από τα τρέχοντα οικονοµικά δεδοµένα, σε ποιο βαθµό έχει προσαρµοστεί στις ιδιαιτερότητες της ελληνικής αγοράς;
SS: Το αρχικό µας πλάνο ήταν να ανοίξουµε 4 καταστήµατα στην Ελλάδα µέχρι το τέλος του 2015. Σε όλες τις αγορές προσαρµοζόµαστε στις τοπικές συνθήκες της αγοράς ακινήτων, αλλά εκεί όπου είµαστε λιγότερο ευέλικτοι είναι στο µέγεθος των καταστηµάτων, που ιδανικά θα πρέπει να είναι 1.200 τ.µ. Αυτά τα τέσσερα πρώτα καταστήµατα αντιπροσωπεύουν διαφορετικές εκδοχές του τι θα µπορούσε να είναι κατάλληλο για εµάς και θα είναι ένα σηµαντικό πεδίο γνώσης: το πώς αποδίδουν συγκριτικά µεταξύ τους, θα καθορίσει και τα πλάνα µας για το µέλλον. Αποκλειστικά και µόνο βασιζόµενοι στον πληθυσµό της Ελλάδας, συγκριτικά µε άλλες χώρες όπου ήδη έχουµε παρουσία, υπάρχει δυνατότητα να ανοίξουµε έως και 70 καταστήµατα ή ακόµα περισσότερα, το πλάνο όµως που εφαρµόζουµε αυτήν τη στιγµή προβλέπει το άνοιγµα 40 καταστηµάτων µέσα στα επόµενα 5 χρόνια.
Η µεγαλύτερη πρόκληση σε κάθε νέα αγορά όπου εισερχόµαστε είναι να δηµιουργήσουµε µια σταθερή βάση για το µέλλον
Η κατάσταση σε ό,τι αφορά την προϊοντική γκάµα έχει αρκετές οµοιότητες. Έχουµε µελετήσει την αγορά, τι προσφέρουν οι ανταγωνιστές µας, και κάναµε κάποιες υποθέσεις σχετικά µε ποιες τροποποιήσεις πρέπει να κάνουµε στη δική µας γκάµα. Για παράδειγµα, είναι προφανές ότι, εξαιτίας του ζεστού κλίµατος, οι πελάτες χρησιµοποιούν ελαφρύτερα παπλώµατα και γι’ αυτό κάναµε προσαρµογές που λαµβάνουν υπόψη αυτόν τον παράγοντα, όπως και άλλους. Ξαναλέω ότι θα πρέπει να µάθουµε µέσα στον επόµενο χρόνο πόσο σωστές επιλογές κάναµε και να διορθώσουµε όποια λάθη ή παραλείψεις αναπόφευκτα θα υπάρξουν.
Από την άλλη µπορούµε επίσης «να επηρεάσουµε» τις προτιµήσεις των πελατών σε βάθος χρόνου. Στις αγορές όπου έχουµε ήδη καθιερωθεί, είµαστε ένα από τα πιο αναγνωρίσιµα εµπορικά σήµατα στην κατηγορία µας και το πιο αναγνωρίσιµο σε ό,τι αφορά τα στρώµατα. Αυτό µας επιτρέπει να επηρεάζουµε θετικά τις αγορές των πελατών µας, προσφέροντάς τους όλο και καλύτερα προϊόντα.
Η µεγαλύτερη πρόκληση σε κάθε νέα αγορά όπου εισερχόµαστε είναι να δηµιουργήσουµε µια σταθερή βάση για το µέλλον. Η JYSK είναι πολύ οργανωµένη εταιρεία, µε πολλά εργαλεία, που εξασφαλίζουν αποτελεσµατικές λειτουργίες και καλή εξυπηρέτηση, αλλά απαιτείται χρόνος ώστε να αποκτηθεί αυτή η ικανότητα. Στην Ελλάδα, έχουµε ήδη µια ικανή οµάδα στην οποία µπορούµε να χτίσουµε, αλλά θα χρειαστούµε ακόµα περισσότερους για να διαχειριστούν αποτελεσµατικά την επέκτασή µας.
ML: Συνολικά, µε βάση την εικόνα που έχετε, τι νέο σκοπεύετε να φέρετε στην ελληνική αγορά;
SS: Όπως προανέφερα, ο βασικός παράγοντας διαφοροποίησης της JYSK είναι ότι θα φέρουµε τα καταστήµατα κοντά στους πελάτες µας, δίνοντας έτσι εύκολη πρόσβαση στα προϊόντα µας σε όλους τους Έλληνες. Φυσικά λειτουργούµε πάντα µε ανταγωνιστικές τιµές, αλλά ένα από τα δυνατά µας σηµεία είναι ότι το κάνουµε αυτό σε όλα τα επίπεδα τιµών, προσφέροντας µια υπεραξία για τα χρήµατα που απαιτούνται για την αγορά ενός προϊόντος. Παρότι το concept µας βασίζεται σε µικρά καταστήµατα, τα περισσότερα προϊόντα µας είναι σε απόθεµα, οι πελάτες µπορούν να παραλάβουν τα προϊόντα άµεσα και τα λίγα στα οποία αυτό δεν είναι δυνατόν, παραδίδονται εντός 2 εβδοµάδων.
Ακόµα και πριν από τα εγκαίνια του πρώτου καταστήµατός µας, υπήρχε τεράστιο ενδιαφέρον σχετικά µε το άνοιγµα των πρώτων µας καταστηµάτων από το κοινό, αλλά και από τον Τύπο. Αλλά τα πρώτα αποτελέσµατα µετά το ξεκίνηµα της λειτουργίας µας ήταν καλύτερα απ’ ό,τι τα περιµέναµε. Βλέπουµε µεγάλο ενδιαφέρον από τους πελάτες και µέχρι στιγµής αυτό µας δίνει την απαιτούµενη πίστη για να συνεχίσουµε δυναµικά την εφαρµογή του πλάνου µας!