ML: Κυρία Σωτηρίου, ποια είναι η «ταυτότητα» και τα οικονοµικά µεγέθη της εταιρείας Χαραλαµπίδης Κρίστης;
Σωτηρούλα Σωτηρίου: Η γαλακτοβιοµηχανία Χαραλαµπίδης Κρίστης δηµιουργήθηκε από τη συνένωση των δύο µεγαλύτερων γαλακτοβιοµηχανιών της Κύπρου, τη Γαλακτοκοµεία Χαραλαµπίδης και την Christis Dairies. Πρόκειται για τις µακροβιότερες βιοµηχανίες στον τοµέα των γαλακτοκοµικών στην Κύπρο. Η εταιρεία τον Δεκέµβριο του 2011 εξαγοράστηκε από τους Κύπριους επιχειρηµατίες Αλέξη Χαραλαµπίδη και Μενέλαο Σιακόλα και τους συνεταίρους τους και απέκτησε το 90% του µετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας Vivartia (Cyprus).
Τον Νοέµβριο του 2014 έγινε πλήρης εξαγορά, µε τη Χαραλαµπίδης Κρίστης να περνά 100% σε κυπριακά χέρια. Σήµερα είναι µία από τις µεγαλύτερες εταιρείες τροφίµων στην Κύπρο. Η εξαγορά είναι η µεγαλύτερη που έγινε στον χώρο των τροφίµων και µια από τις σηµαντικότερες που έγιναν στην Κύπρο τα τελευταία χρόνια.
Η εταιρεία απασχολεί περίπου 650 εργαζόµενους και το 2016 άγγιξε τα 110 εκατ., µε EBITDA περί τα 7 εκατ. Οι εξαγωγές της έχουν σπάσει ρεκόρ, καθώς το χαλλούµι µας βρίσκεται σε 38 χώρες µε τη Μ. Βρετανία να κυριαρχεί, ενώ ακολουθούν οι Σκανδιναβικές χώρες, η Γερµανία, η Αυστρία, η Σαουδική Αραβία κ.ά. Το 80% της παραγωγής των προϊόντων µας που εξάγεται, είναι κυρίως χαλλούµι και κρέµα γάλακτος. Επίσης, παράγουµε και την κρέµα γάλακτος της εταιρείας ΔΕΛΤΑ, ενώ εµείς διαθέτουµε στην κυπριακή αγορά αρκετά προϊόντα της εταιρείας Vivartia, από όλη την γκάµα που διαθέτει (γιαούρτια, χυµούς, κατεψυγµένα προϊόντα).
ML: Ποιο ήταν το πλάνο των επενδύσεων της Χαραλαµπίδης Κρίστης την τελευταία πενταετία;
ΣΣ: Ουσιαστικά η µεγαλύτερη επένδυση έγινε το 2008, όταν πραγµατοποιήθηκε και το joint venture της εταιρείας Χαραλαµπίδης µε την Κρίστης. Από τότε ουσιαστικά επενδύονται περίπου 2 εκατ. ευρώ κάθε χρονιά για νέες εγκαταστάσεις, αποθήκες κ.ά. Το 2015, για παράδειγµα, η επένδυση της εταιρείας αφορούσε την παραγωγή της πλαστικής φιάλης γάλακτος, αυτή µε το χερούλι. Επίσης, έγινε ριζική ανανέωση του τυροκοµείου και για τις καινούργιες συσκευασίες στο γιαούρτι, σύµφωνα µε το πλάνο ανανέωσης των συσκευασιών.
ML: Ποια είναι η θέση των προϊόντων σας στην κυπριακή αγορά γενικότερα;
ΣΣ: Πρέπει να σας πω ότι όλα τα προϊόντα µας, ακόµα και αυτά που δεν παράγουµε, αλλά εµπορευόµαστε, κατέχουν ηγετική θέση στην αγορά.