online data

Anuga 2013: Οι νέες τάσεις στην αγορά τροφίμων

Τα «βολικά» προϊόντα, οι ειδικές κατηγορίες καταναλωτών, αλλά και οι τιµές των τροφίµων βρέθηκαν στο επίκεντρο της µεγαλύτερης έκθεσης τροφίµων διεθνώς.
 
 

Με εξαιρετικά αποτελέσµατα ολοκληρώθηκε στις 9 Οκτωβρίου η 32η Anuga που πραγµατοποιήθηκε στην Κολονία. Για πέντε µέρες, περίπου 155.000 εµπορικοί επισκέπτες από 187 χώρες είχαν τη δυνατότητα να δουν στα 6.777 περίπτερα των εκθετών προϊόντα απ’ όλο τον κόσµο. Να σηµειωθεί πως περίπου το 65% των συµµετεχόντων προέρχονται από χώρες που δραστηριοποιούνται εκτός της γερµανικής αγοράς. Από τις τάσεις που κυριάρχησαν στη φετινή έκθεση ήταν η ολοένα αυξανόµενη παρουσία των λεγόµενων «βολικών» προϊόντων, µε τα οποία η βιοµηχανία τροφίµων προσπαθεί να καλύψει τις ανάγκες ενός αυξανόµενου αριθµού καταναλωτών που προσαρµόζουν τις διατροφικές τους συνήθειες ανάλογα µε την καθηµερινότητά τους. Επίσης, όλο και περισσότεροι παραγωγοί εστιάζονται στην υψηλή ποιότητα των προϊόντων τους, στη φρεσκάδα, τη γεύση, τη διατροφική αξία, αλλά και την προστασία του περιβάλλοντος. Ακόµα, ένα από θέµατα που απασχόλησε τους συµµετέχοντες ήταν οι ανατιµήσεις των τροφίµων. Σε ανάλογες συναντήσεις που πραγµατοποιήθηκαν, όπως το debate µε θέµα «Food Values» οι συµµετέχοντες αναφέρθηκαν στις αλλαγές στη συµπεριφορά των καταναλωτών, καθώς και στις προσπάθειες του κλάδου των τροφίµων να συµµετέχουν σ’ ένα ευρύτερο διάλογο, αλλά και στην προώθηση της διαφάνειας. Μια ακόµα τάση ήταν οι ολοένα αυξανόµενες προσφορές προϊόντων προς συγκεκριµένα κοινά, όπως για παράδειγµα οι χορτοφάγοι ή τα άτοµα που παρουσιάζουν δυσανεξία σε ορισµένα είδη τροφίµων. Τέλος, σηµαντικό παραµένει το ενδιαφέρον για τα βιολογικά προϊόντα ή για τοπικές παραδοσιακές γεύσεις. Η επόµενη Anuga 2015 θα πραγµατοποιηθεί στις 10-14 Οκτωβρίου 2015.
 
 

