Πραγματοποιήθηκε με επιτυχία, την Τετάρτη 3 Απριλίου, το ετήσιο Shopper Trends συνέδριο της NielsenIQ. Στο συνέδριο συμμετείχαν πάνω από 200 στελέχη της βιομηχανίας και του λιανεμπορίου, εκπροσωπώντας 38 εταιρείες από τον κλάδο του λιανεμπορίου τροφίμων.
Στο πλαίσιο του συνεδρίου παρουσιάστηκαν τα επικαιροποιημένα αποτελέσματα της έρευνας, με θέμα το «προφίλ του αγοραστή στα supermarkets.
Αναλυτικότερα:
- Ο μέσος αγοραστής είναι γένους θηλυκού, γύρω στα 39, δηλαδή λίγο νεότερη από τη μέση ηλικία του πληθυσμού στη χώρα, που είναι τα 42 έτη.
- Αναλαμβάνει τις αγορές του νοικοκυριού.
- Οι κύριες αγορές του νοικοκυριού πραγματοποιούνται σε εβδομαδιαία βάση, ενώ οι συμπληρωματικές/έκτακτες αγορές πραγματοποιούνται κατά μ.ο. 2 φορές την εβδομάδα, σε καταστήματα 2 διαφορετικών λιανεμπορικών.
- Το ποσό της μηνιαίας δαπάνης για τα ψώνια του νοικοκυριού στο supermarket ανέρχεται στα €329, προσαυξημένο κατά 5% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, αποτελώντας μάλιστα και την υψηλότερη τιμή της τελευταίας τετραετίας, όπως αυτή αποτυπώνεται μέσα από την έρευνα.
Η Ελλάδα εξακολουθεί να βρίσκεται χαμηλότερα από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, ο οποίος είναι στα €352. Ωστόσο, βρίσκεται υψηλότερα από αγορές με μεγαλύτερο ΑΕΠ, όπως η Γερμανία, με την κατάταξη της τελευταίας να μπορεί να ερμηνευθεί από την ισχυρή παρουσία των μεγάλων εκπτωτικών καταστημάτων και την ευρεία γκάμα των επιλογών σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
Κατηγορίες προϊόντων
Στο καλάθι του αγοραστή βρίσκονται, με τη μεγαλύτερη συχνότητα, τα βασικά είδη διατροφής (φρέσκα φρούτα και λαχανικά, αμυλούχες κατηγορίες και τα λοιπά γαλακτοκομικά). Όμως, προϊόντα όπως το φρέσκο κρέας και τα πουλερικά, τα φρέσκα φρούτα & λαχανικά και το φρέσκο γάλα, είναι ο βασικός λόγος για να ξεκινήσει ο αγοραστής το «ταξίδι των αγορών» του. Στον αντίποδα, με τον χαμηλότερο δείκτη βρέθηκαν προϊοντικές κατηγορίες, όπως τα snacks, οι σοκολάτες/μπισκότα, αναψυκτικά, που φαίνεται πως δεν αποτελούν κίνητρο για την πραγματοποίηση του «αγοραστικού ταξιδιού», παρά την ενδεχόμενη υψηλή συμμετοχή τους στις αγορές του νοικοκυριού.
Τιμές & προσφορές
Οι αγοραστές δηλώνουν ότι αισθάνονται τις τιμές να αυξάνονται. Ο μηχανισμός συγκράτησης των προϋπολογισμών τους αποτελεί κυρίως η επικέντρωση τους στην προμήθεια βασικών ειδών και ο περιορισμός ενδεχόμενων πολυτελειών. Μάλιστα, σχεδόν 2 στους 3 αγοραστές δηλώνουν ότι έχουν ικανοποιητική γνώση των τιμών των προϊόντων που βρίσκονται μέσα στο καλάθι τους, τα οποία αγοράζουν σε τακτική βάση. Στην πλειοψηφία είναι σε θέση να αντιληφθούν τις όποιες αλλαγές στις τιμές. Όσον αφορά στις προωθητικές ενέργειες, φαίνεται να επηρεάζουν την πιστότητα στις μάρκες και στα καταστήματα, με 1 στους 4 αγοραστές να δηλώνει πως αλλάζει μάρκα ή κατάστημα, ανάλογα με τις καλύτερες προσφορές.