ML: Κύριε Συριανέ, ποια είναι η θέση της Ελληνικής Ζυθοποιίας Αταλάντης στην ελληνική αγορά;
Αθανάσιος Συριανός: Μετά χαράς σας λέω ότι εµείς, οι άνθρωποι της Ελληνικής Ζυθοποιίας Αταλάντης, εργαζόµενοι, στελέχη και µέτοχοι πιστεύουµε ότι «τα πράγµατα στην µπίρα δεν είναι καθόλου όπως πρέπει» και διακρίνουµε παρά τη συνεχιζόµενη οικονοµική κρίση µια πραγµατική ευκαιρία για ελληνική δηµιουργία και ελληνική πρωτοπορία. Γιατί εµείς πιστεύουµε ότι µόνο µε την ελληνική επιχειρηµατικότητα ενισχύεται η εγχώρια παραγωγή και προωθούνται οι ελληνικές εξαγωγές στο εξωτερικό, σε αντίθεση µε την πολυεθνική επιχειρηµατικότητα, µε αποτέλεσµα την πραγµατική ανάπτυξη. Πιστεύουµε επίσης στις προοπτικές ανάπτυξης της ελληνικής οικονοµίας και του κλάδου της µπίρας µε την εδραίωση των ελληνικών σηµάτων και προϊόντων ανώτερης ποιότητας, από ελληνικής ιδιοκτησίας επιχειρήσεις, που ικανοποιούν τον σύγχρονο καταναλωτή. Η Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης είναι µια επιχείρηση που αναπτύσσει µε επιτυχία το µερίδιό της στην εγχώρια αγορά και πραγµατοποιεί σηµαντικού ύψους επενδύσεις, βελτιώνοντας τα πράγµατα στην ελληνική αγορά µπίρας, όπως πρέπει. Πιστεύει κανείς ότι το κόστος της οικονοµικής κρίσης θα το υποστούν οι πολυεθνικές; Οι Έλληνες πληρώνουν την κρίση και οι Έλληνες πρέπει να αναπτύξουν επιτυχηµένα επιχειρηµατικά σχήµατα που να ικανοποιούν τις ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτή. Η Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης, µέσω της δράσης της στον τοµέα της µπίρας, αφήνει σίγουρα ένα θετικό αποτύπωµα στον κλάδο. Έναν κλάδο που χαρακτηρίζεται επί σειράς ετών από ένα ολιγοπωλιακό καθεστώς λειτουργίας. Το 2016 η Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης, η µόνη από τις µεγάλες πραγµατική ελληνική ζυθοποιία, αναδείχθηκε εθνικός πρωταθλητής, έγινε πιο ανταγωνιστική, πιο δυνατή, πιο αγαπητή. Η εταιρεία επανήλθε σε κερδοφορία. Οι πωλήσεις µας αυξήθηκαν σηµαντικά ξεπερνώντας σε τζίρο τα 27,5 εκατ. ευρώ και αναδειχθήκαµε στη µεγαλύτερη αµιγώς ελληνική ζυθοποιία.
ML: Πώς διαµορφώνεται το επενδυτικό πλάνο της ΕΖΑ;
ΑΣ: Απαντούµε στις σηµερινές επιχειρηµατικές προκλήσεις µε νέα προϊόντα ανώτερης ποιότητας, γευστικά εκλεπτυσµένα και εξαιρετικού σχεδιασµού. Προϊόντα που, σε σύγκριση µε εκείνα οποιουδήποτε πολυεθνικού ανταγωνιστή, ανταποκρίνονται άριστα στις οργανοληπτικές προτιµήσεις των καταναλωτών, καλύπτουν µοναδικά τις συναισθηµατικές ανάγκες των σηµερινών Ελλήνων και ιδιαίτερα την ανάγκη ταύτισης, αυτοεκτίµησης και υπερηφάνειας για την επιλογή τους. Μετριόµαστε µε πολύ µεγαλύτερους και θέλουµε µε θεµιτά µέσα να αναδειχθούµε ως οι καλύτεροι. Επιδιώκουµε -και θα κερδίσουµε- µε τόλµη, επινοητικότητα και αριστεία, την προτίµηση και την εµπιστοσύνη των καταναλωτών για τις µπίρες µας – τους φανατικούς φίλους των µαρκών µας τόσο στην ελληνική αγορά όσο και στο διεθνές εµπόριο. Έτσι, µε δηµιουργική έµπνευση, συνεπείς στη στρατηγική µας, την οποία διαρκώς επαληθεύουµε και προσαρµόζουµε, ώστε να βελτιώνουµε περαιτέρω τα ανταγωνιστικά µας πλεονεκτήµατα, αναπτύσσουµε και τη φετινή χρονιά πολλαπλές δράσεις, µοχλούς επέκτασης των παραγωγικών µας δυνατοτήτων και των εµπορικών µας δικτύων, που θα φέρουν θετικές µεταβολές στο ύψος και την ποιότητα των πωλήσεών µας, στην αναγνωσιµότητα των προϊόντων µας, στο επίπεδο της οργάνωσής µας και στα εταιρικά µας αποτελέσµατα. Το επενδυτικό πλάνο της εταιρείας για την ερχοµένη τριετία ανέρχεται συνολικά στα 30 εκατ. ευρώ, µε στόχο να δηµιουργηθεί µια νέα γραµµή εµφιάλωσης – η καλύτερη γραµµή όχι µόνο στην Ελλάδα, αλλά σε ολόκληρα τα Βαλκάνια. Θεωρούµε τους εαυτούς µας υποχρεωµένους να συµβάλλουµε στην ανάπτυξη και να αυξήσουµε τα µεγέθη µας – κάτι το οποίο επιτυγχάνεται αυτή τη στιγµή, έχοντας ολοκληρώσει έναν κύκλο επενδύσεων 5,5 εκατ. ευρώ, ενώ µέχρι το τέλος του έτους θα έχουν ολοκληρωθεί ακόµα 3-5 εκατ. ευρώ επενδύσεις.