Σύμφωνα με την έρευνα “The Conference Conference Board Global Consumer Confidence” που υλοποιείται σε συνεργασία με τη Nielsen, ο Δείκτης Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης ενισχύθηκε σημαντικά με +12 μονάδες, στα υψηλότερα επίπεδα ιστορικά. Ο Δείκτης Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης άγγιξε τις 84 μονάδες και πλησίασε τον ευρωπαϊκό που βρίσκεται στις 88 μονάδες.
Αξίζει να αναφέρουμε πως και οι τρεις επιμέρους μεταβλητές, βάση των οποίων υπολογίζεται ο Δείκτης, βελτιώθηκαν. Σημαντικά βελτιώθηκε η εκτίμηση των Ελλήνων για την προσωπική τους οικονομική κατάσταση τους επόμενους 12 μήνες, με αύξηση +13 ποσοστιαίες μονάδες (46%).
Αναλυτικότερα
- Το 56% των Ελλήνων αμφιβάλουν ότι η χώρα θα καταφέρει να βγει από την οικονομική κρίση μέσα στους επόμενους 12 μήνες. Το ποσοστό είναι σημαντικά μειούμενο σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο όπου το 72% εξέφραζε την ανάλογη αμφιβολία,
- 7 στους 10 Έλληνες (68%) πιστεύουν ότι η χώρα βρίσκεται σε οικονομική ύφεση. Το ποσοστό είναι σταθεροποιημένο από το 1ο τρίμηνο του 2018,
- Η Ελλάδα καταλαμβάνει την πρώτη θέση αναφορικά με την εργασιακή ανασφάλεια,
- 3 στους 10 Έλληνες ανησυχούν για την οικονομία (31%), την εργασία (31%) και την προσωπική υγεία (22%),
- 6 στους 10 Έλληνες (63%) προσπαθούν να περικόψουν τα έξοδα του νοικοκυριού τους,
- Οι δυο κύριες ενέργειες για συγκράτηση των εξόδων εντοπίζονται στα έξοδα για διασκέδαση εκτός σπιτιού (62%) και στα έξοδα για ρουχισμό (59%),
- Τέλος, το 54% των Ελλήνων αναφέρει ότι καταφεύγει σε αγορά φθηνότερων ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων. Το ποσοστό αυτό είναι σημαντικά μειωμένο σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο (71% το 3o τρίμηνο 2018).
“The Conference Conference Board Global Consumer Confidence”
Η έρευνα “The Conference Conference Board Global Consumer Confidence” υλοποιείται σε συνεργασία με τη Nielsen. Συμμετέχουν 32.000 καταναλωτές από 64 χώρες. Το δείγμα αποτελείται από χρήστες internet σε κάθε χώρα που δέχονται να συμμετάσχουν στην έρευνα. Έχει quotas στο φύλο και την ηλικία και επιπλέον σταθμίζεται ώστε να είναι αντιπροσωπευτικό των χρηστών internet κάθε χώρας. Η μέθοδος συλλογής στοιχείων γίνεται online και πραγματοποιήθηκε μεταξύ 15 Αυγούστου και 2 Σεπτεμβρίου 2019. Η έρευνα Global Consumer Confidence καθιερώθηκε το 2005.
Ο Δείκτης Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης υπολογίζεται από 3 επιμέρους μεταβλητές: α) εκτίμηση για την προσωπική οικονομική κατάσταση τους επόμενους 12 μήνες, β) αξιολόγηση περιόδου για την αγορά αγαθών που χρειάζεται το νοικοκυριό, και γ) εκτίμηση για την ανεργία τους επόμενους 12 μήνες.