Τα βιολογικά προϊόντα ήρθαν και θα μείνουν στη ζωή του Έλληνα καταναλωτή, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Nielsen. Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε 1.200 άτομα ηλικίας 18+, ανέδειξε ότι τα βιολογικά προϊόντα κερδίζουν ολοένα και περισσότερο έδαφος στην καρδιά και στο μυαλό του καταναλωτή. Οκτώ (8) στους δέκα (10) Έλληνες δηλώνουν ότι έχουν καταναλώσει έστω και ένα βιολογικό προϊόν τον τελευταίο μήνα.
Οι κατηγορίες
Οι βασικοί λόγοι επιλογής των βιολογικών προϊόντων είναι η υγιεινή διατροφή, καθώς και θέματα υγείας (45% των ερωτηθέντων). Όσον αφορά στις κατηγορίες των προϊόντων τα αυγά, τα φρέσκα φρούτα, τα λαχανικά και το γάλα έχουν κυρίαρχη θέση. Δυναμική παρουσιάζουν και κατηγορίες όπως τα δημητριακά, οι χυμοί, το γιαούρτι και τα όσπρια. Τέλος, σε κατηγορίες όπως το ψωμί, οι φρυγανιές και τα κράκερς, μελλοντικά θα αυξηθεί η πρόθεση για αγορά.
Αναφορικά με τα κανάλια αγοράς, το οργανωμένο λιανεμπόριο διατηρεί δεσπόζουσα θέση (72%), ιδιαίτερα στην κατηγορία των δημητριακών. Φαίνεται όμως ότι και τα εξειδικευμένα καταστήματα καταλαμβάνουν επίσης μια αρκετά σημαντική θέση (44%).
Ήρθαν και θα μείνουν
Η έρευνα της Nielsen ανέδειξε ότι τα βιολογικά προϊόντα ήρθαν και θα μείνουν στη ζωή του Έλληνα καταναλωτή. Η έρευνα κάλυψε επιπλέον διατροφικά θέματα που απασχολούν τους Έλληνες καταναλωτές και μέσα από αυτά προκύπτει ότι 6 στους 10 Έλληνες ακολουθούν κάποια συγκεκριμένη δίαιτα. Μάλιστα, το ποσοστό έχει αυξηθεί σε σχέση με το 2016 κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες. Έτσι, παρατηρείται ότι οι Έλληνες έχουν περιορίσει σημαντικά τη ζάχαρη, από 28% το 2016 σε 42% το 2019. Αντίστοιχα, έχουν περιορίσει το αλάτι από 7% σε 26%, καθώς και τα λιπαρά, από 31% το 2016 σε 41%.
Ακόμα, σημαντική αύξηση σε σχέση με το 2016 παρατηρείται στο ποσοστό των Ελλήνων (39%) που αναφέρουν ότι οι ίδιοι ή κάποιος άλλος στο νοικοκυριό έχει ευαισθησία, αλλεργία ή δυσανεξία σε ένα ή και περισσότερα συστατικά τροφών. Η λακτόζη και η γλουτένη είναι τα συστατικά εκείνα που αναφέρονται συχνότερα ότι δημιουργούν δυσανεξία και κάποια ευαισθησία.