Διαφοροποιημένες προωθητικές ενέργειες από ισχυρά επώνυμα προϊόντα αναζητούν οι μεγάλες αλυσίδες supermarkets για να πετύχουν τον στόχο τους. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας Exceed’s Mirror 2019 που διεξάγει κάθε χρόνο η Exceed Consulting, αυτά είναι τα σημαντικότερα θέματα για να πετύχουν καλύτερη κερδοφορία.
“Τα supermarkets ενδιαφέρονται πάρα πολύ για τις εταιρείες εκείνες με τις οποίες θα σχεδιάζουν από κοινού τις προωθητικές ενέργειες. Οι προωθητικές ενέργειες δεν θα βασίζονται μόνο στις μεγάλες μειώσεις της τιμής ή σε δωρεάν προϊόν. Θα διαφοροποιούν την αλυσίδα, θα ενισχύουν την πιστότητα των πελατών της σε αυτή (Store Loyalty), δημιουργώντας παράλληλα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα», τονίζει ο κ. Γιάννης Λαβδιώτης, Διευθυντής της Exceed Consulting, σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας.
Μάλιστα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, “Το Νο1 στην agenda των αλυσίδων είναι τα δυνατά/επώνυμα προϊόντα”, τοποθετώντας στη δεύτερη θέση την κερδοφορία και την εμπορική πολιτική. Το τρίτο σημαντικότερο θέμα αφορά στις συνεργασίες τους με τις προμηθεύτριες εταιρείες, και ειδικότερα τις διαφοροποιημένες προωθητικές ενέργειες.
Δύο ακόμη θέματα συγκέντρωσαν υψηλή βαθμολογία: οι ενέργειες Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης και η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου, παράλληλα με το “φυσικό κατάστημα”.
Το προφίλ της Έρευνας Exceed’s Mirror supermarket
Η έρευνα Exceed’s Mirror των supermarkets διεξάγεται κάθε χρόνο από την εταιρεία EXCEED CONSULTING τα τελευταία 15 χρόνια. Στην έρευνα αξιολογούνται οι μεγαλύτερες λιανεμπορικές (supermarkets) της χώρας, καθώς και οι σημαντικότερες εταιρείες/προμηθευτές. Στην έρευνα εξετάζονται θέματα όπως: υπηρεσίες του τμήματος πωλήσεων των προμηθευτών, η κερδοφορία και παραγωγικότητα, η σημαντικότητα και η δύναμη των προϊόντων των προμηθευτών, τα σύγχρονα συστήματα In-Store Marketing, η αποτελεσματικότητα των συστημάτων τροφοδοσίας, Logistics κ.λπ.
Σκοπός της έρευνας Exceed’s Mirror είναι να συμβάλει αποτελεσματικά στη βελτίωση της συνεργασίας των προμηθευτών με τους πελάτες τους (λιανέμπορους), καθώς και στη βελτίωση της οργάνωσης των ίδιων των προμηθευτών.
Η έρευνα πραγματοποιείται μέσω προσωπικών συνεντεύξεων και με τη συμμετοχή άνω των 100 στελεχών των μεγαλύτερων supermarkets της χώρας. Συγκεκριμένα, συμμετέχουν Γενικοί Διευθυντές, Εμπορικοί Διευθυντές, Διευθυντές Αγορών, Αγοραστές, Διευθυντές Οικονομικών Υπηρεσιών, Logistics & IT Managers, αλλά και στελέχη «πρώτης γραμμής» των λιανεμπορικών.
Τα ευρήματα της έρευνας αναλύονται και παρουσιάζονται στο σύνολο των εταιρειών, αλλά και σε δύο υποκατηγορίες: των εταιρειών Food και Non-Food. Τέλος, τα ευρήματα παρουσιάζονται ξεχωριστά με τις απόψεις που έχουν τα υψηλόβαθμα στελέχη των αλυσίδων, αλλά και με τις απόψεις των μεσαίων στελεχών που έχουν συχνότερη επικοινωνία με τα στελέχη των προμηθευτών.
Η σημαντικότητα των αποτελεσμάτων της συγκεκριμένης έρευνας, η μοναδικότητα της μεθοδολογίας στη διεξαγωγή της, αλλά και η συγκρισιμότητα που διασφαλίζεται με τα προηγούμενα χρόνια, έχουν ως αποτέλεσμα πολλές εταιρείες να συμπεριλαμβάνουν τα ευρήματα της Exceed’s Mirror στα KPIs (Key Performance Indicators).