Η αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου*, σύμφωνα με τα αποτελέσματα που ανακοίνωσε η Nielsen, κινήθηκε θετικά σε αξία (+12,6%) κατά το πρώτο πεντάμηνο του 2020 (στοιχεία YTD έως 31 Μαϊου 2020), σε σύγκριση με το 2019. Όμως, οι τάσεις στα καταναλωτικά αγαθά στο σύνολό τους παρουσιάζουν πιο έντονη αυξητική τάση, στο +13,3%. Όπως είναι φανερό και στο γράφημα που ακολουθεί, παρουσιάζεται η σταδιακή αποκλιμάκωση των έντονων τάσεων της αγοράς. Η αποκλιμάκωση απεικονίζεται τον μήνα Μάιο, οπότε και ξεκίνησε σταδιακά η άρση των περιοριστικών μέτρων που είχαν επιβληθεί.
Όσον αφορά στις επιμέρους κατηγορίες των καταναλωτικών προϊόντων, οι τάσεις εξακολουθούν να είναι θετικές. Οι κατηγορίες που αφορούν στα Προϊόντα Οικιακής Χρήσης εξακολουθούν να παρουσιάζουν την πιο θετική τάση, στο +24%. Στις επιμέρους κατηγορίες οι τάσεις φανερώνουν συγκεκριμένη προτίμηση σε κατηγορίες, όπως τα:
- Ελαστικά γάντια στο +92,4%,
- Καθαριστικά σπιτιού στο +51,4%,
- Τρόφιμα & Ποτά στο +12,1%, όπου οι ρυθμοί ανάπτυξης για τα άλευρα και τα όσπρια είναι από τους πιο υψηλούς, στο +60,2% και 39,1% αντίστοιχα,
- Προϊόντα Προσωπικής Υγιεινής παρουσιάζουν την πιο συγκρατημένη σχετικά αύξηση στο +8,7%.
*Καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ., στην Ηπειρωτική Ελλάδα & Κρήτη, εξαιρουμένων των Νησιών.