Βασίλης Βάγγερ: «Στόχος μας η δεύτερη θέση»
Σύµφωνα µε τον κ. Βασίλη Βάγγερ (εµπορικός διευθυντής της Ολυµπιακής Ζυθοποιίας), «Η συρρίκνωση της αγοραστικής δύναµης των καταναλωτών, ως συνέπεια της µακροχρόνιας οικονοµικής ύφεσης σαφώς και έχει επηρεάσει και τον δικό µας κλάδο. Συγκεκριµένα, παρατηρείται αισθητή µείωση της σερβιριζόµενης αγοράς σε αντίθεση µε την οικιακή κατανάλωση, η οποία, παρότι εµφανίζει άνοδο, σε καµία περίπτωση δεν µπορεί να αντικαταστήσει όλο το φάσµα της πτώσης. Παράλληλα, γίνονται εντατικές προωθητικές και εκπτωτικές ενέργειες από τα επώνυµα brands –φτάνοντας µάλιστα πολλά από αυτά σε επίπεδα παροχών private label. Άλλωστε, γι’ αυτό και το ποσοστό των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στην κατηγορία µας παραµένει χαµηλό σε σχέση µε άλλες κατηγορίες, αγγίζοντας περίπου το 15%. Υπάρχουν, επίσης, λανσαρίσµατα νέων προϊόντων, τόσο από τις µεγάλες εταιρείες του κλάδου όσο και από µικροζυθοποιίες. Ακόµα, εµφανίζονται και νέες τάσεις κατανάλωσης, όπως χαρακτηριστικά είναι η “µπίρα της πλατείας”, στοιχεία τα οποία συµβάλλουν τόσο στον εµπλουτισµό των καταναλωτικών επιλογών όσο και στην εξέλιξη του ίδιου του κλάδου. Οι καταναλωτές, από την πλευρά τους, εµφανίζονται πιο δεκτικοί στο να δοκιµάσουν νέες προτάσεις, διατηρώντας ταυτόχρονα ως βασικό κριτήριο των αγορών τους το “value for money”, καθώς πλέον δεν κάνουν εκπτώσεις στην ποιότητα των προϊόντων που επιλέγουν».
Όσον αφορά τις εκτιµήσεις του κ. Βάγγερ για το σύνολο του έτους, αναφέρει ότι «Από τα έως τώρα στοιχεία, η εκτίµηση για τη φετινή χρονιά είναι ότι η εγχώρια κατανάλωση στο σύνολό της θα είναι πτωτική, αλλά µε την αναµενόµενη αύξηση του τουρισµού αναµένεται να βελτιωθεί -συνολικά- µε ελαφρώς θετικό πρόσηµο. Το παράδοξο στην προκειµένη περίπτωση είναι ότι, εξαιτίας µειωµένων τιµών πώλησης στα ανώνυµα προϊόντα και αυξηµένων παροχών στα επώνυµα, δεν προβλέπεται και ανάλογη του όγκου αύξηση σε τζίρους. Δεδοµένου ότι µέχρι σήµερα που µιλάµε, δεν έχει βοηθήσει ο καιρός µε θερµοκρασίες καταναλώσεων µπίρας, όλοι οι άνθρωποι του κλάδου είµαστε σε αναµονή των ως άνω εξελίξεων, µε αισιόδοξο βλέµµα».
Όσον αφορά στους στόχους της Ολυµπιακής Ζυθοποιίας, ο κ. Βάγγερ αναφέρει: «Επιδιώκουµε να προσαρµοζόµαστε στα δεδοµένα, µε βασικό µόνιµο µέληµά µας τη διατήρηση των υψηλών ποιοτικών χαρακτηριστικών των προϊόντων µας. Σε καµία περίπτωση δεν επαναπαυόµαστε, φροντίζοντας να ακούµε τα “θέλω” των καταναλωτών και να απαντάµε στις πραγµατικές τους ανάγκες. Χαρακτηριστικά, πολύ πρόσφατα παρουσιάσαµε ακόµη ένα νέο προϊόν, διευρύνοντας τόσο την γκάµα όσο και τις γεύσεις των προϊόντων µας, τη FIX Royale. Αφορά σε µια γνήσια συνταγή Weiss µπίρας, που στοχεύει στη διεύρυνση του ρεπερτορίου επιλογών της συγκεκριµένης κατηγορίας. Έχοντας ήδη επιτύχει το να αναδειχθεί η FIX Hellas ως το πρώτο ελληνικό σήµα µπίρας και ως το τρίτο σε πωλήσεις στην εγχώρια αγορά, για τη φετινή χρονιά προσδοκούµε περαιτέρω αύξηση του µεριδίου µας, ενώ σε ορίζοντα τριετίας στοχεύουµε στην ανάδειξη της Ολυµπιακής Ζυθοποιίας στη δεύτερη θέση στον κλάδο».