ML: Από το 2008 μέχρι το 2013, δηλαδή στο διάστημα της κρίσης, η Κρι Κρι έχει καταφέρει να αυξήσει σημαντικά τα οικονομικά της μεγέθη. Ποια είναι τα κλειδιά γι’ αυτές τις επιδόσεις;
Παναγιώτης Τσινάβος: Παρά τη μείωση του ΑΕΠ στην Ελλάδα κατά 22% την πενταετία 2008-2013, η Κρι Κρι κατάφερε να αυξήσει τις πωλήσεις της κατά 72% και την κερδοφορία της κατά 34%. Αυτό αποδεικνύει ότι η στρατηγική μας και το επιχειρηματικό μας μοντέλο φέρνει αποτελέσματα σε καλές, αλλά και σε κακές οικονομικές συνθήκες. Επίσης, η ζήτηση των προϊόντων μας είναι ανοδική ακόμη και σε περιόδους κρίσης.
Στην ανάπτυξή μας αυτή συντέλεσαν όλες οι δραστηριότητες της εταιρείας, του γιαουρτιού και του παγωτού, και επιτεύχθηκε τόσο από ανάπτυξη μεγεθών μας στην ελληνική αγορά, όπου είχαμε συνεχή άνοδο μεριδίων, όσο και από τις εξαγωγικές μας δραστηριότητες, αξιοποιώντας τη μεγάλη ζήτηση που υπάρχει στο εξωτερικό για αυθεντικό ελληνικό γιαούρτι.
ML: Πρόσφατα εγκαινιάσατε τη νέα μονάδα παραγωγής γιαουρτιού στις Σέρρες, ενώ εισέρχεστε πιο δυναμικά στην αγορά της Βρετανίας, στο γιαούρτι επίσης. Η Κρι Κρι αλλάζει κέντρο βάρους στη στρατηγική της ή προσαρμόζεται στο trend της εποχής;
ΠΤ: Η νέα μας μονάδα γιαουρτιού στις Σέρρες είναι μια υπερσύγχρονη παραγωγική μονάδα γιαουρτιού, συνολικής κάλυψης 12.000 τ.μ. και διπλάσιας παραγωγικής δυναμικότητας από την προηγούμενη, και στην πλήρη λειτουργία της θα απασχολεί περισσότερους από 100 εργαζόμενους. Δεσμευόμαστε να συνεχίσουμε να προσφέρουμε ελληνικά ποιοτικά γαλακτοκομικά προϊόντα στους καταναλωτές μας.
Όπως γνωρίζετε, η νέα μονάδα αντικατέστησε αυτή που καταστράφηκε από πυρκαγιά την παραμονή Χριστουγέννων του 2013, όμως αυτή η ατυχία αποδείχθηκε προσωρινό εμπόδιο στην επιτυχία της εταιρείας. Παρότι θα μπορούσε να φέρει τραγικά αποτελέσματα για την εταιρεία μας, να χάσουν τη δουλειά τους εκατοντάδες εργαζόμενοι, να χαθούν πελάτες και καταναλωτές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, να χαθεί η πίστη για την εταιρεία μας, από την επόμενη κιόλας μέρα, πρωί Χριστουγέννων, αποφασίσαμε να φτιάξουμε μια ακόμη καλύτερη μονάδα, να μείνουμε πιστοί στους καταναλωτές μας, χωρίς καμία απόλυση και καμία μείωση προσωπικού. Η προσπάθεια των ανθρώπων της Κρι Κρι ήταν τιτάνια και συγκινητική. Συνδυάσαμε αποφασιστικότητα, εμπειρία, γνώση, πρωτοβουλία, επιμονή, ομαδικότητα, δικτύωση, προσήλωση στους στόχους που θέσαμε, και ατέλειωτη εργασία.
Τώρα, τα αποτελέσματα επιβραβεύουν τον μεγάλο αγώνα που δώσαμε. Είμαστε υπερήφανοι για την πρότυπη αυτή μονάδα, η οποία συμβάλλει στο όραμά μας να διαδραματίσουμε πρωταγωνιστικό ρόλο στην παγκόσμια αγορά ελληνικού γιαουρτιού, καθώς η εξωστρέφεια αποτελεί μέρος της στρατηγικής μας τα τελευταία χρόνια.
Στην ευρωπαϊκή αγορά τα μεγέθη του ελληνικού γιαουρτιού είναι συνεχώς αυξητικά. Ενδεικτικά αναφέρω ότι στη Μ. Βρετανία το ελληνικό γιαούρτι αποτελεί μία αγορά 280 εκατ. ευρώ, στην Ιταλία 50 εκατ. ευρώ, στη Γερμανία 40 εκατ. ευρώ, αγορές στις οποίες η Κρι Κρι ενισχύει συνεχώς την παρουσία της με το ελληνικό γιαούρτι.
