Το ούζο συνεχίζει να διατηρεί την πρώτη θέση στις εξαγωγές των ελληνικών αλκοολούχων ποτών. Όσον αφορά το τσίπουρο/τσικουδιά, παρουσίασε μικρή αύξηση σε σχέση με το α’ εξάμηνο του 2020 σε αξία (+€ 0.3 εκατ.) και σε όγκο (+0,05 εκ. κιλά). Το α’ εξάμηνο του 2021 εμφανίζεται αύξηση σε αξία (+€ 5,1 εκατ.) και σε ποσότητα (+0,7 εκ. κιλά), τόσο εντός όσο και εκτός ΕΕ σε σύγκριση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2020.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat (Αύγουστος 2021) που επεξεργάστηκε ο ΣΕΑΟΠ, οι εξαγωγές ελληνικών αλκοολούχων ποτών (εντός ΕΕ 27 & σε Τρίτες Χώρες ) σημείωσαν αύξηση το α΄ εξάμηνο του 2021, σε σύγκριση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2020 και του 2019. Ειδικότερα, εμφανίζεται αύξηση σε αξία +31% (+€ 10,7 εκατ.) και σε ποσότητα 9,13%.
Όσον αφορά στις χώρες, η Γερμανία βρίσκεται στην πρώτη θέση της κατάταξης των εξαγωγών των ελληνικών αλκοολούχων ποτών. H Ευρώπη συνεχίζει να κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο των εξαγωγών των προϊόντων, τόσο σε ποσότητα όσο και σε αξία (75%).
Ενέργειες ενδυνάμωσης της ελληνικής αγοράς
Σύμφωνα με τα παραπάνω στοιχεία ο κλάδος της ελληνικής ποτοποιίας και αποσταγματοποιίας είναι από τους πλέον εξωστρεφείς κλάδους. Η ποιότητα των ελληνικών ποτών, με πρωταγωνιστή το ούζο, αναγνωρίζεται διεθνώς και προτιμάται όλο και περισσότερο σε παγκόσμιο επίπεδο. Όμως, μετά την αύξηση των εξαγωγών, το επόμενο στοίχημα είναι η ενδυνάμωση της επιτόπιας κατανάλωσης των ελληνικών ποτών. Ο ΣΕΑΟΠ στηρίζει ενέργειες που θα οδηγήσουν στην ενδυνάμωση της ελληνικής αγοράς, όπως:
- η αποκλιμάκωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης προκειμένου να ενισχυθεί η υγιής επιχειρηματικότητα & να περιοριστεί το λαθρεμπόριο
- η απλοποίηση του κανονιστικού πλαισίου λειτουργίας των νόμιμων επιχειρήσεων του κλάδου.