Η METRO ΑΕΒΕ κατάφερε να αυξήσει τον κύκλο εργασιών και την κερδοφορία της το 2022, παρά τις απαιτητικές συνθήκες της αγοράς. Οι ενοποιημένες καθαρές πωλήσεις άγγιξαν τα €1.501 δισ., αυξημένες κατά 9,5%. Τα κέρδη προ φόρων αποσβέσεων και τόκων (EBITDA) ανήλθαν σε €60,5 εκατ. έναντι €53,4 εκατ. το 2021 (αύξηση 13,3%). Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε €28,4 εκατ. έναντι €22,4 εκατ. το προηγούμενο έτος, (αύξηση 26,8%).
2021 | 2022 | % Μεταβολή | |
Καθαρές Πωλήσεις | € 1.37 δισ. | € 1.50 δισ. | +9,5% |
Κέρδη προ φόρων | € 22,4 εκατ. | € 28,4 εκατ. | +26,8% |
EBITDA | € 53,4 εκατ. | € 60,5 εκατ. | +13,3% |
Τα οικονομικά αποτελέσματα επηρεάζονται από τις αυξημένες πληθωριστικές τάσεις της χρονιάς που πέρασε (το 2022 ο πληθωρισμός τροφίμων έκλεισε στο 11,4%) και τα αυξημένα λειτουργικά κόστη. Το πρόσθετο κόστος για την ενέργεια έφτασε τα €8,9 εκατ. συγκριτικά με το 2021, ενώ το πρόσθετο κόστος του 2021 ήταν επιπλέον €8,3 εκατ., παρά τις επιδοτήσεις και τις σημαντικές επενδύσεις που υλοποιούνται επί σειρά ετών από τη METRO και την καθιστούν την πιο «πράσινη» εταιρεία του κλάδου.
Τα My market κινήθηκαν θετικά, επηρεασμένα από τις πληθωριστικές πιέσεις με μικρή μείωση πωλήσεων σε όγκο, ακολουθώντας την εικόνα του κλάδου των supermarkets. Στον τομέα της χονδρικής, τα METRO Cash & Carry παρουσίασαν σημαντική αύξηση των πωλήσεων λόγω της ανόδου του τουρισμού και της μεγάλης διείσδυσης της αλυσίδας στον κλάδο της Ho.Re.Ca.
Καταστήματα
Η λιανεμπορική αριθμεί σήμερα 233 καταστήματα. Για το 2023 η εκτίμηση είναι πως θα προστεθούν 25 νέα καταστήματα. Στον αριθμό αυτό συμπεριλαμβάνονται και τα My market Local, το μοντέλο franchise στο οποίο πρόσφατα ξεκίνησε να δραστηριοποιείται η εταιρεία. Μέχρι το τέλος του 2025, το πλάνο ανάπτυξης περιλαμβάνει συνολικά 80 My market Local, μεγαλώνοντας το αποτύπωμα της εταιρείας στην ελληνική αγορά.
eshop.mymarket.gr
Το eshop.mymarket.gr είναι το ηλεκτρονικό κατάστημα με το μεγαλύτερο καλάθι, κατά 5,99€ υψηλότερο από τον μέσο όρο του ανταγωνισμού. Εξυπηρετεί 4 φορές περισσότερες παραγγελίες από την έναρξη της υπηρεσίας, τον Οκτώβριο του 2018. Πρόκειται για ένα ηλεκτρονικό κατάστημα που καλύπτει όλο το φάσμα των παραδόσεων. Από τη συνήθη on line εμπειρία και τη συνεργασία με τις επιγραμμικές πλατφόρμες, μέχρι και το δικό του quick delivery, με την ονομασία «Speedy», προσφέροντας omnichannel εξυπηρέτηση στους πελάτες της εταιρείας.
Πρόβλεψη για το 2023
Ο κύκλος εργασιών για το 2023 εκτιμάται ότι θα κινηθεί στα €1.580 εκατ., ενώ αναμένεται περαιτέρω βελτίωση της κερδοφορίας. Το δίκτυο των My market θα αυξηθεί τα επόμενα χρόνια κυρίως μέσω της ανάπτυξης των My market Local, καθώς μέχρι το 2025 προβλέπεται να λειτουργήσουν συνολικά 80 καταστήματα. Στο σχεδιασμό ανάπτυξης των METRO Cash & Carry έχει προβλεφθεί 1 dark store και 3 hubs. Η συνεχής άνοδος του τουρισμού στη χώρα εκτιμάται να έχει περαιτέρω θετική επίδραση στα οικονομικά αποτελέσματα της λιανεμπορικής.