Οι καλοκαιρινοί μήνες φαίνεται πως αναζωογόνησαν το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων, καθώς η αγορά παρουσίασε θετική τάση της τάξης του +5,7%, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ τα FMCGs στο σύνολό τους παρουσίασαν ελαφρώς πιο συγκρατημένη τάση, στο +5,2%.
Οι κατηγορίες
Όσον αφορά στις επιμέρους μεγάλες κατηγορίες των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, τα τρόφιμα & ποτά παρουσίασαν ανάπτυξη της τάξης του +6,2% στο λιανεμπόριο τροφίμων.
Οι κατηγορίες που αφορούν στα προϊόντα προσωπικής περιποίησης στο +5,1%.
Οι κατηγορίες που σχετίζονται με τη φροντίδα του νοικοκυριού σημείωσαν αρκετά πιο συγκρατημένη τάση, οριακά θετική στο +0,6%. Η τάση αυτή οφείλεται εν μέρει και στον εξορθολογισμό που έγινε στη συχνότητα και την ένταση της χρήσης των προϊόντων καθαρισμού.
Το σύνολο των κατηγοριών Bazaar (ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κ.λπ.) συνέχισε να εμφανίζει την πιο θετική, διψήφια τάση, στο +15,9%.
Τέλος, τα φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα παρουσιάζουν επίσης θετική τάση στο +4,7%.
Η πορεία των FMCGs
Αναλύοντας την πορεία των FMCGs, αξίζει να αναφέρουμε ότι το καλοκαίρι του 2021 εξακολούθησαν ορισμένες κατηγορίες αλκοολούχων ποτών να παρουσιάζουν υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης. Ενδεικτικά αναφέρονται η βότκα με 24,1% και το ρούμι με 27,5%, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Στον τομέα της προσωπικής υγιεινής οι κατηγορίες των καλλυντικών, των αποτριχωτικών και των αντηλιακών παρουσίασαν τους υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης. Στις δύο τελευταίες κατηγορίες σημαντικό ρόλο έπαιξαν οι υψηλότερες θερμοκρασίες και πιθανότατα η συχνότερη επίσκεψη των καταναλωτών στις παραλίες. Στον αντίποδα, ιδιαίτερα σημαντική ήταν η συρρίκνωση του τζίρου στην κατηγορία των αντισηπτικών χεριών, -38,4%. Τέλος, τα καθαριστικά σπιτιού έκαναν “βουτιά” στις πωλήσεις τους, κατά -12,7% ως προς την αξία.
Γεωγραφικές περιοχές
Οι πιο θετικές τάσεις σημειώθηκαν σε περιοχές εκτός των αστικών κέντρων. Συγκεκριμένα, στην ευρύτερη περιοχή της Μακεδονίας/Θράκης η ανάπτυξη άγγιξε το +11,4%, καθώς και στην περιοχή της Κρήτης, στο +11,3%. Το ποσοστό ανάπτυξης στην περιοχή της Πελοποννήσου έφτασε το +7,7%.