ML: Αυτήν τη στιγμή στην πρωτοβουλία έχουν ενταχθεί 50 και πλέον εταιρείες από διαφορετικούς τομείς της βιομηχανίας. Πώς προκύπτουν συνέργειες και σε ποια σημεία στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας;
ΚΣ: Η δημιουργία και η προώθηση συνεργειών αποτελούν έναν από τους βασικούς πυλώνες της πρωτοβουλίας ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ. Συνέργειες τόσο μεταξύ των μελών όσο και ανάμεσα στην πρωτοβουλία και φορείς της Ελλάδας και του εξωτερικού. Οι συνέργειες αυτές καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα πεδίων και δεν είναι απαραίτητα κλαδικές.
Αναζητούμε την κοινή προώθηση των προτάσεών μας για τη βελτίωση των συνθηκών στην αγορά και την ενδυνάμωση της εγχώριας οικονομίας. Ανταλλάσσουμε τεχνογνωσία και απόψεις. Μοιραζόμαστε πολύτιμους πόρους. Δημιουργούμε γέφυρες επικοινωνίας.
Ενδεικτικά αναφέρω ότι εκπροσωπούμαστε από κοινού σε συνέδρια ώστε να επικοινωνήσουμε τις προτάσεις και τους προβληματισμούς μας, συμμετέχουμε με κοινά περίπτερα σε εκθέσεις διασφαλίζοντας τη δυνατότητα προβολής περισσότερων ελληνικών προϊόντων, διαπραγματευόμαστε από κοινού πιθανά κανάλια εξαγωγών και διεθνείς συνεργασίες κ.ο.κ. Μέσα από μια κοινή προσπάθεια μπορούμε να φτάσουμε στους στόχους μας πολύ πιο γρήγορα και αποτελεσματικά -και αυτό το κάνουμε πράξη.
ML: Υπάρχει κάποια ιδιαίτερη στόχευση ειδικά για τον (θεωρούμενο κρίσιμο) τομέα των εξαγωγών; Έχουν αναληφθεί κάποιες πρωτοβουλίες ή υπάρχει σχετικός σχεδιασμός;
ΚΣ: Οι εξαγωγές είναι πράγματι ένας σημαντικός τομέας στον οποίο επενδύουμε, με δεδομένο ότι η εξωστρέφεια, γενικότερα, πρέπει να βρίσκεται ψηλά στις προτεραιότητες κάθε οικονομίας. Όπως προαναφέραμε, δίνουμε έμφαση στο να δημιουργηθούν γέφυρες επικοινωνίας και συνεργασίας με το εξωτερικό. Έχουμε ήδη ξεκινήσει συνομιλίες για κοινές προωθητικές ενέργειες εκτός συνόρων, ενώ η κοινή μας παρουσία σε περίπτερα εκθέσεων πιστεύουμε ότι θα βοηθήσει σημαντικά τη δρομολόγηση μελλοντικών εξαγωγών και συνεργειών. Εξετάζουμε και δοκιμάζουμε πολλαπλά ενδεχόμενα και επιλογές μέχρι να αποκρυσταλλώσουμε σταδιακά πού είμαστε περισσότερο δυνατοί και αποτελεσματικοί.
Ταυτόχρονα, η σήμανση ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ που φέρουν τα μέλη μας στα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους βοηθά τους καταναλωτές στην Ελλάδα να επιλέγουν προϊόντα και υπηρεσίες από επιχειρήσεις που διατηρούν την έδρα τους στη χώρα. Παράλληλα, θέλουμε να συνεισφέρουμε και στην ενδυνάμωση του brand Ελλάδα. Εξισώνοντας την εικόνα μας σε «τόπο προέλευσης» αξιόλογων, ποιοτικών, επώνυμων προϊόντων.
Σε κάθε περίπτωση, όμως, αποστολή του ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ δεν αποτελεί μόνο η προώθηση των εξαγωγών. Οι εξαγωγές είναι κομμάτι των ενεργειών μας στο ευρύτερο πλαίσιο της προσπάθειάς μας να συνεισφέρουμε στην ενδυνάμωση της ελληνικής επιχειρηματικότητας, και της ανάδειξης του ελληνικού παραγωγικού και επιχειρηματικού πολιτισμού.