ML: Δεδοµένης της υψηλής τουριστικής κίνησης στην Κύπρο, ποια είναι η θέση της εταιρείας στην αγορά Ho.Re.Ca;
ΣΣ: Η συµµετοχή µας στη Ho.Re.Ca είναι µικρή. Συνήθως ο κλάδος ψάχνει να βρει προϊόντα σε χαµηλότερες τιµές, οπότε δεν είµαστε µέσα στις επιλογές τους εφόσον µπορούν να βρουν πιο οικονοµικές τιµές. Υπάρχει η δυνατότητα να βρουν π.χ. γάλα από τη Βουλγαρία µε 0,75 ευρώ, όταν αντίστοιχα εµείς αγοράζουµε την πρώτη ύλη µε 0,60 ευρώ. Όσον αφορά στο χαλλούµι, χρησιµοποιούν άλλα προϊόντα, που µοιάζουν µε αυτό. Όµως, και εµείς δεν έχουµε στρέψει ποτέ την προσοχή µας σ’ αυτό το κοµµάτι της αγοράς ιδιαίτερα.
ML: Αναφερθήκατε στις σηµαντικές εξαγωγικές επιδόσεις της εταιρείας. Τι έχετε αποκοµίσει από τη µέχρι τώρα εµπειρία σας µε τις µεγάλες λιανεµπορικές ευρωπαϊκές εταιρείες µε τις οποίες συνεργάζεστε;
ΣΣ: Έχουµε µια µεγάλη συνεργασία µε τη λιανεµπορική Tesco, που θεωρούµε ότι είναι µια εταιρεία που διακρίνεται για τις καινοτοµίες της. Αυτή η συνεργασία σταθεροποιείται και διευρύνεται. Είναι αλήθεια πως δεν έχουµε καταφέρει να τοποθετήσουµε προϊόντα µε το δικό µας brand, αλλά πουλάµε και αποκτάµε µε αυτόν τον τρόπο µεγαλύτερη εµπειρία από αυτή τη συνεργασία. Οι προδιαγραφές της Tesco είναι πολύ αυστηρές και θεωρώ ότι έτσι έχουµε σηµαντικό πλεονέκτηµα σε σχέση µε άλλους παραγωγούς. Εκτός όµως από την Tesco, συσκευάζουµε και για άλλες µεγάλες λιανεµπορικές εταιρείες, όπως οι Lidl, Morrisons, Spar, Mercur.
ML: Αντίστοιχα, ποιες είναι οι σχέσεις µε τις ελληνικές λιανεµπορικές;
ΣΣ: Προσπαθούµε να διευρύνουµε τις συνεργασίες µας, αναπτύσσοντας αρχικά τις δικές µας συνεργασίες µε ειδικούς συνεργάτες/αντιπροσώπους. Είναι όµως δύσκολο, ειδικά στο γιαούρτι, να προµηθεύσεις τα µεγάλα σηµεία πώλησης λόγω της µικρής ηµεροµηνίας λήξης. Επίσης, εκτός από την ηµεροµηνία λήξης έχουµε και διαφορές σε επίπεδο τιµών, αφού εµείς αγοράζουµε ακριβότερα την πρώτη ύλη απ’ ό,τι οι εταιρείες στην Ελλάδα. Αντίστοιχα, στην Κύπρο κάνουµε αρκετές προωθητικές ενέργειες στα φυλλάδια των λιανεµπορικών εταιρειών και δηµιουργούµε ξεχωριστές προσφορές για τους καταναλωτές µας, αποφεύγοντας την τακτική της προσφοράς του 2+1 ή 1+1.
ML: Γνωρίζουµε ότι η Χαραλαµπίδης Κρίστης δίνει µεγάλη έµφαση σε θέµατα Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης. Ποιες είναι οι κύριες δράσεις της;
ΣΣ: Η Χαραλαµπίδης Κρίστης µε το πρόγραµµα κοινωνικής αλληλεγγύης και έµπρακτης προσφοράς ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ, δραστηριοποιείται ενεργά για όλες τις ευπαθείς οµάδες της Κύπρου. Με επίκεντρο τα παιδιά και τους νέους, έχει δηµιουργήσει πάνω από 40 έργα σε όλη την Κύπρο που βελτιώνουν την ποιότητα ζωής, εκπαίδευσης και ψυχαγωγίας για τους νέους πολίτες. Προµηθεύουµε καθηµερινά µε γάλα κοινωνικά παντοπωλεία –είναι από τις ενέργειες που δεν επικοινωνούµε–πολύτεκνους, αλλά και όλες εκείνες τις κοινωνικές οµάδες που χρειάζονται βοήθεια. Ειδικά στο ξεκίνηµα της κρίσης, τροφοδοτούσαµε καθηµερινά όλα τα δηµοτικά σχολεία της Κύπρου µε σοκολατούχο γάλα, κάτι που απαιτούσε ένα ξεχωριστό logistics –και για όλους εµάς στην εταιρεία ήταν ένα µεγάλο και σηµαντικό project. Επίσης, χορηγούµε την Παγκόσµια Ηµέρα Θηλασµού. Τέλος, να αναφέρω συνοπτικά ότι έχουµε ολοκληρώσει ένα ευρωπαϊκό πρόγραµµα, αξιοποιώντας τα ληγµένα προϊόντα σε συνεργασία µε µια κτηνοτροφική µονάδα. Οι συσκευασίες ανακυκλώνονται, µε το πρόγραµµα Green Dot. Για τα υγρά απόβλητα του εργοστασίου υπάρχει σταθµός επεξεργασίας λυµάτων, αερόβιας και αναερόβιας επεξεργασίας.