ML: Όσον αφορά στη συνεργασία σας µε τη Simply Hellas, ποιοι είναι οι στόχοι σας για τις ελληνικές εταιρείες τροφίµων και ποτών;
SD: Μας ευχαριστεί ιδιαίτερα η έναρξη της αποκλειστικής συνεργασίας µας µε τη Simply Hellas, η οποία γνωρίζει πολύ καλά την ελληνική αγορά και τα ελληνικά προϊόντα. Με τη Simply Hellas επιλέγουµε ιδιαίτερα ελληνικά προϊόντα, µε µοναδικά χαρακτηριστικά, και στοχεύουµε σε επιτυχείς εξαγωγές. Αναπτύξαµε ήδη από κοινού ειδικευµένα concepts που συνδυάζονται µε ελληνικά ιστορικά και πολιτιστικά στοιχεία, δηλαδή να διαθέτουν ιστορική και πολιτιστική σφραγίδα. Ο κύριος στόχος µας είναι να προσελκύσουµε την προσοχή στις µάρκες που εκπροσωπεί η Simply Hellas και να τις καθιερώσουµε στις γερµανόφωνες αγορές. Αυτό µπορεί να επιτευχθεί µε διάφορους τρόπους. Αυτό που όλες έχουν κοινό είναι ότι µπορούν να κινηθούν µε το «φαινόµενο της χιονοστιβάδας», που καθιστά εφικτή τη συνεργασία ακόµα και µε περιορισµένο budget, αλλά προσεγγίζοντας το ευρύτερο δυνατό ακροατήριο. Ένας τρόπος για να το πετύχουµε αυτό είναι η κλασική προβολή µέσω του Τύπου, µε στόχο τη ροή πληροφοριών στα µέσα ενηµέρωσης, ώστε τα προϊόντα να γίνουν αντικείµενο προσοχής. Στοχεύουµε σε δηµοσιογράφους µε δελτία τύπου, δείγµατα προϊόντων, δείπνα, κληρώσεις και ειδικές εκδηλώσεις για να έρθουν σε επαφή µε τα ελληνικά προϊόντα. Με αυτόν τον τρόπο ενηµερώνονται και κατανοούν τα πλεονεκτήµατα των προϊόντων και γράφουν γι’ αυτά. Για παράδειγµα, µόλις ένα γνωστό περιοδικό κάνει αναφορά στα προϊόντα, αυτόµατα προσελκύει το ενδιαφέρον από απλούς… καλοφαγάδες και νοικοκυρές µέχρι άνδρες που ενδιαφέρονται για τη µαγειρική, αλλά και όσους αγαπούν την Ελλάδα. Αυτή η προσέγγιση συµπληρώνεται µε τη στενή επαφή µε εξειδικευµένους bloggers, των οποίων οι συστάσεις είναι συχνά πιο αποτελεσµατικές από ό,τι οποιαδήποτε µεγάλη εκστρατεία.
Σε µια διαφορετική προσέγγιση χρησιµοποιούµε τους λεγόµενους «πολλαπλασιαστές» και τις επαφές B2B. Εδώ θα χειριστούµε την αντίστοιχη οµάδα-στόχο µε γευσιγνωσίες, για παράδειγµα. Στην περίπτωση της Simply Hellas, µπορούµε να χρησιµοποιήσουµε τη γευσιγνωσία για να παρουσιάσουµε τοπικές ποικιλίες κρασιού (Αττική, Νεµέα, Κρήτη κ.λπ.). Θα διοργανώσουµε εκδηλώσεις σε κάθε χώρα – στόχο και θα προσκαλέσουµε όλους τους εµπλεκόµενους (καταξιωµένους γευσιγνώστες, εµπόρους κρασιού και λιανέµπορους). Στόχος µας θα είναι να τους παρέχουµε πληροφορίες για το προϊόν και να προκαλέσουµε τον ενθουσιασµό τους, ώστε να το εντάξουν στις επιλογές τους. Οι εξειδικευµένες γνώσεις τους και το ενδιαφέρον τους για το νέο προϊόν θα ευνοήσουν στη συνέχεια την περαιτέρω διάδοση των προϊόντων στους συνεργάτες και τους αγοραστές τους και αυτό µε τη σειρά του θα δηµιουργήσει αυξηµένη ζήτηση για όλη την γκάµα των προϊόντων. Σε κάθε περίπτωση, τα προϊόντα που εκπροσωπεί η Simply Hellas θα γίνουν πιο γνωστά στις γερµανόφωνες χώρες και αυτό θα αυξήσει τις πωλήσεις µακροπρόθεσµα. Αυτός, άλλωστε, είναι ο γενικός µας στόχος σε κάθε πρόγραµµα προώθησης που αναλαµβάνουµε.
