Νέα µέλη αποκτά το δίκτυο ταυτοποιηµένων καταστηµάτων Proton του οµίλου αγορών ΕΛΕΤΑ, έχοντας ήδη διευρύνει την παρουσία του στο οργανωµένο λιανεµπόριο µε 180 σούπερ µάρκετ, που λειτουργούν στη λογική της αλυσίδας λιανικής. Τα 180 καταστήµατα Proton αριθµούν περίπου 2.500 υπαλλήλους, καλύπτουν χώρους πώλησης συνολικής έκτασης 70.000 τ.µ. και αντιπροσωπεύουν το 50% του συνολικού τζίρου των µελών του οµίλου. Το λογότυπο Proton αποτέλεσε τη βάση για την ανάπτυξη του όλου εγχειρήµατος το 2004, οπότε οργανώθηκαν τα πρώτα καταστήµατα του οµίλου ΕΛΕΤΑ µε ταυτοποιηµένο εµπορικό σήµα, ταυτόχρονα µε τη δηµιουργία οµότιτλων private label κωδικών, που πλέον έχουν φθάσει τους 500, καλύπτοντας όλες τις βασικές κατηγορίες προϊόντων.
Όπως σηµειώνει ο γενικός διευθυντής του οµίλου αγορών ΕΛΕΤΑ, κ. Χρήστος Πούρης, «Κάθε χρόνο, ακόµη και κατά τη διάρκεια της τρέχουσας αρνητικής οικονοµικής συγκυρίας, σταθερά τουλάχιστον 8-10 καταστήµατα διαφόρων µελών του οµίλου, παλαιών και νέων, ταυτοποιούνται πλήρως στα πρότυπα λειτουργίας του brand Proton, εξασφαλίζοντας πλήρη αναγνωρισιµότητα, αύξηση οικονοµικών µεγεθών και ενίσχυση πιστότητας καταναλωτών». Το δίκτυο καταστηµάτων PROTON του ΕΛΕΤΑ διαθέτει πλέον παρουσία στο σύνολο της ελληνικής επικράτειας, µε τη λειτουργία 58 καταστηµάτων σε νησιά (Κρήτη, Κυκλάδες, Δωδεκάνησα, Ιόνια κ.λπ.), 47 καταστηµάτων στην Αθήνα και στην υπόλοιπη Στερεά Ελλάδα, 12 καταστηµάτων στην Πελοπόννησο, 3 καταστηµάτων στην Θεσσαλία, 8 καταστηµάτων στη Μακεδονία, 34 καταστηµάτων στη Θράκη και 18 καταστηµάτων στην Ήπειρο.
Ο όµιλος αγορών ΕΛΕΤΑ, για την υποστήριξη των µελών του που επιθυµούν να ενταχθούν στο δίκτυο Proton συνεργάζεται µε τεχνικές εταιρείες που αναλαµβάνουν, βάσει συγκεκριµένων προδιαγραφών, το στήσιµο νέων καταστηµάτων ή την ανακαίνιση ήδη λειτουργούντων σηµείων. Επιπλέον, έχει αναπτύξει συνέργειες µε τεχνικά γραφεία, εταιρείες προµήθειας ραφιών και ψυγείων και εταιρείες merchandising, ώστε τα µέλη του να έχουν τη δυνατότητα να ανακαινίσουν ή να διενεργήσουν οποιαδήποτε επισκευή, επωµιζόµενα τη χαµηλότερη δυνατή δαπάνη. Σηµειώνεται ενδεικτικά ότι, το κόστος ολικής ανακαίνισης ή στησίµατος ενός καταστήµατος έκτασης 150 τ.µ. διαµορφώνεται στις 70.000 ευρώ, για καταστήµατα 250 τ.µ. φθάνει τα 110.000 ευρώ, ενώ η δαπάνη αυξάνεται αναλογικά όσο αυξάνονται και τα τετραγωνικά µέτρα του καταστήµατος. Σηµειώνεται ότι ο όµιλος αγορών ΕΛΕΤΑ έκλεισε το 2014 έχοντας υπό την «οµπρέλα» του 394 επιχειρήσεις, µε τζίρο στα 500 εκατ. ευρώ, προερχόµενος από 597 σούπερ µάρκετ.
Παράλληλα, ο όµιλος αγορών ΕΛΕΤΑ Α.Ε. σχεδιάζει δυναµική επέκταση του χαρτοφυλακίου του µε τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας «proton» και το 2015, µε την προοπτική έως το τέλος του έτους ο συνολικός αριθµός τους, από 550 που είναι σήµερα, να ξεπεράσει τους 600 και τα έσοδα από τις πωλήσεις σε τιµές λιανικής να υπερβούν τα 30 εκατ. ευρώ. Το φετινό πλάνο προβλέπει την προώθηση στην κατανάλωση νέων κωδικών σε βασικές προϊοντικές κατηγορίες, ενώ ήδη προωθείται και µια νέα οµάδα 30 προϊόντων µε το σήµα «proton economy», που αποτελεί πρόταση προσαρµοσµένη στις διαφοροποιηµένες -λόγω της κρίσης- ανάγκες των νοικοκυριών. Όπως σηµειώνει ο γενικός διευθυντής του οµίλου αγορών ΕΛΕΤΑ, κ. Χρήστος Πούρης, «συνολικά, τα προϊόντα proton έχουν ποσοστό συµµετοχής 6,5% στον τζίρο των καταστηµάτων του οµίλου, ενώ άµεσος στόχος είναι το ποσοστό αυτό να φτάσει µέσα στο 2015 το 9%». Η νέα κατηγορία ιδιωτικών σηµάτων, η «proton economy», περιλαµβάνει προϊόντα όπως αναψυκτικά, σάλτσες, αλκοολούχα ποτά, ζωοτροφές, σάκους απορριµµάτων, αλουµινόχαρτα, αφρόλουτρα, κρεµοσάπουνα και χαρτικά, ενώ κατά τη διάρκεια του έτους θα εµπλουτιστεί και µε νέους κωδικούς, όπως χαρτοµάντιλα, αντικολλητικό χαρτί, προϊόντα άρτου, κατεψυγµένες ζύµες κ.ά.