ML: Η εταιρεία, όσον αφορά στην εξαγωγική της στρατηγική, έχει επενδύσει σηµαντικά στο «πατεντάρισµα» των προϊόντων της και στη συνεργασία µε τοπική εταιρεία. Ποια είναι τα αποτελέσµατα µε βάση την εµπειρία σας από µεγάλες αγορές όπως οι ΗΠΑ και η Ισπανία; Η συµφωνία σας µε την Primo Meats στην Αυστραλία διαφοροποιείται σε κάτι;
ΤΠ: Το µοντέλο συνεργασίας που εφαρµόσαµε στην Αυστραλία είναι διαφορετικό από τις συνεταιριστικές µορφές συνεργασίας σε ΗΠΑ και Ισπανία. Πιο συγκεκριµένα, η Creta Farms επαναπροσδιόρισε τη στρατηγική της διεθνούς της ανάπτυξης και εστίασε στη λειτουργία του µοντέλου licensing agreement, το οποίο συνοψίζεται στην Αδειοδότηση χρήσης των Πνευµατικών µας Δικαιωµάτων (Intellectual Properties rights), δηλαδή στην αδειοδότηση χρήσης των πατεντών µας, στη µεταφορά της τεχνογνωσίας µας (know-how) και στην αδειοδότηση χρήσης του brand Oliving υπό τη συµφωνηµένη κοινή (co-branding) επωνυµία Oliving by Hans. Να σηµειώσουµε επίσης ότι η εµπορική συνεργασία αφορά στον πλήρη επανασχεδιασµό και επαναλανσάρισµα της δεύτερης σε µερίδια αγοράς σειρά της Αυστραλίας (Hans), σχεδιασµός που υλοποιείται από την Primo Meats, τον ισχυρότερο «παίκτη» της τοπικής βιοµηχανίας και µεγαλύτερο παραγωγό αλλαντικών της χώρας, µε µερίδια που ξεπερνούν το 50% της αγοράς και βασικό µήνυµα της επικοινωνίας µας «A slice of the Good Life».
ML: Η καλή κατάσταση της οικονοµίας της, το µέγεθός της, αλλά και η παρουσία µεγάλης ελληνικής και ιταλικής κοινότητας, που χαρακτηρίζονται από την «κουλτούρα» του ελαιόλαδου, δείχνουν ότι η Αυστραλία είναι ίσως η καλύτερη δυνατή αγορά-στόχος για τα προϊόντα της Creta Farms. Ισχύει αυτό; Ποια χαρακτηριστικά αναζητάτε στις αγορές σας;
ΤΠ: Η Αυστραλία είναι µια αναπτυγµένη αγορά, µε έναν συνεχώς πιο συνειδητοποιηµένο και απαιτητικό καταναλωτή, που ακολουθεί πιστά τις παγκόσµιες διατροφικές τάσεις του well-being. Ταυτόχρονα, είναι µια αγορά αρκετά συγκεντρωµένη σε µερίδια, τόσο σε παραγωγικό επίπεδο (η Primo Meats είναι παραγωγός και market leader µε µερίδια που ξεπερνούν το 50%) όσο και σε επίπεδο λιανικής διάθεσης (οι 3 µεγάλες αλυσίδες σούπερ µάρκετ της χώρας κατέχουν µερίδιο συνολικών πωλήσεων που ξεπερνά το 80% της αγοράς). Συνεπώς, ένα καινοτόµο concept όπως αυτό της Creta Farms (Εν Ελλάδι = Oliving) –πάντα κάτω από την απαραίτητη διαφηµιστική προώθηση– είναι εύκολο να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισµό, τόσο λόγω της µοναδικότητάς του (USP) όσο και της ισχυρά θετικής αντίληψης για τα διατροφικά πλεονεκτήµατα του ελαιόλαδου. Με αυτόν τον τρόπο δηµιουργούνται οι κατάλληλες προϋποθέσεις για να αποκτηθούν σηµαντικά µερίδια διανοµής-πωλήσεων σε γρήγορο σχετικά διάστηµα, σε αντίθεση µε άλλες ισχυρά κατακερµατισµένες (σε µερίδια) αγορές όπως η Αµερική, η Ιταλία κ.ά. Παρόµοια χαρακτηριστικά αναζητούµε και στις υπόλοιπες αγορές στόχους µας. Συµπερασµατικά, η Αυστραλία ήταν µια ιδανική επιλογή, καθώς οι τοπικές συνθήκες ευνοούν ιδιαίτερα την ανάπτυξη του Oliving, συνεπώς και των επιχειρηµατικών σχεδίων της Creta Farms.
Πρέπει να αυξηθεί ο βαθµός εξωστρέφειας των ελληνικών επιχειρήσεων, ειδικά στον χώρο της βιοµηχανίας τροφίµων
ML: Συνολικά, ποια είναι η στρατηγική εξωστρέφειας της Creta Farms; Ποιοι είναι οι οικονοµικοί στόχοι της µε βάση τον ευρύτερο σχεδιασµό της;
ΤΠ: Η στρατηγική της Creta Farms ήταν ανέκαθεν η επιτυχής διεθνής δραστηριοποίησή της. Κάτω από ένα ξεκάθαρο όραµα, δηµιουργούµε προϊόντα ανώτερης γεύσης, υψηλής διατροφικής αξίας, που συνάδουν µε τις µεγαλύτερες διατροφικές τάσεις του σύγχρονου καταναλωτή, όπως για παράδειγµα αυτή της well being διατροφής! Σε αυτό το πλαίσιο, η εταιρεία κατέχει κατοχυρωµένα δικαιώµατα πνευµατικής ιδιοκτησίας (πατέντες) σε περισσότερες από 40 χώρες, συµπεριλαµβανοµένων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, της Αµερικής, του Καναδά, της Κίνας κ.λπ. Συνεπώς, ο διεθνής µας πήχης είναι υψηλά τοποθετηµένος και τα περιθώρια ανάπτυξής µας εξαιρετικά µεγάλα. Μέσα στον προγραµµατισµό τριετίας της εταιρείας, ειδικά λόγω της ισχυρά κερδοφόρας φύσης του µοντέλου licensing που εφαρµόζουµε, η κερδοφορία µας από τη διεθνή δραστηριότητα αναµένεται να υπερδιπλασιαστεί.
ML: Πιστεύετε ότι οι εξαγωγές είναι τελικά µονόδροµος για τις ελληνικές εταιρείες που θέλουν να αναπτυχθούν; Πού θα πρέπει να εστιάσουν;
ΤΠ: Ναι, πρέπει να αυξηθεί ο βαθµός εξωστρέφειας των ελληνικών επιχειρήσεων, ειδικά στον χώρο της βιοµηχανίας τροφίµων. Σε περιβάλλοντα κρίσης όπως αυτό που διάγουµε τα τελευταία χρόνια, οι εξαγωγές είναι σχεδόν µονόδροµος. Καλή µελέτη της αγοράς-στόχου, επαρκής σχεδιασµός για την είσοδο σε µια νέα χώρα, ανεύρεση του κατάλληλου συνεργάτη, ανάδειξη των ανταγωνιστικών πλεονεκτηµάτων, ποιοτικά προϊόντα και συνεχής διασφάλιση της ποιότητας, είναι κλειδιά για την επιτυχή είσοδο σε µια νέα αγορά. Αυτήν τη συνταγή εφάρµοσε και η Creta Farms στην Αυστραλία και σήµερα είναι περήφανη που ανακοινώνει ένα από τα µεγαλύτερα deal αδειοδότητησης πνευµατικής ιδιοκτησίας στη χώρα!