Την πρώτη επίσημη συνέντευξη Τύπου παραχώρησε την Τετάρτη, 13 Δεκεμβρίου, η Ένωση Σούπερ-Μάρκετ Ελλάδας (ΕΣΕ) στο «Κέντρο Επιχειρηματικότητας Κωνσταντίνος Μίχαλος», παρουσία στελεχών των μελών της ένωσης και εκπροσώπων των ΜΜΕ. Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, παρουσιάστηκε ο θεσμικός ρόλος και το όραμα της ΕΣΕ, τόσο για την ενίσχυση της ελληνικής οικονομίας και του κλάδου του λιανεμπορίου τροφίμων όσο και για την προστασία του περιβάλλοντος, της κοινωνίας και των καταναλωτών.
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης αναλύθηκαν καίρια θέματα, μεταξύ άλλων και η μειωμένη κερδοφορία του κλάδου, που αφορούν το παρόν και το μέλλον του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων και των καταναλωτικών προϊόντων στη χώρα. Επίσης, έγινε σημαντική αναφορά στις προκλήσεις και ευκαιρίες που διαφαίνονται στον κλάδο του λιανεμπορίου τροφίμων.
Δηλώσεις
Ο κ. Αριστοτέλης Παντελιάδης, Πρόεδρος ΔΣ ΕΣΕ, δήλωσε: «Η Ένωση Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας φιλοδοξεί να αποτελέσει έναν αξιόπιστο και υπεύθυνο θεσμικό φορέα του λιανεμπόριου τροφίμων. Στόχος της είναι η προώθηση των θέσεων του κλάδου σε εθνικό και διεθνές επίπεδο, μέσα από δράσεις και πρωτοβουλίες για τη στρατηγική ενδυνάμωση του ρόλου του λιανεμπορίου τροφίμων στη χώρα, προς όφελος των καταναλωτών, της κοινωνίας, της ελληνικής οικονομίας και των μελών της».
Ο Γενικός Διευθυντής της ΕΣΕ, κ. Απόστολος Πεταλάς, μεταξύ άλλων δήλωσε: «Οι αξίες της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας στηρίζονται στην υπευθυνότητα, την κοινωνική ευθύνη, τη διαφάνεια, την καινοτομία και την αειφορία. Δρούμε για τη διασφάλιση ενός υγιούς, νόμιμου και ελεύθερου ανταγωνισμού στον τομέα του λιανικού και χονδρικού εμπορίου τροφίμων, προστατεύοντας επιχειρήσεις και καταναλωτές. Ανταποκρινόμαστε στις σύγχρονες προκλήσεις και τις νέες απαιτήσεις της εποχής για προϊόντα και υπηρεσίες που προσδίδουν προστιθέμενη αξία».
Αύξηση μεριδίου-Μειωμένη κερδοφορία
Ο κλάδος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων «ροκανίζει» τα μερίδια των υπόλοιπων μικρότερων λιανεμπορικών του κλάδου, μερίδιο 58,5%*, όπως αναφέρεται στα στοιχεία που δόθηκαν στη συνέντευξη Τύπου, που παραχώρησε η Ένωση Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος (ΕΣΕ). Ο κλάδος παρουσιάζει θετική εικόνα ως προς τον κύκλο εργασιών τη διετία 2021-2022, στο 8,44%, αλλά σημαντική μείωση στα καθαρά αποτελέσματα προ φόρων την ίδια διετία, στο -27,99%. Παρόλα αυτά, η τελευταία δεκαετία χαρακτηρίζεται από σημαντική ανάπτυξη του κλάδου, κατά την οποία δαπανήθηκαν περίπου €2,7 δισεκατομμύρια, δημιουργώντας υποδομές και logistics για την καλύτερη ανάπτυξη του e-Commerce και με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των καταναλωτών.
Όσον αφορά τη ρευστότητα, παραμένει σε χαμηλά επίπεδα, κοντά στο 30%, αλλά πολύ πάνω από το 2019 που άγγιξε περίπου το 23%. Τέλος, προβληματίζει ιδιαιτέρως το περιορισμένο περιθώριο κερδοφορίας, αφού την τελευταία πενταετία το σύνολο των λιανεμπορικών είχε περιθώριο καθαρού κέρδους 1,47% (οι 5 μεγαλύτερες είχαν μικρότερο ποσοστό-1,35%), όταν διεθνώς το ποσοστό κάτω από το 3% θεωρείται επισφαλές.
*Πηγές: ΕΛ.ΣΤΑΤ, Nielsen, Ισολογισμοί εταιρειών
(Στοιχεία: ΙΕΛΚΑ)