ML: Τα τελευταία χρόνια η εταιρεία ακολουθεί πιο «επιθετική» πολιτική, µε νέα λανσαρίσµατα, επικοινωνία κ.λπ. Ποιες δυνατότητες έχετε διακρίνει στην αγορά, ποια είναι η στόχευσή σας;
ΑΣ: Στην παγκόσµια αγορά διαπιστώνεται απουσία ελληνικής µπίρας µε σηµαντικού µεγέθους πωλήσεις. Το όραµά µας στον τοµέα της εξωστρέφειας έχει έναν κεντρικό και φιλόδοξο στόχο: τη διακριτή τοποθέτηση προϊόντων ελληνικής µπίρας. Η Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης θα συµβάλει στο µεγάλο ψηφιδωτό της εικόνας της ελληνικής επιχειρηµατικότητας µε µια ψηφίδα, µε κατεύθυνση που στηρίζει ένα εθνικό σχέδιο ανάπτυξης που καµία πολυεθνική δεν µπορεί να ικανοποιήσει, και περιλαµβάνει τη σύνδεση της ελληνικής βιοµηχανίας τροφίµων µε την αγροτική παραγωγή και τη µεγάλης κλίµακας εξαγωγική δραστηριότητα. Στόχος µας είναι προσφέρουµε στους καταναλωτές σε όλον τον κόσµο, µε αξιοπιστία και δηµιουργικότητα, νέα ελληνικά ποιοτικά προϊόντα. Ένα τέτοιο νέο ποιοτικό προϊόν -σε επέκταση της σειράς προϊόντων µε το σήµα εζα- είναι η εζα ζ Fine lager που µόλις λανσαρίστηκε, µε στόχο η εταιρεία µας να διαδραµατίσει πρωταγωνιστικό ρόλο στην ελληνική αγορά µπίρας.
ML: Πώς κρίνετε την ελληνική αγορά µπίρας; Ποιες εκτιµάτε ότι είναι οι προοπτικές της µε βάση και το τρέχον οικονοµικό κλίµα;
ΑΣ: Η αγορά µπίρας στη χώρα µας αποσπά σηµαντικό ενδιαφέρον της κοινής γνώµης. Αυτό συµβαίνει για διαφόρους λόγους, µεταξύ των οποίων περιλαµβάνονται η αύξηση του αριθµού των µικρών ζυθοποιείων, η σαφής προτίµηση για ελληνικά σήµατα και επίσης η αντίδραση των καταναλωτών και δικτύων στη µακρόχρονη στρέβλωση που παρουσίαζε η αγορά από την κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης πολυεθνικής εταιρείας. Έπειτα από επισκόπηση των στατιστικών στοιχείων που λαµβάνουµε, προκύπτει µείωση της κατανάλωσης για το 2016, η οποία εστιάζεται στο δεύτερο ήµισυ του έτους µετά την επιβληθείσα αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης. Παρ’ όλα αυτά, η Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης κατάφερε αξιοσηµείωτη αύξηση µεριδίου αγοράς κάνοντας αισθητή την παρουσία της στον κλάδο. Η πρώτη ελληνική µπίρα που κυκλοφόρησε στην ελληνική αγορά, η Pils Hellas, κινείται θετικά, πράγµα που οδήγησε στην απόφαση της εταιρείας µας να ενισχύσει το χαρτοφυλάκιό της και µε την παραγωγή της εζα Fine Lager, στοχεύοντας στην παραγωγή του καλύτερου προϊόντος στην καλύτερη δυνατή τιµή. Όσον αφορά τους καταναλωτές, παρατηρείται µεγάλη ευαισθησία τιµής, η οποία επηρεάζει την κατηγορία, µε αποτέλεσµα οι εταιρείες του κλάδου να αυξάνουν την ένταση των προωθητικών τους ενεργειών µε τιµές κάτω του κόστους για όλο το 2017. Οι καταναλωτές το 2016 και το 2017 δείχνουν προτίµηση προς τα ελληνικά brands και τις ελληνικές εταιρείες. Εκτιµώ ότι αυτό θα συνεχιστεί και τα επόµενα χρόνια, µιας και η συνέπεια, η ασφάλεια και η ποιότητα παραγωγής παραµένουν ζητούµενο, σε συνδυασµό βέβαια µε την καλύτερη δυνατή τιµή.
ML: Δίνετε ιδιαίτερη έµφαση στην «ελληνική ταυτότητα» της ΕΖΑ. Την ίδια ώρα καταγράφεται αναβίωση παλιών ελληνικών σηµάτων από πολυεθνικούς ανταγωνιστές. Γιατί πιστεύετε ότι η «ελληνικότητα» προσφέρει κάποιο ανταγωνιστικό πλεονέκτηµα;
ΑΣ: Τι µπορεί να εµπνευστεί ο σηµερινός Έλληνας καταναλωτής µπίρας από την επιλογή µιας πολυεθνικής µάρκας, που παράγεται στην Ελλάδα ως πιστή αντιγραφή εκείνης του µητρικού εργοστασίου; Ποια ελπίδα για ευηµερία και ποια προσδοκία εξωστρέφειας και ανάπτυξης πωλήσεων µπίρας σε άλλες χώρες µπορεί να περιµένει από την πολυεθνική που διαθέτει εργοστάσια παντού; Πόσο αυθεντικές µπορεί να είναι οι µπίρες που διαθέτουν οι πολυεθνικές µε επιµελώς καµουφλαρισµένο µάρκετινγκ ως ελληνικές, µε τα ελληνικά ονόµατα και για πόσο χρόνο θα παραµένει κρυφό το πραγµατικό ιδιοκτησιακό τους καθεστώς; Είναι πολύ διαφορετικό να παίρνει µια εταιρεία το ρίσκο να κάνει new brand development από την αναβίωση παλιών σηµάτων. Η εταιρεία µας, µε σεβασµό στην ανάδειξη του παραγωγικού πολιτισµού της πατρίδας µας, πιστεύει ότι στον διεθνή χάρτη της µπίρας υπάρχει χώρος για την εδραίωση ελληνικών σηµάτων. Συµµετέχουµε στην εθνική προσπάθεια ανάδειξης των ανταγωνιστικών πλεονεκτηµάτων του τουριστικού προϊόντος και της ελληνικής γαστρονοµίας. Η «Ελλάδα των γεύσεων» µπορεί να αναδειχθεί και µέσα από την επιλογή ελληνικών προϊόντων ζύθου, που η εταιρεία µας ανταγωνιστικά προσφέρει. Εµείς, σαν ελληνική εταιρεία, που τολµάµε να αναπτύσσουµε νέα προϊόντα, καινοτόµα, µε φρέσκια εικόνα, οφείλουµε να προσφέρουµε σε κάθε καταναλωτή τη δυνατότητα να επιλέξει προϊόντα ανώτατης ποιότητας και να βιώσει νέες εµπειρίες, γι’ αυτόν τον λόγο η εταιρεία έχει βάλει ψηλά τον πήχη!