Ο Δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην Ελλάδα για το 4ο τρίμηνο 2019 παρέμεινε σταθερός στις 84 μονάδες. Βρίσκεται ήδη πολύ κοντά στον ευρωπαϊκό δείκτη που είναι στις 86 μονάδες και μειώθηκε 2 μονάδες σε σχέση με το 3ο τρίμηνο 2019. Αξίζει να αναφέρουμε πως και οι τρεις επιμέρους παράγοντες, βάσει των οποίων υπολογίζεται ο Δείκτης, παραμένουν σταθεροί.
Αναλυτικότερα
- Το 42% των Ελλήνων προβλέπουν ότι η προσωπική τους οικονομική κατάσταση μέσα στους επόμενους 12 μήνες θα είναι βελτιωμένη,
- Ολοένα και περισσότεροι Έλληνες πιστεύουν ότι η χώρα θα καταφέρει να βγει από την οικονομική κρίση μέσα στους επόμενους 12 μήνες, 31% από 14%, ποσοστό σημαντικά αυξημένο,
- 7 στους 10 Έλληνες (70%) πιστεύουν ότι η χώρα βρίσκεται σε οικονομική ύφεση, σταθεροποιημένο από το 4ο τρίμηνο του 2018,
- 1 στους 4 Έλληνες ανησυχούν για την εργασία (26%). Η Ελλάδα και η Ισπανία καταλαμβάνουν την πρώτη θέση, αναφορικά με την εργασιακή ανασφάλεια,
- Για την προσωπική υγεία ανησυχεί το 24%, ενώ για την οικονομία το 22%, στα ίδια επίπεδα με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο,
- Ακολουθούν οι ανησυχίες για τα χρέη του νοικοκυριού, με 20%, και το μεταναστευτικό 19% (έναντι του ευρωπαϊκού μέσου όρου 9% για την κάθε μια ανησυχία αντίστοιχα),
- Σημειώνεται μειωμένο το ποσοστό των Ελλήνων που προσπαθούν να περικόψουν τα έξοδα του νοικοκυριού τους, σε ποσοστό 62% έναντι 71% την αντίστοιχη περσινή περίοδο,
- Οι δυο κύριες ενέργειες τους για συγκράτηση των εξόδων, συνεχίζουν να είναι οι περικοπές των εξόδων για διασκέδαση εκτός σπιτιού, με 59%, (έναντι 79% το 4o τρίμηνο 2018) και για ρουχισμό με 53% (62% το 4o τρίμηνο 2018),
- Τέλος, το 53% των Ελλήνων αναφέρει ότι καταφεύγει σε αγορά φθηνότερων ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, ποσοστό μειωμένο σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο (58% το 4o τρίμηνο 2018).
Η έρευνα “The Conference Board® Global Consumer Confidence” υλοποιείται σε συνεργασία με τη Nielsen.
Συμμετέχουν 32.000 καταναλωτές από 64 χώρες. Το δείγμα αποτελείται από χρήστες internet σε κάθε χώρα που δέχονται να συμμετάσχουν στην έρευνα. Έχει quotas στο φύλο και την ηλικία και επιπλέον σταθμίζεται ώστε να είναι αντιπροσωπευτικό των χρηστών internet κάθε χώρας. Η μέθοδος συλλογής στοιχείων γίνεται μέσω online και πραγματοποιήθηκε μεταξύ 7 – 25 Νοεμβρίου 2019.
Ο βασικός δείκτης της έρευνας (Consumer Confidence Index) υπολογίζεται από 3 επιμέρους μεταβλητές: α) εκτίμηση για την προσωπική οικονομική κατάσταση τους επόμενους 12 μήνες, β) αξιολόγηση περιόδου για την αγορά αγαθών που χρειάζεται το νοικοκυριό, και γ) εκτίμηση για την ανεργία τους επόμενους 12 μήνες.