Με αφορµή την ανακαίνιση του καταστήµατος του Ελληνικού, ο κ. Λεωνίδας Βρεττάκος, COO της ΑΒ Βασιλόπουλος, σε συνάντηση µε τους δηµοσιογράφους ανέφερε ότι η εταιρεία δεν έχει δανεισµό, παρουσίασε καλά αποτελέσµατα το εννεάµηνο καταγράφοντας άνοδο πωλήσεων και κερδοφορίας, ενώ δεν προχώρησε σε απολύσεις ή µειώσεις µισθών. Σηµαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της εταιρείας διαδραµατίζει το σταθερό επενδυτικό της πλάνο, το οποίο άγγιξε τα 80 εκατ. ευρώ, πάνω από το αρχικό πλάνο πρόβλεψης για το 2014. Για το 2015 η ΑΒ Βασιλόπουλος ευελπιστεί πως θα εγκριθεί ποσό από τη µητρική Delhaize Group αυξηµένο κατά 20%, δηλαδή περίπου 100 εκατ. ευρώ. Κύριος στόχος της εταιρείας παραµένει η οργανική ανάπτυξή της, µε έµφαση σε συγκεκριµένες γεωγραφικές περιοχές, όπως η Κρήτη (διαθέτει 6 καταστήµατα και 1 cash & carry), η Μακεδονία και η Θεσσαλία.
Όσον αφορά στις εξαγορές ο κ. Βρεττάκος τόνισε πως «βρίσκονται στο ραντάρ µας», αλλά διευκρίνισε ότι «δεν σκοπεύουµε να κάνουµε καµία εξαγορά που θα µας δηµιουργήσει προβλήµατα». Αναφορικά µε τα σενάρια και τις φήµες που κυκλοφορούν έντονα στην αγορά κατά καιρούς, σηµείωσε πως ως επικεφαλής της εταιρείας δεν είχε συζητήσεις για εξαγορές άλλων εταιρειών ούτε µε ιδιοκτήτες ούτε και µε πιστώτριες τράπεζες. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, «η εταιρεία δεν έχει άγχος γιγαντισµού».
Το δίκτυο της εταιρείας αριθµεί σήµερα συνολικά 306 καταστήµατα, ενώ το 2014 προστέθηκαν 27, 19 ιδιόκτητα και 8 franchise. Σηµαντική είναι και η συνεισφορά της ΑΒ σε νέες θέσεις εργασίας, καθώς από την έναρξη του 2013 έως και τον Ιούνιο του 2014 δηµιουργήθηκαν 1.565 νέες θέσεις. Οι 572 από αυτές αντιστοιχούν µόνο στο α΄ εξάµηνο του 2014 φθάνοντας το σύνολο των εργαζοµένων στον όµιλο στους 11.408 – το 55% αυτών είναι µερικής απασχόλησης και το 45% πλήρους απασχόλησης.
Επιστροφή στο «και του πουλιού το… γάλα»
Το κατάστηµα του Ελληνικού που άνοιξε για πρώτη φορά το 1990, έχει ετήσιο τζίρο περίπου 35 εκατ. ευρώ -είναι το δεύτερο πιο «αποδοτικό» κατάστηµα της εταιρείας- και µε την ανακαίνιση τα στελέχη της εταιρείας εκτιµούν ότι οι πωλήσεις θα αυξηθούν τουλάχιστον κατά 10%, όπως έχει καταγραφεί σε όλα τα καταστήµατα που ανακαινίστηκαν. Η συνολική επένδυση του καταστήµατος άγγιξε τα 6 εκατ. ευρώ ενώ το κατάστηµα έχει συνολικό χώρο πώλησης 5.500 τ.µ. (προστέθηκαν περίπου 1.000 επιπλέον τ.µ.). Στο κατάστηµα απασχολούνται 214 εργαζόµενοι, διαθέτει 350 θέσεις πάρκινγκ, τρεις τύπους ταµείων (για λίγα προϊόντα ή µεγαλύτερες αγορές, σύστηµα self checkout και σύστηµα self scanning), καθώς και ολοκληρωµένο κέντρο ανακύκλωσης και δεξαµενή ανακύκλωσης λαδιού. Στο κατάστηµα διατίθενται περίπου 18.000 κωδικοί, καθώς και πλήρης γκάµα προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Επίσης, οι καταναλωτές µπορούν να επιλέξουν γαστρονοµικούς θησαυρούς από κάθε γωνιά του κόσµου στο τµήµα delicatessen. Στο «Περί απόλαυσης…», το νέο τµήµα του καταστήµατος, οι καταναλωτές µπορούν να βρουν ποικιλιακούς καφέδες, χειροποίητες σοκολάτες και ολόφρεσκους ξηρούς καρπούς, ενώ στα τµήµατα «Fresh» και «Κρεοπωλείο» µπορούν να επιλέξουν ολόφρεσκα λαχανικά και φρούτα, καθώς και εκλεκτά κρέατα από µεγάλους, αλλά και µικρούς Έλληνες παραγωγούς. Ένα τµήµα που ξεχωρίζει, επίσης, είναι η κάβα, µε µοναδικές γηγενείς ποικιλίες κρασιών, αλλά και ποικιλίες από την παγκόσµια οινική παραγωγή, ενώ χαρακτηριστικό είναι και το τµήµα του αρτοζαχαροπλαστείου, στο οποίο ζυµώνεται καθηµερινά ψωµί και παρασκευάζονται γλυκίσµατα. Για το κατάστηµα ΑΒ στο Ελληνικό, ο κ. Λεωνίδας Βρεττάκος ανέφερε χαρακτηριστικά: «Το ανανεωµένο κατάστηµα στο Ελληνικό είναι ένα πραγµατικό διαµάντι και αυτό θα το διαπιστώσουν όσοι πελάτες το επισκεφθούν. Είµαστε υπερήφανοι γι’ αυτή τη νέα γενιά “ΑΒητικών” καταστηµάτων! Συνεχίζουµε σταθερά το επενδυτικό µας πλάνο µε στόχο να προσφέρουµε στους πελάτες µας καθηµερινά το καλύτερο».
Νέα καταστήματα
Το νέο concept της εταιρείας πρωτοπαρουσιάστηκε στο κατάστηµα του Κηφισού (Λ. Κηφισού 94) στις αρχές Σεπτεµβρίου. Το κατάστηµα διαθέτει χώρο πώλησης 4.000 τ.µ., 200 θέσεις parking, τρία διαφορετικά είδη ταµείων, εσωτερικό ανελκυστήρα, κυλιόµενους διαδρόµους και υπηρεσία home delivery. Ακολούθησε το κατάστηµα στη Μυτιλήνη, που αποτελεί το 2ο κατάστηµα της εταιρείας στην περιοχή και βρίσκεται στο 2ο χλµ. Ε.Ο. Μυτιλήνης – Θέρµης. Διαθέτει χώρο πώλησης δύο επιπέδων 1.080 τ.µ., 6 ταµεία, 20 θέσεις parking και απασχολεί 38 άτοµα προσωπικό. Να σηµειώσουµε ότι η ΑΒ Βασιλόπουλος εγκαινίασε πρόσφατα ακόµα τρία καταστήµατα, στο Μαρούσι, στον Πειραιά, στην Αργυρούπολη και στην Άρτα, καθώς και ένα AB Food Market στη Μύκονο.