Σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ για τις τάσεις του λιανεμπορίου τροφίμων κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, ο συνολικός τζίρος της αγοράς για την Ηπειρωτική Ελλάδα, την Κρήτη, αλλά και τα νησιά, αυξήθηκε κατά +11,0%. Η αύξηση της κατανάλωσης είναι πολύ πιο υψηλή σε σχέση με αυτή που σημειώθηκε στην αγορά τους 5 πρώτους μήνες του έτους (-0,2%). Αξίζει να τονιστεί το γεγονός ότι ο μοχλός ανάπτυξης της αγοράς κατά τους πρώτους 5 μήνες του 2022 ήταν καθαρά πληθωριστικός. Αντίθετα τους καλοκαιρινούς μήνες καταγράφηκε αύξηση της κατανάλωσης.
Περιοχές, κανάλια, κατηγορίες προϊόντων
Οι περιοχές που παρουσίασαν τα μεγαλύτερα ποσοστά αύξησης στις πωλήσεις τους είναι αυτές που προσελκύουν τους περισσότερους τουρίστες, όπως η Κρήτη (+16%), τα νησιά (+15,8%) και η Πελοπόννησος (+12%).
Σε επίπεδο καναλιών, τα Cash & Carry συνεχίζουν να αναπτύσσονται σημαντικά το 2022 σε όλες τις χρονικές περιόδους και, μάλιστα, περισσότερο από το κανάλι των supermarkets, καθώς οι όποιοι περιορισμοί υπήρχαν στο κανάλι του HO.RE.CA τους πρώτους μήνες του 2021 έπαψαν να υφίστανται την τρέχουσα χρονιά.
Όσον αφορά σε κάποιες από τις πιο σημαντικές εποχικές προϊοντικές κατηγορίες, όπως είναι οι μπίρες, τα παγωτά, τα αναψυκτικά κ.τλ., αυτές παρουσίασαν σημαντικά υψηλότερες αυξητικές τάσεις στις τουριστικές περιοχές σε σχέση με τη συνολική αγορά.