Από τα στοιχεία που συνέλεξε η Forrester Consulting σχετικά με τις προτεραιότητες και τις προτιμήσεις των καταναλωτών από όλο τον κόσμο που ψωνίζουν online, διαφαίνεται πόσο δημοφιλές έχει γίνει το ηλεκτρονικό εμπόριο, με τις online συναλλαγές να αντιστοιχούν πλέον σε περισσότερα από 1 τρισ. δολάρια παγκοσμίως, ενώ προβλέπεται ότι θα διπλασιαστούν τα επόμενα 4 χρόνια. Ο οργανισμός Ecommerce Foundation τοποθετεί το αντίστοιχο μέγεθος για το 2013 σε περισσότερα από 1,5 δισ. δολάρια, προσμετρώντας και τις υπηρεσίες εκτός από τα προϊόντα, ενώ ο οργανισμός Ecommerce Europe εκτιμά ότι για το 2013 οι συνολικές εμπορικές συναλλαγές που πραγματοποιήθηκαν online ανήλθαν σε 363 δισ. ευρώ. Ειδικά για την Ευρώπη, η αύξηση το 2013 σε σχέση με το 2012 ξεπέρασε το 16% και ορισμένα ποσοτικά στοιχεία δείχνουν ότι το online τμήμα του εμπορίου δεν μπορεί πια να παραβλεφθεί από τη μικρομεσαία ευρωπαϊκή επιχείρηση.
Το νέο τοπίο
Οι πέντε πιο ώριμες ευρωπαϊκές χώρες στο θέμα του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι η Μ. Βρετανία, η Γερμανία, η Γαλλία, η Αυστρία και η Ολλανδία, με τις τρεις πρώτες να καταλαμβάνουν ποσοστό άνω του 60% στη συνολική ευρωπαϊκή πίτα των 363 δισ. ευρώ. Ωστόσο, η Ισπανία, η Ιταλία και Πολωνία εμφανίζουν την μεγαλύτερη δυναμική στην Ευρώπη και προβλέπεται να διεκδικήσουν σημαντικά μερίδια την επόμενη τετραετία. Στο θέμα της απασχόλησης, ο νέος τρόπος επιχειρείν έχει προσφέρει 2 εκατ. νέες θέσεις εργασίας στην Ευρώπη και έχει γίνει αιτία να ιδρυθούν 645.000 online επιχειρήσεις, οι οποίες είναι κυρίως μικρομεσαίες, με αποστολές που ξεπερνούν τα 3,7 δισ. δέματα.
Για την ώρα, 228 εκατ. νοικοκυριά στην Ευρώπη εμπιστεύονται τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες εμπορίου, ενώ είναι ενδεικτικό ότι το μίγμα των πωλήσεων έχει εξισορροπηθεί την τελευταία τριετία και πλέον το 46% του e-commerce αντιστοιχεί σε υπηρεσίες και το 54% σε εμπορεύματα. Η εκτίμηση της Ecommerce Europe είναι ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο αφορά πλέον στο 5,7% των συνολικών λιανικών πωλήσεων, ενώ το μέσο «ηλεκτρονικό» νοικοκυριό δαπανά ετησίως 1.376 ευρώ. Εξετάζοντας την προέλευση του ευρωπαϊκού e-commerce, οι νότιες χώρες (Ισπανία, Ελλάδα, Ιταλία, Πορτογαλία, Τουρκία) ξεπερνούν τις χώρες της σκανδιναβικής χερσονήσου, με τις ανατολικές χώρες να εμφανίζουν το μικρότερο μερίδιο προς το παρόν, αλλά και την ισχυρότερη δυναμική ανάπτυξης.