Ελληνικές παρουσίες που ξεχώρισαν

Η εταιρεία Καλλιµάνης παρουσίασε στην Anuga τη νέα σειρά κατεψυγµένων γευµάτων Kallimanis Greek Home Flavours, που κέρδισε τις εντυπώσεις των διεθνών επισκεπτών. Η πρωτοποριακή σειρά των έτοιµων προς µαγείρεµα γευµάτων είναι εµπνευσµένη από αυθεντικές ελληνικές σπιτικές συνταγές που συνδυάζουν κυρίως το ποιοτικό ελληνικό ψάρι µε τα εκλεκτότερα συστατικά της ελληνικής γης, όπως έξτρα παρθένο ελαιόλαδο από το Κολυµβάρι της Κρήτης (ΠΟΠ), θαλασσινό αλάτι Μεσολογγίου, πιπεριές Φλωρίνης, ελιές Καλαµών (ΠΟΠ), ασύρτικο κρασί Σαντορίνης (ΠΟΠ), ελληνικό γιαούρτι, ελληνική φέτα (ΠΟΠ), καθώς και ελληνικά λαχανικά και βότανα. Η νέα σειρά έχει σχεδιαστεί ειδικά για τους καταναλωτές της Βόρειας και Κεντρικής Ευρώπης που εκτιµούν και αποζητούν τη διατροφική αξία του ελληνικού ψαριού και της καλής ελληνικής κουζίνας, αφού τους προσφέρει τη δυνατότητα να εντάξουν το ποιοτικό ψάρι στην καθηµερινότητά τους επιλέγοντας ανάµεσα σε 12 αυθεντικές ελληνικές συνταγές που φέρουν την υπογραφή του βραβευµένου µε αστέρι Michelin chef Λευτέρη Λαζάρου. Τα γεύµατα Kallimanis Greek Home Flavors, συσκευασµένα σε πρωτοποριακή σακούλα-λαδόκολλα, τοποθετούνται απευθείας από την κατάψυξη τόσο στον συµβατικό φούρνο όσο και στον φούρνο µικροκυµάτων όπου ψήνονται µέσα σε λίγα λεπτά. Χάρη στο προηγµένο σύστηµα ελέγχου εξαερισµού της σακούλας, το ψάρι ψήνεται µε απόλυτη επιτυχία παραµένοντας ζουµερό και απολαυστικό, ενώ η κουζίνα διατηρείται καθαρή και χωρίς οσµές. «Έχουµε το προνόµιο να βρισκόµαστε στο Αίγιο, µόλις δυο βήµατα από τη θάλασσα και πολύ κοντά στις µεγαλύτερες ελληνικές ιχθυοκαλλιέργειες, γεγονός που µας επιτρέπει να έχουµε άµεση πρόσβαση σε φρεσκότατες και υψηλής ποιότητας πρώτες ύλες», δήλωσε η κ. Ντίνα Καλλιµάνη, εντεταλµένη σύµβουλος της εταιρείας. «Η νέα σειρά αποτελεί τη ναυαρχίδα της εταιρείας για τη διεύρυνση του εξαγωγικού της προσανατολισµού, καθώς, πέρα από την υψηλή ποιότητα των πρώτων υλών, προάγει την ελληνική ταυτότητα της εταιρείας και ταυτόχρονα προσφέρει µια εξαιρετικά υγιεινή, ποιοτική και γρήγορη λύση στους Ευρωπαίους καταναλωτές».

Η εταιρεία Χυµοί Χίου και τα προϊόντα Κάµπος Χίου έδωσαν δυναµικό παρών στην Anuga. Ο Κάµπος Χίου, εκθέτοντας την πλήρη γκάµα και τις εξαιρετικές γεύσεις των προϊόντων του σε πολύ µεγάλο αριθµό επισκεπτών, απέσπασε ιδιαίτερα κολακευτικά σχόλια. Τα προϊόντα της εταιρείας εξάγονται εδώ και ένα χρόνο σε αρκετές χώρες, όπως στην Κύπρο, την Αυστραλία, τη Λιβύη κ.α., ενώ σύντοµα ξεκινά και η πιο «φρέσκια» συνεργασία της εταιρείας στη Ρωσία. Στη φετινή έκθεση το design και η προσπάθεια της εταιρείας εστιάστηκε στην παρουσίαση της νέας σειράς 100% Φυσικών Χυµών από Μη Συµπυκνωµένους Χυµούς (Not From Concentrated).

Η εταιρεία Γιώτης συµµετείχε στην Αnuga µε στόχο την ενίσχυση των εξαγωγών και το άνοιγµα σε νέες αγορές. Η βαρύτητα δόθηκε στην προβολή της σειράς Τούρτες-Γλυκά στιγµιαίας παρασκευής και επιδόρπια Γιώτης, που χάρη στην εξαιρετική γεύση και την υψηλή τους ποιότητα κέρδισαν την προτίµηση και την εµπιστοσύνη πολλών καταναλωτών στις αγορές του εξωτερικού, γεγονός που επιτρέπει στην εταιρεία να έχει πλέον παρουσία σε 5 ηπείρους και σε πάνω από 20 χώρες του εξωτερικού. Επίσης, η εταιρεία Γιώτης έδωσε έµφαση στην προβολή των επιδορπίων  Sweet & Balance µε χαµηλό γλυκαιµικό δείκτη, της πρώτης ολοκληρωµένης σειράς επιδορπίων, µιας παγκόσµιας πρωτοτυπίας, για άτοµα µε διαβήτη.

Tags: , , , ,




Comments are closed.

Back to Top ↑