Με κεντρικό θέμα “Οι καταναλωτές απαιτούν, οι μάρκες απαντούν” πραγματοποιήθηκε το συνέδριο του ΕΣΒΕΠ. Στο νέο παγκοσμιοποιημένο και ψηφιακό περιβάλλον, τα επώνυμα προϊόντα, πέρα από συντελεστής ανάπτυξης, προσφέρουν και τεράστιες κοινωνικές υπηρεσίες.
«Η παγκοσμιοποίηση και ο συνδυασμός της με την ψηφιακή εξέλιξη αποτελούν το πλαίσιο της Industry 4.0. Πρόκειται για ένα τεράστιο και ανατρεπτικό γεγονός, το οποίο αλλάζει ριζικά τη ζωή του ανθρώπου και φέρνει στο προσκήνιο νέες τάσεις και συμπεριφορές, οι οποίες διαφοροποιούν τις κοινωνίες μας από πολλές παραδοσιακές έως σήμερα λειτουργίες».
Αυτά, μεταξύ άλλων, ανέφερε στην εισαγωγική του ομιλία ο Πρόεδρος του ΕΣΒΕΠ, κ. Νίκος Καραγεωργίου. Επίσης, υπογράμμισε τον νέο κοινωνικό ρόλο των επώνυμων προϊόντων, ως φορείς της οικονομικής προόδου αλλά και ως συντελεστές εταιρικής κοινωνικής ευθύνης.
Επιχειρηματικές τάσεις
Στη συνέχεια, ο Υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κ. Νίκος Παπαθανάσης, υπογράμμισε την ευνοϊκή τοποθέτηση της κυβέρνησης απέναντι στο επιχειρείν και στις νέες επιχειρηματικές τάσεις. Τόνισε ότι στο παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον τα επώνυμα προϊόντα μπορούν να βοηθήσουν στην εξωστρέφεια που χρειάζεται η ελληνική οικονομία και την εσωτερική δυναμική της οικονομίας. Επίσης, ο Υπουργός αναφέρθηκε στη βούληση της κυβέρνησης να πετύχει υψηλούς αναπτυξιακούς στόχους. Μάλιστα, έδωσε μεγάλη έμφαση στα έργα που πρόκειται να ξεκινήσουν, καθώς και σε νέες πρωτοβουλίες που θα δρομολογηθούν μετά από τις επαφές του Πρωθυπουργού με επενδυτικούς φορείς.
Στρατηγικές προτεραιότητες
Ανοίγοντας τις εργασίες του συνεδρίου του ΕΣΒΕΠ, ο κ. Γιώργος Σπηλιόπουλος, Αντιπρόεδρος Ανατολικής Ευρώπης της BARILLA, αναφέρθηκε στις δραστηριότητες οι οποίες θα μπορούσαν να επιλύσουν σοβαρά ενεργειακά προβλήματα της εποχής μας πιο γρήγορα, πιο μακριά, πιο ψηλά. Τόνισε πως η Barilla ανταποκρίνεται έμπρακτα στους προβληματισμούς, τους στόχους και τις πρωτοβουλίες όπως αυτές αναδεικνύονται από τον ΟΗΕ με την AGENDA 2020 για βιώσιμη ανάπτυξη.
Αναφερόμενη στη βιώσιμη ανάπτυξη, η κ. Ερμιόνη Γεωργουλάκη, Greece Country Leader της PROCTER & GAMBLE, έδωσε έμφαση στις δραστηριότητες της P&G στον τομέα αυτό και ιχνογράφησε τις στρατηγικές προτεραιότητες της εταιρείας. Η εταιρεία επενδύει στην προστασία του περιβάλλοντος, σε προϊόντα με θετικό κοινωνικό και περιβαλλοντικό αποτύπωμα, αλλά και στο κοινωνικό περιεχόμενο των πρωτοβουλιών της στο marketing και την επικοινωνία.
Ποιότητα ζωής – ανακύκλωση
Για την ποιότητα ζωής μίλησε η κ. Ρενέτα Παπακαμμένου, Γενική Διευθύντρια της COLGATE-PALMOLIVE. Υπογράμμισε, μεταξύ άλλων, τις καινοτομικές πρωτοβουλίες της εταιρείας αναφορικά με τα νέα σωληνάρια των οδοντόκρεμων και την ανακύκλωσή τους. Πρωτοβουλίες οι οποίες θα γίνουν γνωστές στην αγορά μέσα στο 2020.
