Σταθεροποιούνται οι online αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών, σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ και το Ινστιτούτο ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Η κυλιόμενη έρευνα καταναλωτών πραγματοποιήθηκε με δείγμα 750 ατόμων στα τέλη Αυγούστου 2020.
Αναλυτικότερα:
Σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά έχουν υπερδιπλασιαστεί οι online αγορές, από το 21% των χρηστών διαδικτύου -τέλη 2019- στο 50% τον Αύγουστο 2020. Το ποσοστό αυτό παραμένει σταθερό σε σχέση και με τις δύο μετρήσεις του Μαΐου. Η καταγραφή αυτή δείχνει σταθεροποίηση της πελατειακής βάσης των αγορών μέσω διαδικτύου περίπου στο μέγεθος του 50% του πληθυσμού.
Όσον αφορά στην αγορά των τροφίμων, η ηλεκτρονική υπηρεσία παράδοσης έτοιμου φαγητού παρουσιάζει νέα αύξηση φτάνοντας στο 38%. Μάλιστα, η σημαντικότερη αύξηση καταγράφεται την περίοδο μετά την παύση του lockdown. Σε σχέση με τις παραγγελίες τροφίμων από online supermarket και άλλα μέσα καταγράφεται επίσης μία παγίωση του σχετικού κοινού. Οι τρεις εναλλακτικές -online supermarket, τηλεφωνική παραγγελία, πλατφόρμα πολλαπλών καταστημάτων– υπολογίζεται να χρησιμοποιούνται από το 25% του κοινού έναντι 29% τον Μάιο, ποσοστό ιδιαίτερα υψηλό.
Παράδοση στο σπίτι
Όσον αφορά στις εναλλακτικές λύσεις της παραλαβής οι καταναλωτές προτιμούν την παράδοση στο σπίτι με ποσοστό 57%. Στον αντίποδα η παραλαβή από το κατάστημα με 17%, ενώ ένα ποσοστό 26% προτιμάει και τις δύο λύσεις. Η παράδοση στο σπίτι θεωρείται πιο εύκολη (62%), πιο εξυπηρετική (53%), πιο ασφαλής για την υγεία (49%).
Αντίθετα η υπηρεσία παραλαβής από το κατάστημα θεωρείται πιο γρήγορη (45%), αλλά και πιο οικονομική (38%). Αν και μόνο το 17% προτιμά την παραλαβή από το κατάστημα, το ποσοστό αυτό μαζί με το 26% που προτιμάει και τις δύο λύσεις – σύνολο 43% – είναι επαρκές για να προβληματίσει τις επιχειρήσεις του κλάδου σε σχέση με τις υπηρεσίες που παρέχουν.