Η τεχνολογία και η εταιρική υπευθυνότητα είναι μονόδρομος για το λιανεμπόριο, σύμφωνα με τις δηλώσεις των στελεχών – μελών του ECR Hellas. Στην ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση της «Ελληνικής Επιτροπής ECR» που πραγματοποιήθηκε στις 26 Φεβρουαρίου, συμμετείχαν περισσότερα από 100 στελέχη των μελών του Συνδέσμου.
Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη
Ο κ. Αριστοτέλης Παντελιάδης, Διευθύνων Σύμβουλος της METRO AEBE και Πρόεδρος του ECR Hellas/λιανεμπόριο, αναφέρθηκε στον σημαντικό ρόλο των επιχειρήσεων απέναντι στην κοινωνία σε θέματα βιώσιμης ανάπτυξης και κοινωνικής υπευθυνότητας, τονίζοντας ότι οι ενέργειες τους θα πρέπει να έχουν έναν μακροπρόθεσμο ορίζοντα.
Παράλληλα, ανέφερε ότι τα 25 χρόνια λειτουργίας του ECR Hellas αποδεικνύουν έμπρακτα ότι μέσα από τη συνεργασία μπορεί να λειτουργήσει η έννοια του αμοιβαίου οφέλους.
Επίσης, ανέφερε ότι το 2019 ολοκληρώθηκαν τρία προγράμματα: Omni Channel Shopper, Χαρτογραφώντας τη δυναμική των big data και ο δρόμος προς τον e-καταναλωτή, τα αποτελέσματα των οποίων παρουσιάστηκαν στο 13ο Συνέδριο ECR Hellas.
Στον τομέα της εξωστρέφειας, ανέφερε ότι συνεχίζεται η συνεργασία και συμμετοχή σε Επιτροπές που συνδέονται με το έργο του Συνδέσμου.
Η αξία της εκπαίδευσης
Στη συνέχεια ο κ. Χρήστος Τσεντεμεΐδης, Country Director & Brand Activation South Eastern Europe & Israel Distributor Markets JOHNSON & JOHNSON AEE και Πρόεδρος του ECR Hellas/προμηθευτές, αναφέρθηκε στο πλάνο δράσεων για τη διετία 2020 – 2021. Αναγνωρίζοντας τις σύγχρονες τάσεις του εμπορίου, τα προγράμματα στα οποία θα εστιάσει το ECR Hellas είναι: Category Growth Management, Digital Retail Models of the Future, Recycling / Circular Economy.
Επιπλέον, το ECR Hellas πιστεύοντας στη σημαντική αξία της εκπαίδευσης εισάγει σε συνεργασία με το εργαστήριο ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών μία νέα σειρά ανεξάρτητων εκπαιδευτικών σεμιναρίων με τίτλο RETAIL 4.0: A GLIMPSE TO RETAIL FUTURE.
Παράλληλα, ανάφερε ότι μέσα από την πλατφόρμα του ECR Community, δίνεται η δυνατότητα παρακολούθησης ηλεκτρονικών σεμιναρίων (webinars) σε θέματα που ενδιαφέρουν την αγορά.
Τεχνολογία
Στη συνέχεια ο κ. Ανδρέας Δρυμιώτης, Σύμβουλος Επιχειρήσεων, αναφέρθηκε στις προκλήσεις της ψηφιακής εποχής τονίζοντας ότι οι εξελίξεις στον χώρο της ψηφιακής τεχνολογίας θα είναι τόσο ραγδαίες και συγκλονιστικές που είναι πρακτικά αδύνατο να τις προβλέψουμε και να τις εκτιμήσουμε. Αυτό όμως που σίγουρα μπορούμε να προβλέψουμε είναι τα χαρακτηριστικά των μελλοντικών εφαρμογών. Η ψηφιακή εποχή θα καθορίζεται από τρία χαρακτηριστικά: Exponential, Digital, Combinatorial. Επίσης, αναφέρθηκε στις επιπτώσεις της νέας ψηφιακής εποχής τονίζοντας τρία θέματα μεγάλης σημασίας:
- την έκρηξη του ψηφιακού περιεχόμενου,
- την αυτοματοποίηση της γνώσης,
- τη μαζική χρήση των εξελιγμένων robot
Το νέο μοντέλο του λιανεμπορίου
Ο Δρ. Γιωργής Κριτσωτάκις, Communication, Media & Technology Consulting Lead της εταιρείας Accenture, αναφέρθηκε στις βασικές τάσεις της μεταψηφιακής εποχής, καθώς και στα αναδυόμενα επιχειρηματικά μοντέλα στο λιανεμπόριο.
Συγκεκριμένα, ανέφερε ότι το λιανεμπόριο περνάει μία κρίση ταυτότητας και όχι ύπαρξης. Η τεχνολογία είναι καταλυτικός παράγοντας, ενώ πλέον το μεγάλο στοίχημα βρίσκεται στην προσφορά αλησμόνητης εμπειρίας στον καταναλωτή. Τα αναδυόμενα επιχειρηματικά μοντέλα του λιανεμπορίου που ανέφερε είναι:
- The ruthless rush to ultimate convenience,
- Knowing you better than you know yourself,
- Savoring time for slow shopping,
- Telling astonishing stories that provoke the senses,
- Elevated collective experiences powered by fans,
- Adjacent offers that fuel the shopping experience,
- Leapfrogging expectations with a new paradigm
Τέλος, ανέφερε ότι η σκέψη των λιανέμπορων μετατοπίζεται και περνά από το μοντέλο των δύο καταστημάτων (φυσικό και ψηφιακό) στο μοντέλο του ενός καταστήματος με τρεις εισόδους: τη φυσική, την ψηφιακή και την ανθρώπινη.
Καταναλωτικές τάσεις και λύσεις
Η κ. Νικολέτα Σπερελάκη, Client Business Partner από την εταιρεία The Nielsen Company, αναφέρθηκε στις προκλήσεις σε επίπεδο καταναλωτικών τάσεων που συμβαίνουν σε παγκόσμιο και ελληνικό επίπεδο. Επίσης, αναφέρθηκε και σε παραδείγματα επιχειρήσεων που εντόπισαν ευκαιρίες στις προκλήσεις αυτές και ανέπτυξαν λύσεις.
Συγκεκριμένα, οι προκλήσεις που αναφέρθηκαν είναι:
- Old is become gold,
- Value & premium strategies,
- Pay a premium for sustainability,
- Lighten the load for women,
- Health & wellness,
- Technology to simplify & save time
Κλείνοντας την ενότητα των παρουσιάσεων ο κ. Λευτέρης Κιοσές, Γενικός Διευθυντής του ΙΕΛΚΑ, παρουσίασε τα αποτελέσματα από την Ετήσια Έρευνα Καταναλωτών ΙΕΛΚΑ 2019-2020, καθώς και την Έρευνα Τάσεων Στελεχών Λιανεμπορίου-FMCG 2020. Οι κυριότερες τάσεις είναι οι παρακάτω:
- Βελτίωση του καταναλωτικού κλίματος
- Μικρή αύξηση των πωλήσεων
- Επιστροφή στην ποιότητα
- Κόπωση από τις προσφορές
- Προτεραιότητα στον πελάτη