Η άνοδος των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας δεν επηρέασε τα μερίδιά μας στα δικά μας επώνυμα προϊόντα. Αντίθετα, δημιούργησε ισχυρότερες στρατηγικές συνεργασίες με το οργανωμένο λιανεμπόριο
ML: Ειδικά για τις εξαγωγές, ποιες είναι οι επιδόσεις της Κρι Κρι; Ποια είναι τα σχέδιά της;
ΠΤ: Οι εξαγωγές μας τα τελευταία 5 χρόνια είχαν μία μέση ετήσια αύξηση 26% και σχεδόν τριπλασιάστηκαν. Αντιστοιχούν πλέον στο 17% των συνολικών πωλήσεων της εταιρείας. Στα σχέδιά μας είναι η περαιτέρω εδραίωση και επέκτασή μας στις ευρωπαϊκές αγορές γιαουρτιού, όπου υπάρχουν μεγάλες ευκαιρίες για την εταιρεία μας. Ήδη εξάγουμε σε περισσότερες από 16 χώρες. Εκτός από τις γειτονικές βαλκανικές χώρες, η Κρι Κρι εξάγει στη Μ. Βρετανία (αλυσίδα Waitrose), στη Γερμανία (αλυσίδες Kaufland, Rewe), στην Ολλανδία, στη Δανία, στην Τσεχία, στην Ιταλία, στη Γαλλία, στη Ρωσία και στο Ιράκ.
ML: Πώς κινείται η Κρι Κρι στις προϊοντικές κατηγορίες όπου δραστηριοποιείται; Από ποια προϊόντα σας είστε ικανοποιημένοι και ποια πιστεύετε ότι έχουν ακόμα περιθώρια ανάπτυξης;
ΠΤ: Η εταιρεία μας δραστηριοποιείται στον τομέα του παγωτού και του γιαουρτιού, δύο τομείς όπου ο ανταγωνισμός είναι συνεχής και έντονος. Προϊοντικά έχουμε παρουσία σε όλες τις υποκατηγορίες τόσο του παγωτού όσο και του γιαουρτιού.
Στο παγωτό, όπου μάλιστα φέτος συμπληρώσαμε 60 χρόνια παρουσίας στην αγορά, δραστηριοποιούμαστε τόσο στο τυποποιημένο παγωτό μέσα από τα 12.000 κίτρινα ψυγεία μας, ενώ έχουμε σημαντική παρουσία και στο χύμα παγωτό, αλλά και στα παγωτίνια, μια υποκατηγορία όπου παρατηρείται άνοδος τα τελευταία χρόνια.
Στο γιαούρτι τώρα, οι καταναλωτές απολαμβάνουν τα γιαούρτια μας, που παρασκευάζονται με γάλα ημέρας και μπορούν να δοκιμάσουν τα προϊόντα μας στις υποκατηγορίες των στραγγιστών, αγελάδος, φρούτα, στα παιδικά και στις οικογενειακές συσκευασίες. Και στην κατηγορία αυτή έχουμε μεγάλη προϊοντική γκάμα, καλύπτοντας πλήρως τις τάσεις και τις σύγχρονες διατροφικές ανάγκες.
Κάθε χρόνο αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες, παρακολουθούμε τις τάσεις και παίρνουμε τα μηνύματα ώστε να μπορούμε να παρουσιάσουμε πολλά απολαυστικά νέα προϊόντα στους καταναλωτές μας σε παγωτό και γιαούρτι, τόσο στην ελληνική αγορά όσο και στις διεθνείς αγορές όπου πλέον δραστηριοποιούμαστε.
Πριν από δύο καλοκαίρια στο παγωτό μεγάλη επιτυχία μας ήταν τα λανσαρίσματα που πραγματοποιήσαμε στα κύπελλα Master, λανσάροντας τις αγαπημένες σε όλους γεύσεις της σοκολάτας ΙΟΝ Αμυγδάλου και ΙΟΝ Noisetta, ενώ το καλοκαίρι που μας πέρασε πρώτοι προσφέραμε την απόλαυση ενός Frozen Yogurt σε ξυλάκι παγωτό, μια απόλαυση με χαμηλές θερμίδες, πλήρως απενοχοποιημένη.
Έτσι, λοιπόν, και για το 2015 θα συνεχίσουμε να προσφέρουμε στους καταναλωτές μας απόλαυση μέσα από τα κίτρινα ψυγεία μας, αλλά θα έχουμε και νέα προϊόντα στα γιαούρτια, καθώς η νέα μονάδα γιαουρτιού μας δίνει μεγάλες δυνατότητες.