Το πραγµατικό ερώτηµα είναι τι, και όχι πόσα, είναι διατεθειµένος να επενδύσει κάποιος για να καθιερωθεί το προϊόν του
ML: Σε ποιες χώρες έχει παρουσία η Gourmet Connection; Ακολουθεί ενιαία στρατηγική σε κάθε χώρα για την προώθηση ενός προϊόντος ή την προσαρµόζει;
SD: Η Gourmet Connection και η Prime Connection στοχεύουν τη Γερµανία, την Αυστρία και το γερµανόφωνο τµήµα της Ελβετίας. Φυσικά, είµαστε σε θέση να παρέχουµε υπηρεσίες και σε άλλες χώρες. Για παράδειγµα, πρόσφατα διοργανώσαµε εκδηλώσεις γευσιγνωσίας σε µια σειρά από χώρες για µια µάρκα κρέατος που είναι εξαιρετικά επιτυχής στις ΗΠΑ, µε στόχο σεφ από διάφορους χώρους (ξενοδοχεία, εστιατόρια µε αστέρια Michelin, catering). Σε αυτήν την περίπτωση θα ήταν πολύ ενδιαφέρον να παρατηρήσουµε τις διαφορετικές αντιδράσεις στο συγκεκριµένο προϊόν. Κατ’ αρχάς, όλοι οι συµµετέχοντες συµφώνησαν ότι το κρέας ήταν πολύ υψηλής ποιότητας. Ωστόσο, ενώ το προϊόν δεν έγινε αποδεκτό στη Δανία, καθώς υπάρχει ιδιαίτερη εµµονή στη σκανδιναβική κουζίνα και τα τοπικά προϊόντα, οι συµµετέχοντες στην Ολλανδία, µια χώρα παραδοσιακά ανοιχτή στα εισαγόµενα προϊόντα, έδειξαν µεγάλο ενδιαφέρον για να το συµπεριλάβουν στις επιλογές τους. Σε γενικές γραµµές, είµαστε στην ευχάριστη θέση να παρέχουµε τις υπηρεσίες µας και σε άλλες χώρες. Ωστόσο, για πιο ολοκληρωµένες υπηρεσίες επικοινωνίας προτείνουµε έναν οργανισµό που είναι περισσότερο εξοικειωµένος µε τη χώρα και το λαό της. Για παράδειγµα, οι φωτογραφίες στα δελτία Τύπου δεν γίνονται αποδεκτές στα γερµανικά µέσα ενηµέρωσης, δεδοµένου ότι θεωρούνται χαρακτηριστικό της διαφήµισης και όχι δηµόσιες σχέσεις, ενώ στη Γαλλία τα αντίστοιχα press kit είναι τυπωµένα σε ακριβό χαρτί και συχνά έχουν την εµφάνιση εµπορικού καταλόγου.
Για να ανταποκριθούµε σ’ αυτές τις διαφορές από χώρα σε χώρα, το 2011 ιδρύσαµε το πρώτο διεθνές δίκτυο ανεξάρτητων γαστρονοµικών υπηρεσιών. Αυτή τη στιγµή, η World Gourmet Connection συγκεντρώνει τις δυνάµεις 12 οργανισµών επικοινωνίας απ’ όλο τον κόσµο, που ειδικεύονται στα τρόφιµα-ποτά. Σε χώρες µε ιδιαίτερη στρατηγική σηµασία επιλέχθηκαν µόνο οι πιο φηµισµένοι οργανισµοί, σύµφωνα µε πολύ συγκεκριµένα κριτήρια, όπως να έχουν κυρίαρχη θέση στις υπηρεσίες για τρόφιµα-ποτά στη χώρα, να έχουν πολύχρονη εµπειρία και στενές επαφές µε τους παράγοντες της αγοράς, να γνωρίζουν και να µπορούν να διαµορφώσουν τις τάσεις, να διαµορφώνουν άποψη, να υλοποιούν ιδιαίτερες στρατηγικές. Αυτήν τη στιγµή, η Gourmet Connection έχει συνεργάτες στην Ολλανδία, στη Γαλλία, στην Ισπανία (Βαρκελώνη και Μαδρίτη), στην Ιταλία, στη Βρετανία, στις ΗΠΑ (Νέα Υόρκη και Λος Άντζελες), στο Βέλγιο, στη Δανία, στην Πορτογαλία, στον Καναδά (Μόντρεαλ, Τορόντο και Βανκούβερ), στη Νέα Ζηλανδία. Σε τελική ανάλυση, εµείς ποτέ δεν προσαρµόζουµε απλά µια στρατηγική για διαφορετικούς πελάτες, ανεξάρτητα από το αν δραστηριοποιούνται στη Γερµανία ή σε άλλη χώρα. Κάθε πελάτης για µας είναι διαφορετικός και έχει διαφορετικές ανάγκες. Κάθε στρατηγική επικοινωνίας που προσφέρουµε είναι ειδικά προσαρµοσµένη στο προϊόν. Αυτός είναι ένας από τους λόγους της επιτυχίας µας. Ενδεικτικά να σας θυµίσω τις εθνικές καµπάνιες για το κρασί από τη Χιλή, τη Ν. Αφρική κ.ά., που πραγµατοποιήθηκαν επιλεκτικά σ’ αυτές τις χώρες.