Σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της Nielsen αυξήθηκαν οι πωλήσεις των Supermarkets κατά +32,7% την εβδομάδα πριν το lockdown. Η αύξηση αφορά τον συνολικό τζίρο του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων*. Στον τζίρο συμπεριλαμβάνονται τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα, τα φρέσκα/χύμα προϊόντα, καθώς και τα είδη bazaar. Τα στοιχεία αφορούν τις μαζικές αγορές που πραγματοποιήθηκαν τις τελευταίες ημέρες, ως καταναλωτική αντίδραση στην κυβερνητική ανακοίνωση εξαγγελία για το επερχόμενο lockdown.
Η συγκεκριμένη αύξηση των πωλήσεων στα Supermarkets ήταν λιγότερο έντονη σε σχέση με το προηγούμενο lockdown (εβδομάδα που τελείωνε στις 15 Μαρτίου). Υπενθυμίζεται ότι με βάση τις μετρήσεις της Nielsen, οι πωλήσεις την εβδομάδα εκείνη εκτοξεύτηκαν κατά +85%. Το γεγονός αυτό υποδεικνύει πως αυτή τη φορά οι καταναλωτές ήταν καλύτερα προετοιμασμένοι και συμπεριφέρθηκαν με μεγαλύτερη ψυχραιμία. Όσον αφορά στις διαφορετικές τυπολογίες καταστημάτων, ο ρυθμός αύξησης του τζίρου ήταν υψηλότερος στις μεγάλες αίθουσες. Ενδεικτικά, τα Hypermarkets (καταστήματα άνω των 2.500 τ.μ.) αναπτύχθηκαν κατά +48,1%, ενώ τα Large Supermarkets (καταστήματα 1.000-2.499 τ.μ.) κατά +35,2%.
Ειδικότερα στον Νομό Θεσσαλονίκης, ο οποίος βρισκόταν ήδη εκείνη την εβδομάδα σε τοπικό lockdown, η αγοραστική συμπεριφορά ακολούθησε την αντίστοιχη του συνόλου της χώρας. Οι πωλήσεις στη συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή παρουσίασαν ρυθμό ανάπτυξης κατά +33,9%. Όμως, θετική ήταν η τάση των πωλήσεων και την προηγούμενη εβδομάδα (26/10 – 1/11) στον Νομό, οπότε και ανακοινώθηκε το τοπικό lockdown, καθώς οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά +2,4%. Το συγκεκριμένο ποσοστό ενδέχεται σε μια πρώτη ανάγνωση να αξιολογείται ως χαμηλό. Ωστόσο θα πρέπει να ληφθεί υπόψη το γεγονός ότι υπήρχαν δύο αργίες, έναντι μίας την αντίστοιχη περσινή εβδομάδα.
*Καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ., Ηπειρωτική Ελλάδα & Κρήτη, εξαιρούμενων των Νησιών