Η κ. Σόνια Δήμογλη, Business Unit Marketing Manager για Ελλάδα & Κύπρο της Coca- Cola 3E, αναφέρθηκε στην κοινωνική πολιτική του ομίλου Coca-Cola 3E. Η εταιρεία ενδυναμώνει τους ανθρώπους της και επενδύει σε προγράμματα για τη νέα γενιά και έναν κόσμο χωρίς απορρίμματα. Υπογράμμισε ιδιαίτερα τις επενδύσεις σε δράσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης τις οποίες πραγματοποιεί ο όμιλος κάθε χρόνο.
Δημιουργικές πρωτοβουλίες
Τις εντυπωσιακές πρωτοβουλίες της UNILEVER περιέγραψε ο κ. Δημήτρης Σερίφης, Country Category Business Team Leader Foods South East Europe της UNILEVER. Ειδικότερα, αναφέρθηκε στους καλλιεργητές ντομάτας της Γαστούνης, βοηθώντας με τον τρόπο αυτό τη γεωργική ανάπτυξη του νομού Ηλείας, καθώς και τη φήμη της ελληνικής ντομάτας στις ξένες αγορές. Ο ομιλητής εξήγησε τους τρόπους με τους οποίους η Unilever χρηματοδοτεί και στηρίζει με τεχνογνωσία 100 καλλιεργητές στη Γαστούνη.
Στη συνέχεια ο κ. Βασίλης Σταύρου, Brand President της ΑΒ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ, έφερε στο προσκήνιο το σοβαρότατο πρόβλημα της κατασπατάλησης ειδών διατροφής. Υπογράμμισε ότι η ΑΒ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ, με πρωτοβουλία του ιδρυτού της Γεράσιμου Βασιλόπουλου, ίδρυσε στην Ελλάδα την πρώτη τράπεζα τροφίμων. Ο κ. Σταύρου ανέφερε ότι ο όμιλος έχει σήμερα 500 καταστήματα και απασχολεί 14.150 εργαζόμενους, στους οποίους παρέχει ειδικά κοινωνικά πλεονεκτήματα και σοβαρές δυνατότητες προσωπικής βελτίωσης.
Προστιθέμενη αξία και προκλήσεις
Για την αξία του Branding στα κεφαλαιουχικά αγαθά μίλησε ο κ. Λάμπρος Γιαννούχος, Γενικός Διευθυντής της ΕΤΕΜ. Ο ομιλητής τόνισε τους τρόπους με τους οποίους μπορεί να εισαχθεί στα κριτήρια επιλογής μιας επένδυσης η «μάρκα» ως πλήρης αναφορά σε παραμέτρους ποιότητας, επίδοσης και βιωσιμότητας.
Για την κ. Φαίη Μακαντάση, Research Analyst της διαΝΕΟσις, το Branding είναι η σημαντικότερη στρατηγική επιλογή για την αύξηση των εξαγωγών. Οι εξαγωγές και η δημιουργία επώνυμης ελληνικής ζήτησης των προϊόντων στις διεθνείς αγορές πρέπει να αποτελέσουν κορυφαίο εθνικό στόχο. Ο Εθνικός στόχος, μάλιστα, θα πρέπει να συνδεθεί άμεσα και με την τουριστική πρόοδο της χώρας.
Ο κ. Θάνος Μαύρος, Επικεφαλής του τομέα Εφοδιαστικής Αλυσίδας της ERNST YOUNG υπογράμμισε τον μετασχηματισμό που συντελείται στην εφοδιαστική αλυσίδα. Ανέλυσε τον προβληματισμό, αν αυτός ο μετασχηματισμός είναι μία απαραίτητη ανάγκη ή απλά θα ήταν κάτι καλό να συμβεί.
Τέλος, o κ. Μάκης Θεοδώρου Regional Retail Director for West & Southern Europe & Managing Director Greece, της GFK, αναφέρθηκε στη “Γενιά του Τώρα”, και όπως όλες οι γενιές στο παρελθόν, έχουν τις δικές τους αξίες και τρόπο να βλέπουν τα πράγματα.