Κείμενο: Γιώργος Α. Σαββάκης
Η οικονομική κρίση, αλλά κυρίως η διαρκώς αυξανόμενη διείσδυση της τεχνολογίας και του Internet φαίνεται ότι μεταλλάσσει και τις προτιμήσεις των καταναλωτών και τους οδηγεί από τις παραδοσιακές στις νέες μορφές εμπορίου. Με το παγκόσμιο εμπόριο συνολικά να ενισχύεται, το μερίδιο των συναλλαγών στο ηλεκτρονικό εμπόριο φαίνεται πως αυξάνεται με πολύ ταχύτερο ρυθμό. Με αυτόν τον τρόπο προσφέρεται αφενός ένα νέο κανάλι διανομής των προϊόντων ειδικά για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, αφετέρου ένας εναλλακτικός πάροχος υπηρεσιών και προϊόντων στους καταναλωτές. Ταυτόχρονα, όσο πιο ώριμη γίνεται η παγκόσμια αγορά του e-commerce τόσο περισσότερο οι καταναλωτές ψάχνουν πέρα από τα εθνικά σύνορα για να ανακαλύψουν και να αγοράσουν νέα προϊόντα και υπηρεσίες, διευρύνοντας με αυτόν τον τρόπο τον ρόλο και τον σκοπό του ηλεκτρονικού εμπορίου, αλλάζοντας και «παγκοσμιοποιώντας» τα καταναλωτικά πρότυπα.