Ακολούθως ο κ. Νικόλαος Ροδόπουλος, Πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Logistics (ΕΕL), Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της On Line Data A.E., κλείνοντας το πρώτο μέρος της εσπερίδας, μίλησε με θέμα «Εφοδιαστική Αλυσίδα & Ψηφιοποίηση». Ο κ. Ροδόπουλος αναφέρθηκε εκτενώς στα τρία επίπεδα της Εφοδιαστικής Αλυσίδας στη διακίνηση αλκοολούχων (παραγωγή, χονδρική πώληση – διανομή, λιανικό εμπόριο) και τόνισε τον καθοριστικό ρόλο των 3rd Party Logistics (3PL) στην Αλυσίδα, καθώς εξασφαλίζει μια σειρά από συνέργειες και μειώνει το κόστος λειτουργίας των παραγωγών. Ακόμα παρουσίασε της βασικές αρχές της νέας επανάστασης που συντελείται στη βιομηχανία, την Industry 4.0 (τέταρτη βιομηχανική επανάσταση), η οποία είναι digital και φέρνει την πλήρη «ηλεκτρονικοποίηση» κάθε παραγωγικής διαδικασίας – με αντίστοιχη μετάλλαξη της Εφοδιαστικής Αλυσίδας και στην αγορά των αλκοολούχων. Όπως ανέφερε, περνάμε σε ένα νέο ψηφιακό οικοσύστημα: το supply chain γίνεται global supply chain, από τα φυσικά σημεία πώλησης περνάμε στο e-commerce, αντί για ανταλλαγή δεδομένων μιλάμε για data sharing, αντί για καταναλωτές μιλάμε για shoppers ή e-shoppers. Ήδη οι Έλληνες καταναλωτές κινούνται γρήγορα στο ηλεκτρονικό εμπόριο καθώς τα πλεονεκτήματά του είναι προφανή (επάρκεια προϊόντων, καλύτερες τιμές κ.ά.), άρα οι εταιρείες επιβάλλεται να προσαρμοστούν και να εκμεταλλευθούν την τάση.
Το δεύτερο μέρος της εσπερίδας άνοιξε η κ. Σοφίκα Παπανικολάου, Γενική Διευθύντρια Ένωσης Επιχειρήσεων Αλκοολούχων Ποτών (ΕνΕΑΠ), με θέμα «Υπεύθυνη κατανάλωση: Δράσεις υπευθυνότητας του κλάδου και των εταιρειών». Όπως ανέφερε, η κατανάλωση του αλκοόλ είναι ιδιαιτέρως ευαίσθητο θέμα. Και, δεδομένου ότι είναι αναπόσπαστο κομμάτι της ελληνικής ζωής κοινωνίας, μπορεί να συμβάλει κοινωνικά και οικονομικά αρκεί να καταναλώνεται με μέτρο. Η κ. Παπανικολάου παρουσίασε το προφίλ του Έλληνα καταναλωτή αλκοόλ: με βάση τα στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ), η κατανάλωση αλκοόλ στην Ελλάδα είναι διαχρονικά (1960-2010) σταθερή, ο Έλληνας είναι κοινωνικός πότης και η χώρα δεν κατατάσσεται σε αυτές με προβλήματα αλκοολισμού. Ωστόσο, πανευρωπαϊκά αυξάνονται οι θάνατοι από τροχαία που οφείλονται στην οδήγηση υπό την επήρεια μέθης, ενώ εφαρμόζεται ελλιπώς ο νόμος περί πώλησης αλκοόλ σε ανηλίκους –έτσι η δράση των αρχών και των εταιρειών κρίνεται επιβεβλημένη. Στο πλαίσιο αυτό, από το 2012 οι 11 μεγαλύτερες εταιρείες ζύθου ανέλαβαν και τηρούν 5 εθελοντικές δεσμεύσεις για την υπεύθυνη κατανάλωση αλκοόλ, με σημαντικά αποτελέσματα στην ενημέρωση των ανηλίκων, στους κώδικες διαφήμισης, στην πληροφόρηση των καταναλωτών για την υπεύθυνη κατανάλωση και στο θέμα «αλκοόλ και οδήγηση» – με αντίστοιχες συντονισμένες δράσεις και στην Ελλάδα.
Τέλος, παρουσίασε την εθελοντική πρωτοβουλία των εταιρειών του κλάδου Responsibility Alliance «Συμμαχία για την υπεύθυνη πώληση οινοπνευματωδών ποτών – με στόχο την προαγωγή της υπεύθυνης κατανάλωσης, τη διασφάλιση της υπεύθυνης πώλησης και την προστασία των ανηλίκων από τη χρήση και την κατάχρηση αλκοολούχων ποτών.
Τον κύκλο των ομιλητών έκλεισε η κ. Βασιλική Δανέλλη – Μυλωνά, Πρόεδρος Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς», η οποία παρουσίασε εκτενώς την αποστολή και τις πολυποίκιλες δράσεις του Ινστιτούτου. Όπως ανέφερε, με βάση τα στατιστικά στοιχεία για το θέμα της οδικής ασφάλειας και τη χρήση αλκοόλ στην Ελλάδα, η εικόνα επιδεινώνεται, ιδιαίτερα στις νεαρές ηλικίες, παρότι υπάρχει επίγνωση των κινδύνων. Στο σημείο αυτό έδωσε στοιχεία για το πώς επιδρά η μέθη στην οδήγηση – με ειδική αναφορά για τους εφήβους – και τόνισε την ανάγκη θετικών προτύπων και εκπαίδευσης, με απολύτως απαραίτητη την ενημέρωση των μαθητών στα γυμνάσια και τα λύκεια της χώρας, προς τους οποίους άλλωστε απευθύνονται και οι σημαντικότερες δράσεις του Ινστιτούτου.