Φθηνότερα και λιγότερα προϊόντα γεμίζουν το ηλεκτρονικό καλάθι κατά το α’ εξάμηνο, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε η Convert Group για την πορεία των πωλήσεων των ηλεκτρονικών supermarkets κατά το α’ εξάμηνο του 2022. Ο κλάδος του Ελληνικού Διαδικτυακού Παντοπωλείου έφτασε στον δεύτερο καλύτερο κύκλο εργασιών εξαμήνου, μετά την απόδοση ρεκόρ του πρώτου εξαμήνου του περασμένου έτους, που όμως δημιουργήθηκε από τα εκτεταμένα μέτρα περιορισμού.
Φθηνότερα και λιγότερα προϊόντα
Ο υψηλός πληθωρισμός επηρεάζει σημαντικά και τις καταναλωτικές συνήθειες σε πολλές κατηγορίες προϊόντων. Οι καταναλωτές έχουν μειώσει τις δαπάνες τους και στο ηλεκτρονικό καλάθι σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2021 σε ορισμένα μη βασικά προϊόντα, όπως τα κρασιά (-30%) και σνακ (-7%).
Επίσης, παρατηρήθηκε μείωση και σε ακριβότερα φρέσκα τρόφιμα, όπως τα συσκευασμένα αλλαντικά (-12%) και τα τυριά (- 6%). Από την άλλη πλευρά, τείνουν να ξοδεύουν περισσότερα στα κατεψυγμένα έτοιμα τρόφιμα (+14%) και στα ζυμαρικά (+14%).
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Convert Group, η μέση έκπτωση σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων κατά το α’ εξάμηνο του 2022 ήταν 37,9%. Όμως, το ποσοστό των μονάδων που πουλήθηκαν ήταν χαμηλότερο κατά 16,5 ποσοστιαίες μονάδες, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, φτάνοντας μόνο το 35,9% επί του συνόλου των πωληθέντων μονάδων.
Αυτό έδειξε ότι κατά τη διάρκεια του εξαμήνου πωλήθηκαν λιγότερα προϊόντα ή πραγματοποιήθηκαν λιγότερες προσφορές/εκπτώσεις. Αποτέλεσμα αυτών των κινήσεων ήταν η μείωση στις παρορμητικές αγορές, αλλά και η μικρότερη μέση παραγγελία κατά 2 είδη, στα 35,5 τεμάχια ανά καλάθι.