«Έχει κλείσει ο κύκλος ζωής των ομίλων»! Αυτή η ειλικρινής παραδοχή του κ. Γιώργου Παπαντώνη είναι αποκαλυπτική, όχι μόνο για την πορεία των ομίλων αλλά και για τις προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει ο μικρός, ανεξάρτητος λιανέμπορος.
Ο κ. Γιώργος Παπαντώνης, Πρόεδρος του Ομίλου Αγορών ΑΣΤΕΡΑΣ και Πρόεδρος της SPAR HELLAS, στη συνέντευξη που παραχώρησε στο ml Market Leader τονίζει ότι «Πρέπει να αλλάξουμε όλοι μας, διοικούντες και στελέχη. Σε διαφορετική περίπτωση θα είμαστε σαν εκείνους τους αγρότες που άλλαζαν τα χαϊμαλιά των αλόγων, ενώ υπήρχαν τα τρακτέρ για τις αγροτικές τους εργασίες, πιστεύοντας ότι προσαρμόζονταν στις εξελίξεις!».
Ο κ. Γιώργος Παπαντώνης θεωρεί ότι ο μικρός, ανεξάρτητος λιανέμπορος πρέπει να ενταχθεί σε ένα διεθνές group με στοχευμένη στρατηγική, όπως η SPAR HELLAS. H SPAR HELLAS προσφέρει αναγνωρισιμότητα, τη φιλοσοφία της λειτουργίας ενός σύγχρονου καταστήματος, τη φιλοσοφία της σύγχρονης αντίληψης για τον καταναλωτή. Παράλληλα, επισημαίνει ότι «ο καταναλωτής έχει αλλάξει, και εμείς για να τον ακολουθήσουμε πρέπει να τον προσεγγίσουμε διαφορετικά».
Ειδικά στον κλάδο του λιανεμπορίου εκτιμά «ότι είναι πάρα πολύ δύσκολο να αλλάξει η καταναλωτική δαπάνη, και δεν πρόκειται να διαφοροποιηθεί άμεσα ακόμα και με αλλαγή του πολιτικού σκηνικού».
Συνεργατική αντίληψη
Το πρώτο και κυριότερο που μπορεί να προσφέρει είναι η συνεργατική αντίληψη. Προσφέρει αναγνωρισιμότητα, γιατί είναι ήδη γνωστό το brand στην ελληνική αγορά. Επίσης, προσφέρει τη φιλοσοφία της λειτουργίας ενός σύγχρονου καταστήματος, τη φιλοσοφία της σύγχρονης αντίληψης για τον καταναλωτή. Ακόμα, προσφέρει την πρόσβαση σε μια σειρά καταναλωτικών προϊόντων που δεν μπορούμε να έχουμε. Τέλος, και το κυριότερο, προσφέρει best practices από επιχειρηματίες απ’ όλον τον κόσμο. Σε όλα τα forum που διοργανώνει η SPAR, έρχονται σε επικοινωνία επιχειρηματίες ή στελέχη και ανταλλάσσουν τις εμπειρίες τους.
Φωτεινό παράδειγμα εκσυγχρονισμού
Το μοντέλο που προαναφέραμε είναι ό,τι πιο σύγχρονο. Η SPAR International αποτελεί φωτεινό παράδειγμα εκσυγχρονισμού, γιατί κατάφερε να κάνει ομάδα τη διαφορετικότητα σε όλον τον κόσμο, σε 49 χώρες! Έχει partner με τζίρο 10 δις, αλλά και ανεξάρτητους λιανέμπορους με τζίρο 1 εκατ. Και όλοι, μέσα στο σύνολο, έχουν την αξία τους!
Το franchising δεν έχει λόγο ύπαρξης!
Ανάμεσα στους επιχειρηματίες που μπορούν να βρουν διέξοδο στην SPAR HELLAS, είναι και αυτοί που επέλεξαν να ακολουθήσουν τη λογική του franchising. Το franchising στον κλάδο μας δεν έχει λόγο ύπαρξης, είναι μια λανθασμένη επιλογή! Είναι μια επέκταση του franchisor, χωρίς δανεισμό. Το franchising έχει λόγο ύπαρξης, αν υπάρχει εξειδίκευση, είτε σε προϊόν είτε σε υπηρεσία. Στο supermarket δεν υπάρχει εξειδίκευση.
Η πλήρης συνέντευξη του κ. Γιώργου Παπαντώνη στην έντυπη έκδοση (κυκλοφορεί μετά τις 15 Ιουλίου).